Jupiler League: speelronde 5

hipp00

New member
Voor Jong AZ scoort een speler met 8 interlands voor Oranje achter zijn naam.
En die waarschijnlijk nog maar twee andere wedstrijden meedoet en daarna geen Jupiler League wedstrijden meer gaat spelen...

Maar goed, AZ en jong AZ speelden deze keer wel op dezelfde speeldag, dus ik zie verbetering...
 

almere036

Member
Geen idee wat er aan de hand is met Almere, maar er wordt verschrikkelijk slecht gespeeld. Zegt genoeg dat de spelers zich kwamen verontschuldigen bij het uitvak na de wedstrijd na een gelijkspel.

Maarja, laten we het maar erop houden dat we nog niet ingespeeld zijn.
 

Unregistere

Well-known member
Jong AZ heeft een administratieve fout gemaakt en in de wedstrijd tegen FC Oss tijdens deze speelronde te veel spelers van boven de 23 jaar opgesteld. Wedstrijd moet nu in zijn geheel worden overgespeeld.

https://www.bd.nl/sport/wedstrijd-fc-oss-jong-az-moet-worden-overgespeeld~a175d1e2/

Lekker handig. Overigens snap ik niet waarom ze geen minpunten krijgen, zoals Jong Almere City FC en Jong Vitesse vorig seizoen in de derde en tweede divisie wel overkwam.
 

Fregge

Well-known member
Jong AZ heeft een administratieve fout gemaakt en in de wedstrijd tegen FC Oss tijdens deze speelronde te veel spelers van boven de 23 jaar opgesteld. Wedstrijd moet nu in zijn geheel worden overgespeeld.

https://www.bd.nl/sport/wedstrijd-fc-oss-jong-az-moet-worden-overgespeeld~a175d1e2/

Lekker handig. Overigens snap ik niet waarom ze geen minpunten krijgen, zoals Jong Almere City FC en Jong Vitesse vorig seizoen in de derde en tweede divisie wel overkwam.

"Jong AZ heeft tijdens een deel van deze Jupiler League-wedstrijd met drie spelers gespeeld die v??r 1 januari 1994 geboren waren. Spelers die v??r 1 januari 1994 zijn geboren gelden als dispensatiespelers." is de offici?le lezing van de KNVB, maar dat klopt niet.

*edit* Inmiddels aangepast door de KNVB naar 1-1-95.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Ja, dat is dan dus die invaller geweest, El Hasnaoui.

Dat het maar negen minuten was, omdat Van Rhijn werd gewisseld, maakt volgens mij niet uit. Ze hadden immers op dat moment de twee dispensatiespelers al ingezet en het is niet zo dat je een dispensatiespeler kunt inbrengen voor een andere dispensatiespeler. Gewoon niet goed opgelet dus.
 

Forza AZ

Well-known member
... niet zo dat je een dispensatiespeler kunt inbrengen voor een andere dispensatiespeler.
Dat kan volgens mij wel, zolang er maar niet meer dan 2 tegelijk in het veld staan. Dus als ze Van Rhijn 9 minuten eerder hadden gewisseld dan was er geen probleem geweest.

Dit is gewoon dom van AZ geweest en het valt dan inderdaad nog mee dat er niet ook nog minpunten worden opgelegd.
 

Unregistere

Well-known member
Dat kan volgens mij wel, zolang er maar niet meer dan 2 tegelijk in het veld staan. Dus als ze Van Rhijn 9 minuten eerder hadden gewisseld dan was er geen probleem geweest.

Dit is gewoon dom van AZ geweest en het valt dan inderdaad nog mee dat er niet ook nog minpunten worden opgelegd.

Volgens mij mag dat niet. Want dan zou je in theorie 4 (of 5, als je er 1 die invalt ook weer wisselt voor een ander) dispensatiespelers in je wedstrijdselectie kunnen hebben. En ik dacht dat die max 2 is. Zo lees ik de regels in elk geval, maar ik kan het uiteraard mis hebben.
 

Forza AZ

Well-known member
Volgens mij mag dat niet. Want dan zou je in theorie 4 (of 5, als je er 1 die invalt ook weer wisselt voor een ander) dispensatiespelers in je wedstrijdselectie kunnen hebben. En ik dacht dat die max 2 is. Zo lees ik de regels in elk geval, maar ik kan het uiteraard mis hebben.

Dan zou het geen zin hebben om El Hasnaoui op de bank te zetten, als hij toch niet mag invallen. Volgens mij gaat het om het aantal spelers op het veld en niet op het wedstrijdformulier. Inderdaad zou je dan dus in ??n wedstrijd 5 oudere spelers kunnen inzetten, alleen steeds maar 2 tegelijk.

Dit staat in het artikel op KNVB.nl:

Voor een beloftenteam is het slechts toegestaan om twee dispensatiespelers gelijktijdig in het veld te hebben staan.

M.a.w. de ene dispensatiespeler wisselen voor een andere is geen probleem. Of de ene er uit halen en later een andere er in te zetten.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Okee, als je het zo leest, dan zou het inderdaad moeten kunnen. In de praktijk volgens mij nog nooit eerder gebeurd dat clubs er meer dan twee meenamen, dus sowieso wel opvallend van Jong AZ!
 
Bovenaan