KKD Speelronde 38, laatste speeldag op 6 mei

ALenstra

Well-known member
Roda JC-Telstar
FC Volendam-FC Eindhoven
FC Emmen-ADO Den Haag
Helmond Sport-FC Den Bosch
Excelsior-NAC
TOP Oss-MVV
Jong Ajax-De Graafschap
Jong FC Utrecht-VVV
Jong PSV-FC Dordrecht
Almere City-Jong AZ

Gaat intens spannend worden de race om de laatste periodetitel. Ook FC Den Bosch heeft nog kans op deelname playoffs.
 

Forza AZ

Well-known member
-NAC is wel zo goed als zeker van de play-offs met een doelsaldo dat 6 beter is dan De Graafschap en met ook nog een voorsprong in gemaakte doelpunten.
-FC Emmen zal de 4e periode wel gaan winnen met een doelsaldo van +5 ten opzichte van Eindhoven

Dan blijft de strijd over om de nacompetitieplek via de 4e periode:
Eindhoven 19 (+7)
Almere City 18 (+9)
Roda JC 17 (+6)
NAC 16 (+3)
Den Bosch 16 (+1)

De kans voor Den Bosch om die nog te pakken is wel erg klein. Lukt met Almere City niet om Eindhoven voorbij te gaan en Roda JC voor te blijven, dan is De Graafschap de laatste deelnemer aan de nacompetitie via hun positie in de totaalstand.

Verder staat er officiëel voor Jong AZ en Jong Utrecht ook nog iets op het spel. De beloften die het laagst eindigen kunnen namelijk nog een degradatie-play-off moeten spelen als Jong Sparta kampioen wordt in de Tweede Divisie (en het 1e van Sparta niet degradeert uit de Eredivisie). Al is die kans wel erg klein. Jong Utrecht zou nog 19e kunnen worden, en daarmee direct degraderen als Jong Sparta 2e wordt in de Tweede Divisie (en het 1e van Sparta niet degradeert uit de Eredivisie).
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Mooi dat Almere er niet bijzit, ik heb liever De Graafschap erbij in de eredivisie dan Almere.
Overigens hoop ik dat FC Eindhoven nu wel eens flink scoort in de nacompetitie, mooi om er een derby bij te krijgen op het hoogste niveau. (temeer omdat ik vrees dat er komend seizoen anders geen stadsderby is in de eredivisie)
 

De Groene Scout

Well-known member
Mooiste clubs uit dat rijtje zijn voor mij NAC en De Graafschap.
Maar ja, die hebben het op basis van dit seizoen toch ook weer niet verdiend.
 

JMD

Well-known member
Nog even geduld... :)

Maar even serieus Maasveld, wat is daar bij jullie in hemelsnaam gebeurd dat je na de degradatie niet verder komt dan plek 10 en je qua punten dichter bij de nummer 19 staat dan bij de nummer 7?
 

Joost

Well-known member
Het was weer knotsgek gisteren.
En dan winnen we ook nog de periode.

Ik vind het wel absurd dat Roda de premie krijgt voor het winnen van de periode en niet Emmen.
 

Maasveld

Well-known member
Nog even geduld... :)

Maar even serieus Maasveld, wat is daar bij jullie in hemelsnaam gebeurd dat je na de degradatie niet verder komt dan plek 10 en je qua punten dichter bij de nummer 19 staat dan bij de nummer 7?
Vrijwel iedereen is vertrokken, mede door geldgebrek een matige transferzomer en veel blessures.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Forza AZ

Well-known member
Het was weer knotsgek gisteren.
En dan winnen we ook nog de periode.

Ik vind het wel absurd dat Roda de premie krijgt voor het winnen van de periode en niet Emmen.
Dat is vreemd inderdaad, want Emmen is periodewinnaar en Roda JC pakt alleen het nacompetitieticket van de 4e periode.
 

Batigoal

Well-known member
Het was weer knotsgek gisteren.
En dan winnen we ook nog de periode.

Ik vind het wel absurd dat Roda de premie krijgt voor het winnen van de periode en niet Emmen.
Spectaculaire pot tegen Telstar! Jullie zijn net op tijd in vorm voor de playoffs.

FC Eindhoven mag het van mij wel eens worden. Anders maar Excelsior op basis van een groot deel van het seizoen waarin zij prima speelden.
 

Joost

Well-known member
Spectaculaire pot tegen Telstar! Jullie zijn net op tijd in vorm voor de playoffs.

FC Eindhoven mag het van mij wel eens worden. Anders maar Excelsior op basis van een groot deel van het seizoen waarin zij prima speelden.
Ik denk dat we al bijna het hele seizoen in vorm waren.
De nederlaag in Den Bosch vorige week was een ongelukje mede door het gebrek aan scherpte. Dat was gisteren ook het geval tot ze in het laatste kwart even hun best gingen doen.

Ik ben wel benieuwd naar onze dubbele ontmoeting tegen Excelsior. In de competitie verloren we ze beide. In Kerkrade was het volgens mij de 2e speelronde. Excelsior counterde 2 goals er in, Roda mistte twee handen vol kansen. We hadden toen zelfs nog Serrarens in de spits met Vossebelt. In Rotterdam was er bij Roda net een Corona-uitbraak geweest en was de halve selectie ziek, zwak en misselijk en had hooguit 1 keer getraind die week.
 

zwammy

Well-known member
NAC dus vol op de aanval om den Haag te loten ipv Excelsior want dat ligt ons beter. Is wel wat van te zeggen ale er dan met 0 2 en 5 0 vanaf gaat. Maar goed, manders is bijna weg.
 

BlauwVinger

Well-known member
In 1975/76 ontmoetten Eindhoven en PSV elkaar in een heuse stadsderby op eredivisie-niveau.

Aan de Aalsterweg, toen met een capaciteit van 27000 toeschouwers, zag ik in de nacompetite van 1974/75 PEC met 1-0 verliezen...
 
Bovenaan