Milaan/Cortina d'Ampezzo 2026

JMD

Well-known member
BigAir dames 15e en 17e na 1e sprong met nog 6 dames te gaan.
Nog 2 sprongen te gaan (waarbij de beste 2 gelden), top 12 is nodig voor finale.

JMD

Well-known member
Geen topsport dus.
Eerder vandaag was de reuzenslalom, daar gaat het op snelheid. Nu valt het nog wel mee, maar bij de eerste Spelen (1998) dat dat onderdeel op het programma staat, hadden die boarders ook van die heel erg wapperende kleding aan... Tsja, wat vind je dan belangrijker vraag ik me dan af?

Het aparte is dat dit soort sporten uiteindelijk dus ook weer sneuvelen: in 1998 snowboard voor het eerst op de Spelen (met de halfpipe en reuzenslalom) om 'de jeugd' aan te trekken, na deze editie verdwijnt de reuzenslalom snowboard weer 'om jeugd aan te trekken'...
Wel jammer, heb me vanmiddag kostelijk vermaakt met die parallelreuzenslalom. Is iig beter te volgen dan deze trucjesparade (net als later bij de slopestyle enz)

Het briljantste onderdeel blijft trouwens de snowboardcross (inmiddels ook al als skicross), gewoon met zijn vieren bovenin beginnen en zie maar wie er de beste 2 beneden zijn. Voor 2030 is er een verzoek ingediend voor 'ice-cross', dat is hetzelfde behalve dan op ijs... :)

JMD

Well-known member
Peperkamp verbetert niet, staat al 16e, dus niet in de finale.
De Vreden moet de allerhoogste score van de dag halen om nog een kansje te hebben op de finale. Dat gaat niet gebeuren. Dus beide NL dames eruit

Bovenaan