Jupiler League speelronde 21

hipp00

New member
Het is duidelijk dat de KNVB strikt vasthoudt aan het uitgangspunt dat de Jupiler League op vrijdag moet spelen vanwege 'de herkenbaarheid voor de voetbalsupporter':

Vrijdag:
FC Dordrecht - Jong FC Utrecht
NAC Breda - Achilles'29
RKC Waalwijk - FC Emmen
FC Volendam - FC Eindhoven
Fortuna Sittard - Telstar
Helmond Sport - FC Oss
De Graafschap - FC Den Bosch

Zaterdag:
Jong PSV - SC Cambuur

Zondag:
VVV-Venlo - MVV Maastricht

Maandag:
Jong Ajax - Almere City FC

Maar goed, alle ogen zijn dit weekend natuurlijk gericht op Venlo. Bij winst van VVV lijkt de naam van de aanstaande kampioen alvast met potlood op de schaal te kunnen worden gezet.

Zelf ga ik voor het eerst sinds lange tijd niet alleen voor mijn vrienden en het bier naar het NAC-stadion, maar ook vanwege daardwerkelijke zin in een voetbalpotje. Wat een paar anders verwoorde voetbalclich?s van een trainer allemaal niet teweeg kunnen brengen...

Verder ben ik wel benieuwd of Fortuna met alle veranderingen de weg verder naar boven weet te vinden en of Cambuur en De Graafschap zich kunnen herstellen van hun verliespotjes van vorige week. Volgens een aantal aanvoerders in de Jupiler League zouden Cambuur en De Graafschap namelijk een veel betere tweede seizoenshelft moeten gaan draaien.
 

zwammy

Well-known member
Ik heb NAC kennende toch maar besloten om met de auto te gaan morgen zodat het geen holladie? word in de Bea en de stad en ik geen idee meer heb hoe ik thuis ga komen.
 

Maasveld

Well-known member
Onder de werknaam 'El Classico van Limburg' (hoe verzin je het?) zijn enkele supporters via sociale media in samenwerking met de club een actie gestart om een zo vol mogelijke Koel te krijgen voor aanstaande zondag. Op dit moment zijn er bijna 7.000 van de 8.000 kaarten verkocht (waaronder een vol uitvak). Onze Wai-King-Ticketing verwacht een zo goed als uitverkochte Koel. Dat is toch alweer een hele poos geleden. Zaak dus voor de heren van Steijn om een aantrekkelijke wedstrijd op de mat te leggen. Dat is voor de wat langere termijn denk ik nog belangrijker dan 3 punten.
 

hipp00

New member
Onder de werknaam 'El Classico van Limburg' (hoe verzin je het?) zijn enkele supporters via sociale media in samenwerking met de club een actie gestart om een zo vol mogelijke Koel te krijgen voor aanstaande zondag. Op dit moment zijn er bijna 7.000 van de 8.000 kaarten verkocht (waaronder een vol uitvak). Onze Wai-King-Ticketing verwacht een zo goed als uitverkochte Koel. Dat is toch alweer een hele poos geleden. Zaak dus voor de heren van Steijn om een aantrekkelijke wedstrijd op de mat te leggen. Dat is voor de wat langere termijn denk ik nog belangrijker dan 3 punten.

?cht aantrekkelijk voetbal in de Eerste Divisie??? Dat zou uniek zijn!
Iedereen die echt iets kan met een bal, kan in landen als Bulgarije, Tsjechi? enzo al een aantrekkelijker profcontract tekenen dan in de Jupiler League, dus echt goed voetbal ga je gewoon nooit zien. Af en toe een leuke actie en that's it.

MVV is een hele stugge ploeg die op zijn Italiaans op de nul speelt en de ballen naar voren peert, in de hoop dat Verheijdt er tegen aan loopt.
VVV is de meest degelijke ploeg van de Eerste Divisie die weinig foutjes maakt, maar ook niet van creativiteit overloopt. Dus stel je maar in op een 0-0 en hopelijk compenseert de spanning en de strijd het slechte voetbal. Meer lijkt mij niet haalbaar.
 

Maasveld

Well-known member
Ik had het over een aantrekkelijke wedstrijd. Ik weet niet of je VVV-NAC vorig seizoen heb gezien, maar zo iets bedoel ik dus. Het publiek moet vermaakt worden, op welke manier dan ook.
 

hipp00

New member
Ik had het over een aantrekkelijke wedstrijd. Ik weet niet of je VVV-NAC vorig seizoen heb gezien, maar zo iets bedoel ik dus. Het publiek moet vermaakt worden, op welke manier dan ook.

Ik heb die wedstrijd gezien en ik hoef daar niet per se nogmaals aan herinnerd te worden... ;-)
 

Janssen

Well-known member
Van de "aanwinsten" speelt alleen Santos mee vanavond dus het gaat gewoon weer een hele moeilijke worden.
 
Bovenaan