Het klassieker elftal

De Wolf

Well-known member
Het AD komt vandaag met een samengesteld elftal tussen Ajax en Feyenoord. Komt er daar op neer dat de beste namen van de clubs daarin gezet zijn. Zelfs Gullit staat daarin terwijl ik mij af vraag wat hij daartussen doet. Zou eerder denken aan namen zoals Obiku en Maduro die echt een keer hun stempel op een klassieker hebben gezet. Daarom lijkt het mij wel leuk om een klassieker elftal samen te stellen met spelers van beide clubs. Stel voor om de verhouding tussen spelers van clubs een beetje gelijk te houden.
 

De Wolf

Well-known member
Dit is overigens het elftal wat het AD heeft samengesteld

Edwin van der Sar (Ajax)

Rinus Isra?l (Feyenoord)
Ronald Koeman (Ajax / Feyenoord)
Frank de Boer (Ajax)
Giovanni van Bronckhorst (Feyenoord)

Ruud Gullit (Feyenoord)
Johan Cruijff (Ajax / Feyenoord)
Willem van Hanegem (Feyenoord)

Dennis Bergkamp (Ajax)
Marco van Basten (Ajax)
Coen Moulijn (Feyenoord)
 

JFK

Well-known member
Zelfs Gullit staat daarin terwijl ik mij af vraag wat hij daartussen doet. Zou eerder denken aan namen zoals Obiku en Maduro die echt een keer hun stempel op een klassieker hebben gezet.

Ja wat zal ik hier eens op gaan zeggen?
 

De Wolf

Well-known member
Vanaf de jaren 90
Defensie vond ik lastig. Alleen de Boer was zonder twijfel. Aanvallend was ook lastig omdat ik een heleboel moest weglaten. Toch maar Kuyt boven Guidetti gekozen omdat hij meerdere klassiekers scoorde.

Vermeer

Vertongen
Frank de Boer
De Vrij
Heus

Davids
Litmanen
Paauwe

Kuyt
Kluivert
Obiku
 

Pascallovic

Well-known member
Ik zou in plaats van Kluivert voor Huntelaar gaan, puur op basis van gescoorde doelpunten in klassiekers.
 

De Wolf

Well-known member
Die paar keer dat we eens wonnen maakten Paauwe en Obiku de winnende. Qua kwaliteit had ik ze wel vervangen voor Bosvelt en Kalou
 
Bovenaan