Glazen bol Eredivisie 2019/2020 (de 5 wekelijkse vragen)

Maasveld

Well-known member
Ajax heeft het beste doelsaldo. Als ze in punten gelijk zouden staan zou Ajax eerste zijn dankzij de meer gescoorde goals. Dus heeft Ajax het beste doelsaldo en dus moet iedereen die Ajax heeft ingevuld bij die vraag een punt.

+1

En verder, omdat gevegt jarig was mag hij de vragen voor de volgende speelronde verzinnen.
 

FC Zwolle Ole

Well-known member
Ajax heeft het beste doelsaldo. Als ze in punten gelijk zouden staan zou Ajax eerste zijn dankzij de meer gescoorde goals. Dus heeft Ajax het beste doelsaldo en dus moet iedereen die Ajax heeft ingevuld bij die vraag een punt.

Bij het doelsaldo maakt het niet uit of je er 60 voor hebt of 40 het saldo blijft gelijk.
Omdat er 1 deelnemer was die ze allebei voorspelde krijgt die 1 punt en de rest dus niet.

Maar bij vraag 2 had ik het wel verkeerd ingevuld omdat Heerenveen toch nog een punt pakte zijn er maar 2 ploegen met 20 punten.
 

FC Zwolle Ole

Well-known member
De stand :

1PES543(+0)
2Maasveld39(+1)
3De Groene Scout38(+1)
4Abubakari 37(+1)
5fortuna198736(+1)
5Hankie36(+2)
5Simon36(+1)
8Pascallovic35(+1)
9Friesland33(+2)
10Mario33(+1)
11DeMaster32(+1)
11hipp0032(+1)
13Schaakliefhebber31(+1)
14FC Zwolle Ole30(+1)
14gevegt30(+1)
14SanMark30(+0)
17Unregistere29(+0)
18Atreides28(+1)
18Wezeper8828(+2)
18zwammy28(+0)
21Andre23(+0)
22Jurgen22
23banshee18
24Bernardo4
 

Abubakari

Well-known member
Bij het doelsaldo maakt het niet uit of je er 60 voor hebt of 40 het saldo blijft gelijk.
Omdat er 1 deelnemer was die ze allebei voorspelde krijgt die 1 punt en de rest dus niet.

Maar bij vraag 2 had ik het wel verkeerd ingevuld omdat Heerenveen toch nog een punt pakte zijn er maar 2 ploegen met 20 punten.

Het maakt wel uit. Als ze met gelijk aantal punten eindigen en met deze doelsadi is Ajax kampioen dankzij de meer gescoorde doelpunten. Dus heeft Ajax een beter doelsaldo.
 

FC Zwolle Ole

Well-known member
Dat klopt dus helemaal als het gaat om het kampioenschap.
Maar hier gaat het gewoon om een vraag dus krijgen we voor Ajax geen punt ik dus ook niet.
 

gevegt

Well-known member
Dat klopt dus helemaal als het gaat om het kampioenschap.
Maar hier gaat het gewoon om een vraag dus krijgen we voor Ajax geen punt ik dus ook niet.
Na deze ronde is het doelsaldo van Ajax beter. Abu heeft dus weldegelijk een punt ( :) ). Of niet natuurlijk als jij anders beslist.
 

Friesland

Well-known member
Ajax heeft het beste doelsaldo. Als ze in punten gelijk zouden staan zou Ajax eerste zijn dankzij de meer gescoorde goals. Dus heeft Ajax het beste doelsaldo en dus moet iedereen die Ajax heeft ingevuld bij die vraag een punt.

Doelsaldo en het aantal doelpunten voor zijn twee verschillende dingen. Ik begrijp de verwarring omdat beide worden gebruikt om een gelijke stand te breken. Ajax heeft net zo min een beter doelsaldo dan PSV (beide 52) vanwege meer gescoorde doelpunten als dat VVV meer punten heeft dan Heracles (beide 26) vanwege een beter doelsaldo.
 

Abubakari

Well-known member
En als Ajax en PSV met dit doelsaldo op de laatste speeldag gelijk in punten eindigen, wie is er dan kampioen dankzij meer gescoorde goals cq een beter doelsaldo?

Inderdaad.

Maar ik vind het verder best hoor, maar ik heb natuurlik wel gewoon gelijk. Zoals altijd.
 

gevegt

Well-known member
De eerste drie vragen gaan over De Klassieker

1. Hoeveel doelpunten vallen er in de tweede helft?
2. Hoe vaak raadpleegt de scheidsrechter het VAR scherm?
3. Er wordt minimaal 1 speler van het veld gestuurd.

4. Welke club staat er na deze ronde op de 9e plek?
5. Wie neemt de aftrap bij Heracles Almelo - PEC Zwolle?
 
Bovenaan