Kampioensrace 2017-2018

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Het gat tussen PSV en Ajax is 7 punten na vandaag, met nog 9 duels te gaan lijkt PSV vanmiddag een belangrijke stap te hebben gezet naar het 24e landskampioenschap, of komt Ajax nog terug en wint het haar 34e landstitel?

Als de stand zo blijft als nu wordt het duel tussen PSV en Ajax een mogelijkheid voor de Eindhovenaren om de landstitel binnen te halen, een zege zou dan volstaan.

Het resterende programma voor de komende weken:
26e speelronde: PSV - FC Utrecht en Vitesse - Ajax
27e speelronde: Willem II - PSV en Ajax - SC Heerenveen
28e speelronde: PSV - VVV Venlo en Sparta R. - Ajax
29e speelronde: PSV - NAC Breda en FC Groningen - Ajax
30e speelronde: AZ - PSV en Ajax - Heracles Almelo
31e speelronde: PSV - Ajax
32e speelronde: Roda JC - PSV en Ajax - VVV Venlo
33e speelronde: Ajax - AZ en ADO Den Haag - PSV
34e speelronde: PSV - FC Groningen en Excelsior - Ajax
Op de 31e, 33e en 34e speeldag spelen beide ploegen tegelijk, in alle andere gevallen speelt PSV steeds als eerste van de 2 titelkandidaten.

stc

Well-known member
NAC kan het niet meer worden

Klopt.
ADO Den Haag, Heerenveen, Excelsior, VVV-Venlo, Heracles,FC Groningen, Willem II, FC Twente, Roda JC en Sparta Rotterdam kunnen ook geen kampioen meer worden. Net zoals dat PSV niet meer kan degraderen.

Eef de Kip

Well-known member
Waarom zou ik met 7 punten achterstand ?berhaupt nog gaan kijken alsof we nog kampioen kunnen worden.

SanMark.

Well-known member
Waarom zou ik met 7 punten achterstand ?berhaupt nog gaan kijken alsof we nog kampioen kunnen worden.

Precies gewoon vooruit kijken naar volgend jaar.

Al begin ik mij door bovenstaande opmerking wel een beetje een Liverpool supporter te voelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan