Ligue 1

ALenstra

Well-known member
Afgelopen zaterdag in Lille geweest waar ik de finale om de Coupe de la Ligue bijwoonde in het Pierre Mauroy stadion. In een niet echt goede wedstrijd slaagden de finalisten RC Strasbourg en EA Guingamp niet te scoren in 120 minuten. Uiteindelijk won Straatsburg na strafschoppen waarmee ze de Coupe de la Ligue voor de derde keer wonnen. De sfeer in het stadion was behoorlijk goed, maar ook in de binnenstad van Lille was het gezellig vol met voetbalfans waarbij het blauw van Straatsburg in de meerderheid was tegenover het rood van Guingamp.

Voor de wedstrijd zag ik in mijn hotelkamer de competitiewedstrijd tussen Olympique Marseille en Angers SCO live. Na ruim een kwartier stond de thuisclub met 2-0 voor dankzij twee doelpunten van Mario Balotelli. Maar de gasten pakten toch nog een punt dankzij twee strafschoppen, een voor en een na de rust. Kevin Strootman viel nog in bij de thuisclub.
 

Batigoal

Well-known member
Mooie ervaring ALenstra!

Olympique Nice gaat hoogstwaarschijnlijk gekocht worden door Jim Ratcliffe, de rijkste man van Groot-Brittani? die onder meer Sky in zijn bezit heeft. Uiteraard wil hij van de club een topclub maken. Nice is al jaren een club met potentie en tegenwoordig ook een fraai stadion. Op dit moment staan ze 9e in de Ligue 1.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
PSG verprutst zijn kampioenswedstrijd door 2-2 te spelen tegen Strasbourg
 

JMD

Well-known member
PSG lijkt vanavond weer geen kampioen te worden, het staat 3-1 achter bij Nantes...
 

JMD

Well-known member
Afgelopen weekend was er ook al een 5-1 pandoering bij Lille.
Dus de 3e keer op rij dat PSG verzuimt kampioen te worden. Van het weekend 2-2 bij Straatsburg.

Wat anders:
https://www.lequipe.fr/Football/Act...3?hootPostID=bfe904a392ed6c4773735cccbf75c275
Er worden dit jaar voor het eerst in jaren weer duels in de Ligue1 gespeeld op 5 mei. In 1992 stortte op die dag een tribune in op Corsica, vlak voor het duel van Bastia tegen Marseille, met 18 doden en meer dan 2000 gewonden tot gevolg.
 

Pascallovic

Well-known member
PSG verkloot de bekerfinale in Frankrijk. Kwamen 2-0 voor tegen Stade Rennes om toch nog 2-2 te spelen en te verliezen na strafschoppen. Mbappe kreeg in de 118e minuut terecht rood en Neymar gaf een fan na afloop nog een tikje, waardoor hij ook een schorsing kan verwachten.
 

Batigoal

Well-known member
D5MX_trUIAAIbVT.jpg

Tof hoor! Ik zag vanmorgen de ruime samenvatting van een kwartier via Fox zonder dat ik de uitkomst wist, dat was aangenaam. :duim: Ik vind het heel leuk voor Rennes. Zeer populaire club in de regio, vanwege hun Britse roots ??n van de grondleggers van het voetbal in Frankrijk, er over het algemeen ook altijd bijgeweest in de Ligue 1 en toch zo weinig prijzen voor een club van die statuur. Hun eigenaar is ??n van de rijkste zakenlieden van Europa, maar erg zuinig. Wellicht dat dit succes de aanjager is die de club nodig heeft om eens echt de sprong te maken naar de subtop.

Smerige overtreding trouwens van Mbapp?, die er in de eerste helft ook al had afgekund na die overtreding op Bensebaini.
 

Batigoal

Well-known member
icon_win_110519_01_89463.jpg


AS Monaco leek kort na de herintreding van Jardim rap uit de degradatiezorgen te komen, maar de laatste weken is de ploeg weer in waardeloze vorm. Gisteravond verloren ze van mijn soft spot Olympique N?mes en Caen, dat zelf won van Reims, heeft de club nu bijgehaald. Met nog 2 wedstrijden te gaan staan Monaco en Caen gelijk in punten. Dijon, dat ook al won, staat daar vlak achter. Twee van de drie vliegen er samen met Guingamp uit.

Lille kan vanavond CL-voetbal veiligstellen.
 

Batigoal

Well-known member
Verrassend nieuws van Lyon, waar Sylvinho de nieuwe trainer wordt. Het is de eerste trainersklus van de ex-linksback van onder meer Arsenal en FC Barcelona. Voormalig Lyon-spelmaker Juninho Pernambucano wordt de technisch directeur.
 

Batigoal

Well-known member
Rudi Garcia is opgestapt bij Olympique Marseille na een teleurstellend seizoen. Hij begon zijn tijd bij de club sterk. Maar na mate de tijd vorderde werd het voetbal slechter en wisselde hij veel van tactieken en spelers. Hierdoor kwam er ook frictie met spelers. Claude Puel wordt genoemd als opvolger. Ben ik niet zo kapot van.

AS Monaco won vorig weekend de degradatietopper van Amiens en is daarmee veilig, tenzij er hele gekke dingen gebeuren bij Caen.
 

Batigoal

Well-known member
Het systematische gebrek aan prestaties in de Champions League door PSG heeft als gevolg dat de eigenaren uit Qatar willen investeren in clubs uit de grotere competities. Dat kan zomaar betekenen dat de geldkraan voor PSG wordt dichtgedraaid. De Qatari voeren gesprekken met AS Roma en Leeds United. Het zou de spanning in de Ligue 1 uiteraard ten goede komen.
 
Bovenaan