Letland-Nederland

G

Gast

Guest
Dus jij stelt hier dat ze zowel bij Ajax als het NL elftal niet naar Cillissen luisteren?

Nee... Ik zeg dat er in de achterhoede iets fout gaat zo snel ze onder druk komen. En dat, dat ligt in de coaching en communicatie.
Het is niet dat we met de achterhoede van RKC staatn, het zijn geen toppers maar ook geen koekenbakkers.
 

Pascallovic

Well-known member
Het scheelt natuurlijk of de Vrij er staat of Bruma. Maar het valt me bij Ajax ook vaker op, als de ploeg onder druk komt dan gaat de verdediging uit positie lopen en lijkt er geen coaching meer te zijn.
Valt mij niet echt op bij Ajax. Die weten de verdediging redelijk gesloten te houden als ze onder druk staan. Wel zie ik vaak persoonlijke fouten als bijvoorbeeld een Boilesen, Viergever of Van der Hoorn op het veld staan. Echter een gebrekkige communicatie zie of hoor ik er niet in.

Tegen de VS was dit duidelijk te zijn, er was totaal geen organisatie. En de achterhoede organiseren is de taak van de keeper, vaak geholpen door de 1 van de centrale verdedigers. Je merkt dat het met de Vrij iets beter gaat. Het kan ook deels komen doordat deze achterhoede niet zo vaak samen speelt in Oranje. Ik zou dan kiezen voor een meer ervaren doelman die gewend is om onder druk te spelen.
Tegen de VS was er geen organisatie, maar of dit aan de keeper lag, betwijfel ik. Over de gehele breedte was het niet veel. Geen organisatie in zowel de verdediging als het middenveld en dat heeft natuurlijk invloed op beiden linies waardoor ze nog verder door het ijs zakken. De Vrij heeft echt stappen gemaakt en schijnbaar is een Bruma lang zo ver nog niet om in een dergelijke rol het centrum te dragen. Ik vind een Rekik bij PSV ook doorgaans betrouwbaarder dan Bruma. Weet niet in hoeverre dat aan het coachen van de keeper kan liggen. Voor de rest vind ik ervaring een relatief begrip. Als je een WK hebt mogen keepen voor Oranje, heb je redelijk wat ervaring. Het is geen broekie met een handvol wedstrijden en die andere keepers hebben ook weer hun punten waarop ze minder scoren. Per saldo ontloopt het elkaar eigenlijk niet.

Ook de cijfers geven aan dat Ajax relatief veel schoten op doel krijgt, een goede keeper hoeft zo weinig mogelijk in te grijpen. Die kan kansen voorkomen met coaching en positionering.
Voor zover ik de cijfers kan lezen, krijgt een Cillessen niet veel meer schoten tegen dan de concurrentie in de Eredivisie, zoals Zoet. Wel valt op dat Vermeer heel weinig schoten tegen krijgt. Aan de andere kant is ook gebleken dat een Vermeer in percentage de minste ballen weet te keren. Maar in hoeverre dat dan onhoudbare ballen zijn is niet echt te meten natuurlijk.

Als de spelers niet luisteren nemen ze Cilissen niet serieus, dat is al reden genoeg om een ander er neer te zetten. Maar dat lijkt me niet het geval, ze luisteren ook naar Zoet of Vermeer.
Maar wij weten dus niet of dat zo is, ik geef alleen maar aan dat dit ook een mogelijkheid is. Of de spelers ook luisteren naar Zoet weet ik niet, daar zie ik hem te weinig voor spelen. Vermeer lijkt qua aantal schoten inderdaad zijn verdediging goed neer te zetten, al vond ik het bij Ajax vooral bij hem erg onrustig achterin. Hij kan zich ontwikkeld hebben, maar het kan natuurlijk ook aan de achterhoede bij Ajax liggen als er onrust is en jij deze nu schijnbaar constateert bij Cillessen bij Ajax en ook Oranje.
 

Max

Administrator
Forumleiding
En wie zet die achterhoede neer? Cilissen moet de backs terug roepen en BMI en Bruma aansporen. Er is geen dynamiek in de achterhoede, en ook weinig communicatie.

Dus als een back tegen de cornervlag van de tegenstander aan staat te pissen moet Cillessen hem terugroepen?
 

Shayman

New member
Nee... Ik zeg dat er in de achterhoede iets fout gaat zo snel ze onder druk komen. En dat, dat ligt in de coaching en communicatie.
Het ligt idd vast aan de PTT want die zijn verantwoordelijk voor de landelijke communicatie... Ik weet niet wat voor pannenkoek je bent maar er is geen uitblinkende keeper met het goede paspoort. Ik ben meer een fan van Krul dan van die slappe neus maar ik heb momenteel niet echt munitie om Cillessen uit Oranje te lullen want echt fouten maakt hij ook niet.
 

gevegt

Well-known member
Het ligt idd vast aan de PTT want die zijn verantwoordelijk voor de landelijke communicatie... Ik weet niet wat voor pannenkoek je bent maar er is geen uitblinkende keeper met het goede paspoort. Ik ben meer een fan van Krul dan van die slappe neus maar ik heb momenteel niet echt munitie om Cillessen uit Oranje te lullen want echt fouten maakt hij ook niet.

Jawel, hij coacht en communiceert niet goed.
 

inhethoekje

Active member
De beste keeper aller tijden communiceerde nooit met zijn verdediging, hij plukte de ballen klemvast uit de hoek en keek daarna minzaam op zijn verdedigers toe als blijk van hun onkunde, om daarna de bal met een venijnige trap weer over de middencircel te trappen, uiteraard na eerst 3 keer met de bal stuiterend door de 16 te hebben gewandeld.

Zijn naam: Jan van Beveren.
 
Bovenaan