Germania

germania

Member

24 april 2023

‼️
(BREAKING) TRANSFER NEWS
‼️

Het is een fantastische dag op de transfermarkt voor Germania vandaag! De technische commissie mag vandaag bekend maken dat drie spelers volgend seizoen hun weg terug vinden naar Sportpark Noord in Groesbeek.
Hun namen zijn: Boy (en zijn broer) Bart van de Beek, naast deze twee talenten zal ook Sven Klaassen zich volgend seizoen weer bij het eerste team voegen.
Boy van de Beek
Boy kwam al op jonge leeftijd naar Germania waar hij al vrij snel een basisplaats wist te veroveren. In 2014 maakte hij deel uit van het team dat promoveerde naar de hoofdklasse.
Boy maakte daarna de overstap naar Alverna om achtereenvolgens voor Achilles ‘29 en De Treffers uit te komen. Momenteel is de 29-jarige middenvelder actief in Spakenburg waar hij het shirt van de “Blauwen” draagt maar maakt nu de bewuste keuze om op een lager niveau te gaan spelen.
Boy is zelf ook bijzonder tevreden met zijn terugkeer op Noord.
‘Ik ben Germania altijd dankbaar geweest voor de kans die mij destijds is geboden en ben dan ook heel blij dat ik op deze manier mijn steentje weer kan bijdragen. Het is de bedoeling dat ik hier de komende jaren blijf voetballen en dat we de club in ieder geval weer terug kunnen brengen op het niveau dat bij Germania hoort’.
Bart van de Beek
De 37-jarige Bart van de Beek kwam al tweemaal eerder uit voor de ‘Trots van de Stekkenberg’.
Nadat hij aangekondigd had te gaan stoppen werd hij in de voorbije winterperiode gevraagd om bij Batavia te komen keepen. Dit is hem zo goed bevallen dat hij besloten heeft om met zijn broertje Boy mee terug te gaan naar Germania.
Sven Klaassen
De 32-jarige aanvaller speelt momenteel voor het Batenburgse Batavia.
Sven kwam in de periode 2018- 2020 ook al uit voor de club van ‘Noord’ en staat bekend als een spits die wel een neusje heeft voor doelpunten.
Wij heten de drie heren van harte welkom en heel veel succes! 🟢


https://www.germaniagroesbeek.nl/dit-was-het-weekend-24-april/
 

germania

Member

Door zwijnen vernielde grasmat van voetbalclub opnieuw ‘slachtoffer’ van wilde beesten: ‘Dweilen met de kraan open’​

De Groesbeekse voetbalclub Germania is opnieuw ‘slachtoffer’ geworden van een aanval door wilde dieren. Dassen hebben voor duizenden euro’s schade veroorzaakt aan een grasmat op Sportpark Noord. Diezelfde mat was net hersteld van een zwijneninvasie.

Terreinbeheerder Kees Heijmans ontdekte de dassenaanval pal voor de start van het nieuwe voetbalseizoen. De beesten bleken in hun zoektocht naar eten een groot deel van ‘veld 3' te hebben omgewoeld. Met name aan de korte en lange zijdes is de mat veranderd in een knollentuin vol hobbels en gaten. Alleen een stuk rond de middencirkel bleef ongedeerd. Heijmans: ,,Het herstellen van deze schade kost ons al met al weer 4000 euro”.

Lees ook​


Voor de start van het traditionele HV Cup Toernooi - vorige week - heeft Germania de plooien van veld 3 letterlijk gladgestreken. Zo kon er zonder al te veel blessuregevaar gespeeld worden. Maar voor echte wedstrijden is de mat voorlopig ongeschikt, zegt Heijmans. ,,We moeten op de kapotte plekken weer zand aanbrengen en nieuw gras inzaaien. Dat is een dure klus die lang kan duren.”

8.700 euro hulpgeld​

De dassenaanval is een hard gelag voor Germania. De club had veld 3 net weer helemaal opgelapt na een invasie van wilde zwijnen eind vorig jaar. Die waren - net als de dassen - op zoek naar eten (engerlingen) en ploegden de grasmat totaal om. Destijds was de schade nog groter: tussen de 5000 en 10.000 euro. Leden zamelden in een mum van tijd 8700 euro hulpgeld in. Maar dat bleek niet genoeg om de pijn te verzachten.

article-quote-6f574e7dd1.svg

Het is hier echt dweilen met de kraan open. Echt: als er in Nederland een krokodil losloopt, weet ik wel waar-ie binnenkort opduikt
Kees Heijmans, Terreinbeheerder Germania
,,Om te voorkomen dat de zwijnen terugkomen, willen we het hek rond ons hele sportpark extra verstevigen. Daarvoor kwamen we al 11.000 euro tekort”, zegt Heijmans. ,,Nu komen daar ook die extra kosten door de dassen weer bij. Het is hier echt dweilen met de kraan open. Echt: als er in Nederland een krokodil losloopt, weet ik wel waar-ie binnenkort opduikt.”
Terreinbeheerder Heijmans zegt te hopen op (financiële) hulp van de gemeente Berg en Dal. Of die er daadwerkelijk komt? ,,We hebben goede contacten met Germania en Stichting Sportpark Noord. Als ze hulp nodig hebben, weten ze ons te vinden”, reageert een gemeentewoordvoerder.

Germania's terreinbeheerder Kees Heijmans moest eind vorig jaar al druk aan de slag met opknap van veld 3 na een invasie door wilde zwijnen (zie foto). Nu - pal voor de start van een nieuw voetbalseizoen - is dat veld weer omgeploegd door dieren.

Germania's terreinbeheerder Kees Heijmans moest eind vorig jaar al druk aan de slag met opknap van veld 3 na een invasie door wilde zwijnen (zie foto). Nu - pal voor de start van een nieuw voetbalseizoen - is dat veld weer omgeploegd door dieren. © Theo Peeters

Close-up van de schade die dassen kortgeleden aanrichtten aan een grasmat van Germania.

Close-up van de schade die dassen kortgeleden aanrichtten aan een grasmat van Germania. © Eigen foto

 
Bovenaan