Is dat omdat er niet meer in zit of omdat het veel jonger is dit jaar? En hoe bevallen de Man City-huurlingen vooralsnog?
NAC heeft veel jonkies (eigen jeugd, goed gescout en Man City), maar NAC heeft ook een ervaren middenveld met Haemhouts, Stans en Nijholt, dus de gemiddelde leeftijd van NAC is denk ik niet veel jonger dan de andere teams in de Jupiler League.
Probleem zit hem vooral in de (centrale) verdediging die nog niet compleet en goed ingespeeld is, waardoor er achterin al snel onrust ontstaat en kansen worden weggegeven. Middenveld en aanval zijn voor Jupiler League begrippen op orde (maar ook niet meteen van Eredivisie-niveau).
OVer de huurlingen van Man City valt na vier wedstrijden nog weinig te zeggen, dus voor wat het waard is:
- Ashley Smith-Brown als back bevalt mij wel: je komt hem moeilijk voorbij en hij straalt rust aan de bal uit en draagt af en toe ook aanvallend zijn steentje bij.
- Brandon Barker: geweldige techniek en een grote trukendoos, leuk om naar te kijken, maar of hij ook effectief gaat zijn in assists en goals moet nog maar blijken. Hij zou een sensatie kunnen worden, maar ook een tweede Jenner. Ik zie hem voorlopig wel graag in de basis starten.
- Thomas Agyepong: voor de Jupiler League een aardige vleugelspeler, dus prima om er bij te hebben, maar de echte klasse heb ik nog niet kunnen ontdekken. Giovanni Korte bevalt mij dan beter.
- David Faupala: nog te weinig minuten gemaakt om echt een oordeel over te hebben.
Er komt waarschijnlijk nog ??n huurling, Shay Facey, een verdediger bij. Maar daar heb ik dus al helemaal geen goed beeld van.