Muziek in vreemde talen (geen Engels)

De Wolf

Well-known member
Alles mag, van Duits tot Chinees, zolang het maar niet Nederlands of Engels is. Voor de buitenstaander onverstaanbare dialecten / talen zoals Limburgs of Fries mag wel

Gezongen in het K?lsch

 
Laatst bewerkt:

De Wolf

Well-known member
En wat is hiervan het praktisch nut?

Een hoekje waar we het kunnen hebben over muziek waar we soms niet eens weten waar ze het over hebben. Nu zullen een hoop hier nog wel Duits verstaan en een aantal ook Frans. Toch worden dat soort nummers af en toe een enorme hit zoals vrij recent met PSY. Uiteraard mag wat minder bekend werk ook.
 

De Wolf

Well-known member
Kyu Sakamoto had hier een dikke 50 jaar geleden een grote hit mee. Het nummer heet officieel Ue o muite arukō, maar is in het westen meer bekend onder de naam Sukiyaki. Later is het nummer in weet ik niet hoeveel talen gecoverd.


Nummer is misschien ook wel bekend uit de top 2000. Dit jaar ontbreekt het nummer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nummer is misschien ook wel bekend uit de top 2000. Dit jaar ontbreekt het nummer.

Ai, dat zal een vriend van mij niet leuk vinden. Die is schijnbaar een zeer bekend nummer. Als ik hem hoor, dan klinkt het ook wel bekend.
 

De Wolf

Well-known member

Deze staat er gelukkig wel in. Anak betekend gewoon kind

Gezongen in het Tagalog. Een van de talen op de Filipijnen. Het nummer is ook in andere talen uitgebracht
 

JMD

Well-known member
Kyu Sakamoto had hier een dikke 50 jaar geleden een grote hit mee. Het nummer heet officieel Ue o muite arukō, maar is in het westen meer bekend onder de naam Sukiyaki. Later is het nummer in weet ik niet hoeveel talen gecoverd.


Nummer is misschien ook wel bekend uit de top 2000. Dit jaar ontbreekt het nummer.

Het nummer werd Sukiyaki genoemd omdat dat het enige bekende Japanse woord was in het Westen toen dit lied uitkwam (was althans de gedachte van de producenten). Sukiyaki is een Japans gerecht.

Overigens is de zanger van dit nummer omgekomen bij een groot vliegtuigongeluk (de op een na grootste ooit (Tenerife was de grootste), 520 doden) in augustus 1985.
 

De Wolf

Well-known member
Dit heeft in 1980 op nummer 1 gestaan.


Het gaat om een Moluukse band die in het Maleis zingt.
 
G

Gast

Guest
Nou zou Duits voor ons Nederlanders natuurlijk niet een ?cht heel vreemde taal mogen zijn, maar nog: in de studiecatalogi heet het een modern vreemde taal. Dus het telt. Ik mag graag naar punk en al zijn aanverwanten luisteren en stiekem is Duits daar de meest geschikte taal voor. Wat mij betreft dan. Die taal is gewoon net iets ruwer, minder gepolijste en misschien ook wel gewoon wat lelijker (als in: daar zit de schoonheid van de taal ook in) dan het Engels. In 2016 komt Turbostaat met een nieuw album: Abalonia. Een van de meest fijne bands in het Duitse alternatieve rock/punk genre.

 
Bovenaan