Milaan/Cortina d'Ampezzo 2026

Friesland

Well-known member
Naast de 5000m vrouwen komen de Nederlandse sporters donderdag uit in twee andere sporten. Bij shorttrack worden de 500m vrouwen en 1000m mannen en bij snowboard komt Glenn de Blois uit op de cross.

André

Well-known member
Glenn de Blois is die beetje goed
Ken hem totaal niet
Dit seizoen heb ik veel snowboardcross gezien in de wereldbeker
Meestal vanaf de kwartfinales zag daar.nooit een Nederlander bij

Friesland

Well-known member
Hij eindigt 8e, dat betekent dat hij in de volgende ronde tegen de nummers 9, 24 en 25 racet; de eerste twee gaan door.
Als hij de ronde doorkomt racet hij in de ronde erop tegen de top-2 uit de race met de nummers 1, 16, 17 en 32.
De nummers 21-32 staan nog niet vast, die moeten nog een tweede keer racen om hun positie te verbeteren, maar kunnen niet hoger komen dan plek 21.

JMD

Well-known member
Bij de moguls eindigden de nummers 1 en 2 precies gelijk, dus wordt er gekeken naar het 'bochtenwerk' en dat was beter voor de Australiër

JMD

Well-known member
Brignone won goud op Super G, ook sneller dan gepland teruggekomen van een knieblessure (plus nog beenbreuk), bij haar ging dat dus wel goed.

Maar liefst 17 van de 43 dames haalden de finish niet

JMD

Well-known member
Maar liefst 111 deelneemsters vandaag bij het langlaufen dames...
Maar bij het schaatsen mogen er in totaal nog geen 100 meedoen volgens mij...
Beetje scheef, temeer je bij langlaufen minder onderdelen hebt.

JMD

Well-known member
Zit nu even het langlaufen terug te kijken (Zweden weer 1/2 bij de dames), maar het valt me daar altijd op dat ze na de finish compleet kapot zijn, meer dan bij bv marathonlopen oid, terwijl je daar ook tot het gaatje gaat.
In de sneeuw liggen met zo'n bezweet lichaam lijkt me nou niet echt lekker...

JMD

Well-known member
Ritsma gaat misschien nog wisselen in het achtervolgingsteam bij de heren...

Lekker dan, crëer nog meer onrust

erka

Well-known member
Ritsma gaat misschien nog wisselen in het achtervolgingsteam bij de heren...

Lekker dan, crëer nog meer onrust

Dat is ook een ondankbare taak, bondscoach zijn van een onderdeel dat door geen enkele Nederlandse topschaatser en trainer serieus genomen wordt.

JMD

Well-known member
Groenewoud niet goed…

Dat is ook een ondankbare taak, bondscoach zijn van een onderdeel dat door geen enkele Nederlandse topschaatser en trainer serieus genomen wordt.
Eens, maar de ploeg was al bekend en dan nu nog willen veranderen is niet slim

Bovenaan