Hoofdklasse A zondag 2020-2021

bqandy

Well-known member
Hoofdklasse A zondag: Alcides (Meppel), Alphense Boys (Alphen aan de Rijn), Be Quick 1887 (Groningen/Haren), Emmen, HBS (Den Haag), Hoogeveen, Longa’30 (Lichtenvoorde), Purmersteijn (Purmerend), RKAVV (Leidschendam), RKZVC (Zieuwent), SDO (Bussum), Silvolde, SJC (Noordwijk), TAC’90 (Den Haag), Velsen, De Zouaven (Grootebroek).
 

De Groene Scout

Well-known member
Kan iemand meer vertellen over TAC'90. Ik kende de club niet en even op hun site gekeken. Is dus een Hindoestaanse vereniging uit Den Haag. Met name in de breedte gegroeid de laatste jaren. Maar hoe komt dat zo ineens op niveau te spelen? Zit daar een suikeroom?
 

Unregistere

Well-known member
Dat weet ik niet. De selectie ziet er op zich niet heel ambitieus uit.

Sowieso zie ik deze toevoeging nu wat vaak gebruikt worden hier, maar ook wel vaak ten onrechte. Bij SteDoCo en DVS '33 Ermelo kan het bijvoorbeeld weer wel prima.
 

de Kok

Member
TAC90 is door een uitgestippeld beleid en een fusie een sterke verbinding in de Surinaamse gemeenschap en zo ook een redelijke afspiegeling van de buurt in Den Haag waar ze gehuisvest zijn.
Veel jeugd ook maar de aanpak werkt aanstekelijk voor vele allochtone voetballers en dus ook diverse goede spelers.
ze konden nog wel eens gaan verrassen.
 

Abubakari

Well-known member
FC Groningen speelt niet, de zondag eerste en tweede klassers in stad spelen zaterdag al, je speelt de eerste competitiewedstrijd in stad en ommelanden sinds maart, dus zou je zeggen dat daar een uitgelezen kans ligt om zondag eens wat meer volk naar de Esserberg te trekken.
Maar wat doet BQ1887? Men verplaatst de wedstrijd naar 18.30 op zaterdagavond. 😒
Nou ja, laat dan maar.
 

de Kok

Member
Men doet kennelijk maar wat. In elk geval een ondoordachte keuze.
Ik weet dat veel BQ ers hier aardig van balen.
 

Abubakari

Well-known member
De selectie wilde liever op zaterdagavond spelen.

Hebben net tig weekends vrij gehad, maar zodra het voetbal begint willen ze niet op zondag voetballen want ze gaan zaterdagavond liever bier drinken. Ga dan gewoon direct bij Groen Geel voetballen.
 

de waan

Well-known member
De eerste corona-afgelasting is ook een feit. Silvolde-RKAVV is geschrapt voor zondag.
 

Abubakari

Well-known member
IMG_20200905_210121.jpg
Uiteindelijk toch gegaan, het middagpotje liep uit en toen kwam BQ1887 - HBS het beste uit als tweede wedstrijd. BQ1887 vlot op 1-0, daarna liet HBS een reeks goeie kansen onbenut waarna BQ1887 zich kort voor rust nog eens efficiënt toonde, bleek de knock out voor HBS, die haalden na rust niet meer niveau van voor rust. Na een uurtje werd het ook nog 3-0, kortom een prima competitiestart voor BQ1887.
 

Unregistere

Well-known member
Zeker een keurig begin zeg. Geen idee hoe sterk HBS nu nog is, maar op basis van het recente verleden lijkt dat toch een ploeg die graag de stap omhoog weer zou willen zetten.
 

de Kok

Member
Mooie beelden Andy. Naar mijn mening goed prestatie en hier in het Haagse zeker niet verwacht. Tegen kampioenkandidaat dan maar de waarde van de winst bevestigen.
Hoorde ook goede berichten over een prachtige wedstrijden van de O21 tegen Telstar 2-2.
 

bqandy

Well-known member
Er zit zeker talent in O21. Iets minder balverliefd en meer effectiviteit zijn aandachtspunten. Ik zag zeker drie keer dat een balletje "moeilijk" afgegeven werd terwijl je gewoon direct op het doel moet rammen. Het was een gelijk opgaande pot met veel spektakel. Telstar een beetje gefrustreerd aan het eind toen de gelijkmaker nog viel. Hun vlaggenist die door de scheids genegeerd werd bij de 2-2 deed moeilijk, waardoor er meer olie op het vuur kwam aan het einde. Typisch een nonchalante thuisvlagger die het ding de lucht in hing wanneer er maar gevaar voor het doel van Telstar kwam. De dame van BQ was voortduren geconcentreerd en deed het prima. Op dit niveau toch maar neutrale vlaggers.

Maar ik begreep ook dat de spelers van Telstar echt in zichzelf moesten investeren met het betalen van opleidingskosten en al.
 
Bovenaan