Milaan/Cortina d'Ampezzo 2026

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Schitterend weer, en mooi dat Leerdam nu zilver haalt na goud, ze komt uit hetzelfde dorp waar ik opgegroeid ben. 😊

JMD

Well-known member
Dan heb je een interview met de herenploeg en dan eindig je met de opmerking dat de bondscoach vast gaat wisselen en 'dan zal jij er wel uitvliegen he?'. Wat heeft dat nou voor zin en wat verwacht je dat zo'n jongen gaat antwoorden?
Niet altijd even netjes nee, maar liever zo’n vragensteller dan een journalist die alleen maar met stroop gaat smeren…

JMD

Well-known member
Jammer dat ze bij het gemengde skeleton niet net als bij rodelen team direct doorgaan..
Mmm, nu ik een uur heb gekeken moet ik toch eerlijk zeggen dat dat starten met ‘formule 1’ licht toch ook wel wat vind hebben. Al twee valse starts gezien, levert straftijd op

erka

Well-known member
Bij rodelen is aantikken veilig, ik zou bij skeleton mensen niet met zo'n snelheid omhoog willen laten komen om aan te tikken...

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Wat schuift die slee toch altijd heen en weer, echt zo verschrikkelijk knap om dat dan weer recht te krijgen…

JMD

Well-known member
Ik kijk het niet maar hoe gaat dat dan bij skeletten bij de wissel . Ik kijk nu Schansspringen
Start net als bij formule 1, dus vijf lampen en als die uitgaan mag je weg. Als je te vroeg start of beweegt krijg je straftijd.

En dan de tijd van beide runs optellen

JMD

Well-known member
Toch wel opvallend dat Gb het altijd zo goed doet bij skeleton, maar niet bij bv rodelen… terwijl je er dezelfde faciliteiten voor nodig hebt (oké, andere slee, maar de baan is de baan (heeft Gb eigenlijk wel een rodel/bob/skeletonbaan?)

Friesland

Well-known member
De tijd van de Italianen bij de TP was de 57e tijd ooit.
De tijd van Femke Kok op de 500m was de (gedeeld) zevende tijd ooit.

Overzicht van de winnende/snelste tijden op de onderdelen tot nu toe:
onderdeelvan dit seizoenooit
500V3e= 7e
500M3e= 7e
1000Vsnelste13e
1000M5e14e
3000V2e10e
5000M11e16e
5000V4e17e
10000M5e9e
TP V10e37e
TP M8e= 57e

De tijden bij de ploegenachtervolgingen steken schril af tegen de overige tijden. Alle overige tijden zitten bij de beste 20e ooit, maar bij de TP hebben we het over de 37e en 57e tijd ooit; hier worden dinsdag echter nog ritten verreden, dus het kan nog verbeteren.

Bovenaan