Het Spaanse talententopic

Batigoal

Well-known member
Eigenlijk zouden we dit topic uit moeten breiden met bijzondere spelers. Ik moet zeggen dat ik altijd een oog heb op spelers met een bijzonder verleden, bijzonder is hierbij leidend. Maar ik volg het Spaanse voetbal al jaren, bij Atletico vind ik een speler een bijzonder verleden hebben. Iemand die het zo verdient om voor Atletico te spelen. De speler komt uit Mozambique en hij heet Reinildo Mandava. De eerste speler uit Mozambique die voor Atletico speelt. Het verhaal gaat dat hij uit Maputo opgepikt is door Benfica en zo van een moeizaam start van zijn carrière naar Lille vertrok en daar zich sterk ontwikkelde. En zo een transfer verdiende naar Atletico. Ik geloof dat Mozambique een ongelofelijk potentieel aan talenten heeft. Deze Mandava bewijst dit weer.
Ja, dat is zeker een opvallende speler! Heeft steeds maar kort bij een club gespeeld voor hij bij Lille terecht kwam.

Wie zijn volgens jou de beste talenten in La Liga?
 

Raul

Well-known member
Ander Barrenetxea vind ik een geweldig talent. Daarnaast vind ik Fran Beltran een geweldige speler. En wat denk je van het broertje van Iñaki Williams? Nico Williams. Ook een groot talent.

Heb jij nog iemand in gedachten?
 

Batigoal

Well-known member
Ik ben niet zo'n Spanje-kenner als jij. Buiten de top en subtoppers heb ik daar niet zo'n goed beeld van.

Had ook Nico Williams willen noemen. Dat wordt weer een toppertje van Athletic. Van Yeremy Pino kan ik ook genieten, maar goed die is inmiddels wel bekend. Bij Osasuna heb ik een supergoeie back gezien. Even zijn naam opgezocht; Manu Sánchez. Die gaan we in de gaten houden. Verder kende ik bij Sociedad Zubimendi niet echt (komt door al die Baskische talenten die minuten maken en je door elkaar haalt), maar die verdeelt daar wel aardig de boel. Verder van Granada vind ik die doelman goed, Maximiano, daar zal @U.G. ons vast meer over kunnen vertellen. En de spits daar Luis Suarez, maar die maakte al paar jaar geleden op me indruk toen ik Zaragoza in een bekerwedstrijd zag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raul

Raul

Well-known member
Ha niet alleen kenner van het Spaanse voetbal hoor ;). Nee, maar een sterke aanvulling hoor. Die spelers die je noemt zijn grote talenten. Het verhaal van Pino is een verhaal waard, maar het talent uit Gran Canaria is zeker een bericht waard. Alle topclubs zitten achter Pino aan. Villarreal gaat weer eens cashen.
 

U.G.

Well-known member
Ik ben niet zo'n Spanje-kenner als jij. Buiten de top en subtoppers heb ik daar niet zo'n goed beeld van.

Had ook Nico Williams willen noemen. Dat wordt weer een toppertje van Athletic. Van Yeremy Pino kan ik ook genieten, maar goed die is inmiddels wel bekend. Bij Osasuna heb ik een supergoeie back gezien. Even zijn naam opgezocht; Manu Sánchez. Die gaan we in de gaten houden. Verder kende ik bij Sociedad Zubimendi niet echt (komt door al die Baskische talenten die minuten maken en je door elkaar haalt), maar die verdeelt daar wel aardig de boel. Verder van Granada vind ik die doelman goed, Maximiano, daar zal @U.G. ons vast meer over kunnen vertellen. En de spits daar Luis Suarez, maar die maakte al paar jaar geleden op me indruk toen ik Zaragoza in een bekerwedstrijd zag.

Maximiano was ik van gecharmeerd bij Sporting, hij raakte z’n stek kwijt aan de Spaanse Adan. Ik ben geen fan om een eigen kweek talent die goed bezig is weg te sturen. Maar eerlijk is eerlijk, we hebben de landstitel voor een ( heel ) groot deel te danken aan Adan.
 

Raul

Well-known member
Leuke speler om in de gaten te houden: Gabri Veiga van Celta.
Gabri Veiga heeft een clausule van 40 miljoen in zijn contract staan. Dit betekent dat de clubs achter hem aan zitten, want anders zou het niet naar buiten komen. Echt een speler om in de gaten te houden.
 
Bovenaan