Nederland Topic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mee eens. Het enige waar ik iets meer van verwacht had was de damestijdrit. Voor de rest lag het niet in de lijn der verwachting.
Hoorde van de week dat Van Dijk nog amper kan lopen vanwege die enkel. Dus daar had ik weinig verwachtingen van. Vollering was eigenlijk gewoon prima op zo'n vlak parcours.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Klopt. Daarom zei ik ook dat het een wisselvallige dag was voor NL
Dus omdat die estafettedames niet 8e, maar 9e werden is het een wisselvallige dag?

Ik vond het een goede dag. De meesten een beetje op het niveau wat je kon verwachten. En dan bij het roeien en water polo wat mooie uitschieters.
 

JMD

Well-known member
Dus omdat die estafettedames niet 8e, maar 9e werden is het een wisselvallige dag?
Tsjakadoea viel tegen, wielrendames vielen tegen, Tabeling/Piek vielen tegen.

En idd roeiers heel goed, net als de waterpolodames. Maar overall vind ik dat dus een wisselvallige dag ja.
 

erka

Well-known member
Tabeling/Piek vielen tegen.

Die vielen niet tegen want moestem tegen een veel hoger gerankte tegenstander.

Tsjakadoea moest tegen Shmetov dat was 50/50. Die staan ook gelijk op de ranking. Dus dan kun je oook niet echt spreken van tegenvallen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Tsjakadoea viel tegen, wielrendames vielen tegen, Tabeling/Piek vielen tegen.

En idd roeiers heel goed, net als de waterpolodames. Maar overall vind ik dat dus een wisselvallige dag ja.
Tsjakadoea viel helemaal niet tegen. Verloor op golden score heel nipt van een kerel die ongeveer even goed is als hij. Van Dijk viel vooral tegen op basis van haar reputatie, maar met een gebroken enkel kan je niet presteren en al helemaal niet op zo'n nat parcours. Vollering viel juist mee. Tabeling/Piek verliest van een duo dat veel hoger staat op de wereldranking.
 

JMD

Well-known member
Otten verbetert zijn tijd niet in de 2e run. 3 van de 4 deelnemers onder hem verbeteren hun tijd ook niet. Plaatsing voor 1/2 finale hangt dus af van wat de Ier Jegou zo meteen doet. Verbetert hij de tijd van Otten dan gaat de Ier naar de 1/2 finale, anders de Nederlander. Overigens komt Otten 'net kijken' die heeft zijn blik meer gericht op LA 2028.
 

Reinoud

Well-known member
Dan is het achteraf wel zuur dat hij zo nipt verloor van die knakker. Pech met de loting.
Niet op kwaliteit verloren, tactisch was die Kazak wat gehaaider.

EDIT: Hij had er ook nog nooit van gewonnen
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Vanmiddag kwamen de NL turnheren uit in de 2e kwalificatie subdivisie. Vanavond komt nog de 3e subdivisie.
De kans op het halen van de teamfinale is klein, de heren staan 7e (van 8) op dit moment, de top 8 plaatst zich. Nou werd de kans op plaatsing klein geacht dus dit is zoals verwacht.
Caspar Schmidt staat 14e en Frank Rijken 18e. De beste 24 plaatsen zich voor de individuele finale, maar maximaal 2 deelnemers per land. Kans dat er dus minstens 1 NLer de individuele finale haalt is groot.
Alleen bij het paard voltige maakt een NL nog kans op de toestelfinale, Loran de Munck staat 6e. De Munck had hier zijn zinnen op gezet. Dat gaat kantje boord worden
 

JMD

Well-known member
Otten verbetert zijn tijd niet in de 2e run. 3 van de 4 deelnemers onder hem verbeteren hun tijd ook niet. Plaatsing voor 1/2 finale hangt dus af van wat de Ier Jegou zo meteen doet. Verbetert hij de tijd van Otten dan gaat de Ier naar de 1/2 finale, anders de Nederlander. Overigens komt Otten 'net kijken' die heeft zijn blik meer gericht op LA 2028.
De Ier verbetert wel zijn tijd en sprint over Otten heen, die is dus uitgeschakeld
 

JMD

Well-known member
Rus, Griekspoor en Haase gaan vandaag niet in actie komen, alle tennispartijen op de buitenbanen zijn afgelast.
 

JMD

Well-known member
Raf Kooremans, 3e dressuurrijder van de eventing ploeg rijdt nu en staat 16e (van de 61e). Boonzaaijer staat 27e en De Jong 38e.
In de landenwedstrijd staat NL nu 8e, Frankrijk gaat ons nog wel inhalen, dus worden we 9e na 1 dag.
 
Bovenaan