KNVB beker 2018/19

Max

Administrator
Forumleiding
KNVB beker 2018/19

Kun jij mij even helpen met het aantal Nederlandse teams buiten PSV en Ajax dat de afgelopen vijf jaar overwinterd heeft?

Feyenoord onder Rutten in 2014/2015. We werden zelfs poulewinnaar in een poule met Sevilla, Rijeka (Krameric) en Standard Luik. Tegen de laatstgenoemde behaalde we naar mijn weten ons meest recente Europese uitoverwinning.
 
Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Feyenoord onder Rutten in 2014/2015. We werden zelfs poulewinnaar in een poule met Sevilla, Rijeka (Krameric) en Standard Luik. Tegen de laatstgenoemde behaalde we naar mijn weten ons meest recente Europese uitoverwinning.

Netjes.

Dus we zitten op 1 keer Feyenoord en AZ 2 keer en verder niet?
 

Forza AZ

Well-known member
Die keer dat ze overwinterden waren de resultaten in de poule ook niet echt indrukwekkend. Slechts 1x gewonnen in 4 wedstrijden tegen Maccabi en Dundalk. Ze wisten het nog te redden door een onverwachte overwinning op Zenit in de laatste wedstrijd. Vervolgens na de winter met 4-1 en 7-1 onderuit tegen Lyon. Dat was echt geen goed Europees seizoen.

Voor een Nederlandse subtopper is overwinteren in Europa tegenwoordig een topprestatie. De resultaten in die poule hadden wel beter gekund inderdaad.
 
Bovenaan