Maasveld auf Tour

Maasveld

Well-known member
Geloof het of niet, maar wonen in Limburg heeft af en toe wel degelijk voordelen. Als je naar een voetbalwedstrijd in Duitsland wilt gaan bijvoorbeeld. Binnen een reisduur van pak 'm beet 2 uur zijn er legio grote en kleine clubs waar je naartoe kunt gaan. In dit topic wat verslagjes en foto's van mijn avonturen in Duitsland.
 

Maasveld

Well-known member
12-12 Fortuna D?sseldorf - Union Berlin

Vrijdag 11-12:

- Zin om morgen naar Fortuna D?sseldorf - Union Berlin te gaan?
- Ja is goed. Hoe laat is die pot?
- 13:00, dus dan ben ik om 11:15 bij jou.
- Prima

Zo simpel is dus het regelen van een bezoekje aan een buitenlandse voetbalwedstrijd.

Om 11:20 werd er uiteindelijk met een redelijk acceptabele kater (VVV had immers de dag daarvoor thuis gespeeld dus dat is standaard flink de gebraden haan uithangen) koers gezet richting D?sseldorf. Niet, zoals veel mensen rond deze tijd, richting de Altstadt voor de kerstmarkt, maar naar de iets noordelijker gelegen Esprit Arena. Na een voorspoedige reis, wat niet vaak voorkomt in Duitsland, arriveerden we rond het middaguur bij het stadion. Het was betrekkelijk rustig en parkeren was dus op een van de grote parkeerterreinen geen probleem. Een aparte manier van parkeren was het wel. In plaats van links of rechts insteken zoals gebruikelijk op parkeerterreinen, was het hier dus de bedoeling om je auto achter die van je voorganger te zetten. Nou goed, het zal wel. na een kleine 10 minuten lopen kwamen bij het stadion. Van buiten een afzichtelijk ding. Uit luiheid hebben ze de buitenkant niet afgewerkt maar er geen een hek omheen gebouwd. Oordeel zelf:

12360415_10207095837425838_7219303758557302767_n.jpg


Alvorens het stadion te betreden moesten we nog een kaart kopen. Voor flink wat tribunes was geen kaartverkoop, dus het was wel duidelijk dat het niet heel druk zou worden. We besloten maar om voor redelijke plaatsen 29 euro neer te leggen, 2de ring, lange zijde ter hoogte van de 16 meter van 1 van de doelen. In het stadion natuurlijk eerst een Bockwurst mit Br?tchen en bier. Geen gekut met kaarten gelukkig, gewoon cash betalen. De euro Pfand nemen we maar voor lief. Rond half 1 uur gingen we de matig gevulde tribune op. De ploegen startten net met de warming-up. Enkele bekende namen bij Fortuna, zoals Rensing, Madlung, Bellinghausen en Ya Konan. Langzaam druppelden de mensen binnen. Ook vanuit Berlijn waren er aardig wat mensen op de been.

12346339_10207095837785847_2962065835024658624_n.jpg


12359967_10207095837945851_4800559203511221239_n.jpg


Kort voor aanvang leek er wat te gaan gebeuren achter het doel van Fortuna. Het bleek dat de plaatselijke Ultra's 15 jaar bestonden. Dat resulteerde in het volgende schouwspel:

12360222_10207095838145856_2741159820535492534_n.jpg


Mijn oog viel tevens op een andere klein spandoek. Na het lezen van het onderschrift moest ik gnuiven:

12249862_10207095838545866_2065569657134303774_n.jpg

Bukakke Crew D?sseldorf, Wenn wir kommen, dann zusammen.

De wedstrijd begon redelijk saai. Fortuna had mee balbezit, maar deed daar eigenlijk vrijwel niets mee. De eerste de bal fatsoenlijke aanval voor Union was direct raak. Na goed uitverdedigen en een mooie diepe bal bleef Bobby Shou Wood koelbloedig. Wood, De kleine Amerikaan bleef gedurende de wedstrijd door zijn snelheid en wendbaarheid een plaag voor de thuisploeg. De eerste helft kabbelde een beetje voort verder. In de tweede helft kwam Fortuna goed uit de startblokken en kreeg het al gauw een meer dan terechte strafschop. Lukas Schmitz miste echter jammerlijk. In de daaropvolgende corner (de enige fatsoenlijke van Fortuna) kwam het alsnog bijna op 1-1, maar de kopbal werd knap gered door de doelman. In de 70ste minuut was het weer tijd voor Bobby Wood. Hij kreeg de bal in de 16, kapt zijn tegenstander prachtig uit en schuift rustig de 0-2 binnen. Een speler die duidelijk in de Bundesliga thuis hoort. Vlak voor tijd maakte Schmitz met een eigen doelpunt nog de 0-3, maar die was puur voor de statistieken.

12321312_10207095839025878_8645445388708717933_n.jpg


Na een half uurtje rijden (rustig op de weg dus met 220 km/h terug) zat ik om half 4 alweer thuis op de bank. Al met al een geslaagd tripje, dat in de toekomst nog eens dunnetjes overgedaan mag worden in combinatie met een bezoekje aan de Altstadt.
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Leuk, een nieuw groundhoptopic.

Jammer dat je start met die irritante benden uit Dusseldorf. Ik kan echt helemaal niets positiefs over die club noemen. Spuuglelijk stadion en fans die nog spontaner op het succesje afkwamen dan die in Hoffenheim.
 

gevegt

Well-known member
Het stadion heeft eigenlijk twee gezichten. Buiten de tribunes is het een betonnen gedrocht met buiten totaal geen sfeer. Binnen is het geweldig met goed zicht, vooral als het vol zit heeft het wel wat.
 
G

Gast

Guest
Jammer dat je start met die irritante benden uit Dusseldorf. Ik kan echt helemaal niets positiefs over die club noemen. Spuuglelijk stadion en fans die nog spontaner op het succesje afkwamen dan die in Hoffenheim.

Nou, nou, nou, dat is in Aachen niet veel anders h?.
 
G

Gast

Guest
Grappig dat je bij F95-Union geweest bent. Was ik een jaar geleden ook (19-12-2014). Leuk stukje!
 

Janssen

Well-known member
Goed bezig Maasveld. Het is je vergeven dat je naar D?sseldorf bent gegaan. Volgende keer naar K?ln.
 
Bovenaan