Jupiler ronde 32

Bernardo

Well-known member
Ik denk als wij bij NAC een goed resultaat halen, dat wij wel in de top 5 gaan eindigen.

Met na NAC, hebben we Telstar thuis, Jong Utrecht uit en RKC thuis. Dat zijn wedstrijden waarin we 9 punten moeten pakken. Dan zijn we er wel. Met oog op het play offs ontloop ik het liefste NAC in een rechtstreeks duel.
 

Bernardo

Well-known member
Puur omdat ik NAC als uitwedstrijd veel lastiger vind als een MVV of Volendam. Vol stadion etc. NAC in deze vorm zoals afgelopen vrijdag, kunnen ver komen ja.
 

almere036

Member
Wordt nog lastig zat voor ons om top 5 te halen. Moet nog uit naar RKC, Helmond en VVV en thuis krijgen we nog NAC, Jong Utrecht en De Graafschap.

Die blessuregolf bij ons begint nu langzaamaan gelukkig wel af te nemen, hebben we tenminste wat meer opties op de bank. Daarnaast van de laatste 9 wedstrijden, maar 1 verloren. Ookal speelde we niet zo goed, resultaten zijn best oke.
Plek 6, waardoor je tegen Helmond moet, is ook geen ramp anders.

De Gier wilt overigens de 4e periode winnen. Maar dat wordt vrij lastig.
 

Batigoal

Well-known member
De sinds kort Indonesisch international Ezra Walian heeft Jong Ajax op voorsprong gezet tegen Jong FC Utrecht.
 

Batigoal

Well-known member
Twee keer gescoord inmiddels.

Ik ben wel benieuwd waar de top van Walian ligt. Hij werd op jonge leeftijd weggeplukt bij AZ en is in de jeugd altijd een veel scorende spits gebleken. Sinds ik hem ooit in de Youth CL heb zien spelen ben ik zijn naam blijven volgen. Maar bij Jong Ajax wil het niet helemaal vlotten en hij staat ook niet altijd meer in de spits. Zijn contract loopt komende zomer af. Ik heb nooit iets gelezen dat hij dicht bij het eerste aan zat, dus ik verwacht dat hij vertrekt.

Goeie jongen wel, ook buiten het veld. Hij heeft al een paar keer een voetbalclinic in Indonesi? gegeven voor arme kinderen. Hij heeft vorige week ook zijn debuut voor Indonesi? gemaakt.
 

hipp00

New member
Maar bij Jong Ajax wil het niet helemaal vlotten en hij staat ook niet altijd meer in de spits.

Als Jong Ajax (zoals tegen NAC) Neres, Cerny en Cassiera opstelt, dan wordt het moeilijk om te spelen.
Echt goed voor de ontwikkeling van talenten, die Jong team in de Jupiler League...
 

Batigoal

Well-known member
Als Jong Ajax (zoals tegen NAC) Neres, Cerny en Cassiera opstelt, dan wordt het moeilijk om te spelen.
Echt goed voor de ontwikkeling van talenten, die Jong team in de Jupiler League...

Dat laatste is natuurlijk een kulargument. Er is dan eerder sprake van teveel talent en dat is nooit verkeerd. In dit geval weet Walian nu tenminste wat profvoetbal in houdt en hij zal zich gemakkelijker aanpassen bij een andere profclub. Als hij rechtstreeks uit de beloftecompetitie kwam was het voor iedere ploeg maar de vraag hoe hij dat zou oppakken.
 

Jef400

Well-known member
Feit is wel dat de spelers niet aan elkaar aan kunnen passen door het gebrek aan vastigheid. Iets wat niet goed is omdat je zo een pampergeneratie laat ontstaan die toch wel gered zullen worden als het niet goed gaat...
 

hipp00

New member
Dat laatste is natuurlijk een kulargument. Er is dan eerder sprake van teveel talent en dat is nooit verkeerd.

Het is maar hoe je het bekijkt: ik zie het meer als een 'teveel aan eerste elftal spelers', die daardoor het ?chte Jong Ajax talent uit de basis van Jong Ajax houden.
NAC heeft dit seizoen eerder tegen Siem de Jong en El Ghazi gespeeld. Wil jij beweren dat die nog talentontwikkeling in de Eerste Divisie nodig hebben? Door het mogen meespelen van dat soort spelers is het argument dat de Jong teams goed zijn voor talentontwikkeling juist het kul-argument.
 

Ska P 187

Well-known member
Ze zouden die selecties veel meer moeten scheiden, gewoon hetzelfde als bij twee verschillende clubs, met dezelfde transferperiodes. Waar ze in Nederland mee bezig zijn slaat nergens op en is een belediging voor de overige clubs die met hun eerste elftal spelen.
 
Bovenaan