Jupiler League: speelronde 4

Forza AZ

Well-known member
Risicowedstrijden bij Jong AZ?? Moet niet gekker worden.
Wedstrijden waarbij de tegenstander meer dan 100 uitsupporters meeneemt bedoel je?
Op zich netjes dat je dan in het stadion mag ballen, maar ik mag hopen dat het vrij vervoer is en het is onzin dat je daarom ook al op dinsdag mag voetballen.
Op het trainingscomplex in Wijdewormer is (nog) geen uitvak. Dus bij clubs die veel supporters meenemen wordt er daarom in het stadion in Alkmaar gespeeld.

Telstar had vrij vervoer gisteren. Geen idee of dat voor de andere "risicowedstrijden" die in Alkmaar gespeeld worden (Cambuur, Go Ahead, NEC, Den Bosch en Oss) ook geldt. Verder wordt er ook tegen Volendam en Jong Ajax in Alkmaar gespeeld, maar dat is omdat ze daar meer toeschouwers bij verwachten.

Waarom het op dinsdag was deze week heb ik geen idee van. Zover ik weet was er maandag niet bijzonders aan de hand in Alkmaar. En dit is ook de enige keer dit seizoen dat Jong AZ op dinsdag speelt. De overige 7 wedstrijden in Alkmaar zijn bijna allemaal op maandag, alleen tegen NEC is op vrijdag.

De Jong teams zouden zich moeten voegen naar de overige 16 teams in de Jupiler League. Het is bizar wat de KNVB allemaal toestaat om de Jong teams te faciliteren waardoor de Jupiler League steeds minder op een serieuze competitie lijkt.

Ik vind het ook vreemd dat de Jong teams op maandag mogen spelen. Dat is inderdaad geen normale dag voor competitievoetbal. Gewoon op vrijdag, zaterdag of zondag laten spelen wat mij betreft.
 

Janssen

Well-known member
Ik vind het ook vreemd dat de Jong teams op maandag mogen spelen. Dat is inderdaad geen normale dag voor competitievoetbal. Gewoon op vrijdag, zaterdag of zondag laten spelen wat mij betreft.

Dat gaat niet, dan kunnen de jongens uit het eerste niet meedoen.
 

Bernardo

Well-known member
Lijkt me sterk dat Cambuur vrij vervoer heeft naar Alkmaar, aangezien afgelopen zomer een oefenwedstrijdje nog achter gesloten deuren moest worden gespeeld
 
Bovenaan