La Furia Roja

Batigoal

Well-known member
Het begin van de nieuwe Spaanse bondscoach is in ieder geval nog niet overtuigend. Al kan hij er ook niet alles aan doen dat sommige spelers opzichtig aan het schutteren waren. Wel mooi om die strijdlust van de Schotten te zien.
 

Raul

Well-known member
Het is lang geleden dat ik bij een wedstrijd van Spanje ben geweest, maar het is weer zover, want in juni ga ik naar Spanje-Italië in de Grolsch Veste. Ik ben nog nooit in het stadion geweest en ik ben zeer benieuwd naar alles uiteraard.
 

Raul

Well-known member
De Spaanse selectie is vandaag bekend gemaakt en het supertalent van Barça Yamal zit bij de selectie. Baena zit ook bij de selectie, maar die is zeer verdiend. Ik had ook Pedraza verwacht, vanwege zijn uitmuntende spel van de laatste wedstrijden, maar die is niet geselecteerd.
 

Raul

Well-known member
Sancet van Bilbao is voor het eerst opgeroepen voor de selectie van Spanje. Puik werk. Ik had eerlijk gezegd ook Luis Alberto van Lazio verwacht. Maar eerlijk, die Sancet is een topper. Ook credits naar Berizzo, weliswaar kort bij de club, maar goed dat hij hem bij het eerste team heeft gehaald. Ook belangrijk te vermelden dat Bilbao met hun cantera weer fantastisch werk levert.
 

Raul

Well-known member
Het Spaanse nationale team 🇪🇸 is bekend. Nieuwe gezichten: Alex Remiro, Alex Grimaldo, Aleix García (fantastisch ontwikkeld en Girona doet het overigens fantastich.) en Roro Riquelme (grootste talent op de Spaanse velden in mijn ogen). Tegelijkertijd geen plaats voor Isco, misschien wel de meest in vorm zijnde speler in LaLiga. Isco is fantastisch bezig met zijn opleving. Fabian zit ook bij de selectie, maar speelt hij überhaupt bij PSG?
 

Batigoal

Well-known member
Oei, Gavi heeft zijn kruisbanden gescheurd en kan mogelijk niet eens meedoen aan het EK. Dat is wel zonde.
 

U.G.

Well-known member
Yep, dit is zo’n beetje de ergste voetbal blessure die je kunt oplopen. Sterkte voor die pik.
 

Raul

Well-known member
Oei, Gavi heeft zijn kruisbanden gescheurd en kan mogelijk niet eens meedoen aan het EK. Dat is wel zonde.
Ja, en het hele land is in rouw. Gavi is zo immens populair. Verschrikkelijk.

Even wat anders:

Ik las laatst een artikel over de vertegenwoordiging van Baskische spelers in het Spaanse nationale team. De laatste keer dat er zo'n behoorlijke vertegenwoordiging was, was in de jaren 80, toen Baskische clubs een aantal competitietitels wonnen en zo de nationale teams van die jaren domineerden. Ik vind het heel knap dat Sociedad en Athletic het weer zo goed doen.

Trouwens, we hebben het een tijd geleden gehad over de grote Spaanse talenten en toen noemde ik Ander Barrenetxea. Die is flink op stoom en die verwacht ik snel in de selectie van Spanje. Nog één erbij.

Maar de allergrootste blijft Sancet.
 
Laatst bewerkt:

Raul

Well-known member
Loting voor het EK 2024 voor Spanje:
Group B:
🇪🇸 Spain*
🇦🇱 Albania
🇭🇷 Croatia*
🇮🇹 Italy

Best lastige poule voor Spanje. Kroaten hebben al jaren bewezen dat ze geweldig kunnen voetballen. Sinds 1991 hebben zij zich geweldig ontwikkeld en sterk gepresteerd. Italianen zijn altijd sterk en toch de kampioen van het vorige EK. Albanië ken ik niet zo goed.
 

Raul

Well-known member
De Spaanse selectie voor enkele oefenwedstrijden is al bekend - maar liefst negen spelers van Bilbao en Sociedad samen! Dat heb ik sinds Clemente niet meer gezien of heb ik iets gemist? Nieuwe namen als Vivian (terecht) en Cubarsi zitten in de selectie. Cubarsi is echt op dreef, met behoorlijke tackle-kracht in zijn spel. Doet me denken aan De Ligt bij zijn debuut. Een topspeler in de dop. Opvallend is de Baskische vertegenwoordiging in de selectie. Ik heb er al eerder naar verwezen, wat ook analoog is aan de prestaties van Baskische teams in Spanje.

 

U.G.

Well-known member
Wat zijn Portugese scheidsrechters toch een ramp. De waarde van de VAR is gisteren toch wel weer bevestigd.
 
Bovenaan