Nederland Topic

JMD

Well-known member
Kan me niet herinneren ooit zulke drukte gezien te hebben bij een wielerwedstrijd

Allez Mathieu!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

JMD

Well-known member
Wat een fantastisch parcours hebben ze getekend zeg, jeetje.
Het is briljant. Laat wielerkoersen regelen maar aan Fransen over. Ik denk echt dat ze de ASO hier naar hebben laten kijken.

En wat mij betreft doen ze een keer een Tourrondje hier, desnoods met een tijdrit. Gewoon op de zaterdag voor de Champs Elysees
 

JMD

Well-known member
Ja, ik ben bevoordeeld, ik ben verliefd op Parijs, al jaren, maar deze Spelen steken echt Londen 2012 naar de kroon als beste ooit. Werkelijk elke venue is zo goed als uitverkocht, mooie lokaties, enz

Rijendik op de trappen van de Sacre Coeur. Wow!
 

erka

Well-known member
Ja, ik ben bevoordeeld, ik ben verliefd op Parijs, al jaren, maar deze Spelen steken echt Londen 2012 naar de kroon als beste ooit. Werkelijk elke venue is zo goed als uitverkocht, mooie lokaties, enz

Rijendik op de trappen van de Sacre Coeur. Wow!

Zomerspelen voortaan altijd in Europa. Volgende keer Rome en dan Berlijn en dan Madrid en dan gewoon weer in Londen. Veel beter dan dat gesleep over de hele wereld :)

Edit: ben het met je eens trouwens over dat dit de beste ooit zijn tot nu toe.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja, ik ben bevoordeeld, ik ben verliefd op Parijs, al jaren, maar deze Spelen steken echt Londen 2012 naar de kroon als beste ooit. Werkelijk elke venue is zo goed als uitverkocht, mooie lokaties, enz

Rijendik op de trappen van de Sacre Coeur. Wow!
Ik vind vergelijken echt super lastig, maar ben het 100% met je eens dat de Fransen er qua locaties en sfeer werkelijk een fantastische Spelen van maken.

Heerlijk groepje is dit! MvdP, Van Aert, Jorgenson, Fifi. Mooi man. En de Denen moeten achtervolgen, dus het is nog zeker niet beslist.
 

JMD

Well-known member
Volgens mij staan er wel 50x zoveel mensen als bij de finish van de Tour normaal.
Jep. Maar dat is natuurlijk ook iets wat elk jaar voorkomt. Plus dat er aan dat rondje niet zoveel is als toeschouwer. Wel zie je altijd in de voorsteden van Parijs veel publiek staan, maar daar komen ze dan natuurlijk maar 1x langs
 

JMD

Well-known member
Zomerspelen voortaan altijd in Europa. Volgende keer Rome en dan Berlijn en dan Madrid en dan gewoon weer in Londen. Veel beter dan dat gesleep over de hele wereld :)
LA gaat ook wel mooi worden... En Brisbane heb ik ook wel vertrouwen in. Maar als het Doha ofzo gaat worden wordt het helemaal niks.
 

erka

Well-known member
Nog ff judo. Zie net een flits voorbijkomen van de landenwedstrijd om brons. Brazilië tegen Italië 3-2 voor. Laatste partij, Braziliaanse leidt met waza-ari. Komt die Italiaanse er met een dikke ippon overheen 20 sec voor eind. Geweldige partij. Dat is judo.

En dus playoff met direct golden score en weer direct volop aanval en Brazilië wint.
 

JMD

Well-known member
Heb toch maar even de Belg uitgezet, want de Belgen hebben het fenomeen neutraal verslag doen even achter zich gelaten. En je mag best blij zijn als het goed gaat, maar dit is echt next level...
 

JMD

Well-known member
Maar realistisch gezien is België met zulke renners natuurlijk ook zwaar favoriet.
Klopt. Ze deden er alles aan om de druk bij Nederland en Denemarken te leggen maar dat sloeg nergens op. Het enige wat ze dwars kon zitten was materiaalpech of als Van Aert en Evenepoel tegen elkaar zouden rijden
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Irritant dat die anderen in de kopgroep ook meedraaien, waardoor Evenepoel een beetje kan herstellen. Terwijl ze er straks één voor één af worden gereden door hem. Maar ja, die rijden dan denk ik voor een medaille. Wat ik op zich ook wel kan snappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: erka

JMD

Well-known member
Irritant dat die anderen in de kopgroep ook meedraaien, waardoor Evenepoel een beetje kan herstellen. Terwijl ze er straks één voor één af worden gereden door hem. Maar ja, die rijden dan denk ik voor een medaille. Wat ik op zich ook wel kan snappen.
Jep. Dat soort zaken zie je vaker in een Olympische wegwedstrijd.
 
Bovenaan