Formule 1-voorspelling

FC Zwolle Ole

Well-known member
Ben nu toch echt wel benieuwt naar de eindstand denk dat ik nog net wat over heb maar wel een duidelijke 1 en 2 dit eerste seizoen.
 

gevegt

Well-known member
Wat laat die podiumceremonie lang op zich wachten.

Volgens mij sta ik net op het hoogste treetje.
 

JMD

Well-known member
Wat laat die podiumceremonie lang op zich wachten.

Volgens mij sta ik net op het hoogste treetje.

Als ik had gewonnen zou mijn vriend JMD allang de uitslag bekend hebben gemaakt.
Dus: gefeliciteerd!

Stelletje ongeduldigen... Eerst moet je afwachten op de offici?le uitslag, die is er altijd pas een paar uur na de race (zo heeft Alonso bv 3x een 5 sec.straf aan zijn broek gekregen...).
Gisteravond was ik weg en vandaag overdag en in de avond ook...

De uitslag komt er zo aan.
 

gevegt

Well-known member
Stelletje ongeduldigen... Eerst moet je afwachten op de offici?le uitslag, die is er altijd pas een paar uur na de race (zo heeft Alonso bv 3x een 5 sec.straf aan zijn broek gekregen...).
Gisteravond was ik weg en vandaag overdag en in de avond ook...

De uitslag komt er zo aan.
Doe maar kalm aan. Liever volgende week met direct een goede uitslag dan vanavond met en foute, want het moet wel heel close zijn.
 

JMD

Well-known member
GP Abu Dhabi
Pole: Hamilton
Snelste ronde: Vettel
Podium: Hamilton - Vettel - Verstappen
10e: Magnussen

Behaalde punten:
1) gevegt 14
2) Zwolle Ole 12
3) Andre 11
4) JMD 10
5) zwammy 8
6) SanMark 5
7) Eef de Kip 4
8) Willy 3
De Groene Scout was te laat met inleveren.

Eindstand:
1) Zwolle Ole 130
2) gevegt 128
3) JMD 116
4) Andre, PES5 113
6) Willy 106
7) De Groene Scout 105
8) Eef de Kip 101
9) Marinos 100
10) zwammy 96
11) SanMark 92
12) Satyr 87
13) Hankie 42
14) Bernardo 11
15) Jamel, Tobcoach 7

De hoogst behaalde score in 1 weekend is 14 (van een maximale 17). Dit is 3x behaald, Satyr bij de GP Spanje, Andr? bij de GP Japan en gevegt bij de GP Abu Dhabi.

Gefeliciteerd Zwolle Ole!
 

JMD

Well-known member
Laten we dit eerst gewoon 1 jaar doen, kunnen we eind van het jaar bekijken wat veranderd moet worden. Gezien de korte tijd tot de eerste GP was er niet veel tijd voor discussie.
Het seizoen is over, wat moet er veranderd worden, of kan het zo blijven.

Er lag een idee (weet even zo snel niet van wie) om de deadline op het begin van de zaterdag vrije training te zetten. Is men daar voor of tegen?

Ik heb dit jaar vrij drastisch de regel gehandhaafd dat je bij te laat inleveren (dus na start kwalificatie, maar voor race) geen punten kan krijgen. Dit omdat i.m.o. je dan voordeel put uit de uitslag van de kwalificatie (en je in de race immers 15 van de 17 punten kunt halen). Is dat te drastisch? Zijn we voor losmaken? Maar dat zou betekenen dat je dus ook voor de kwalificatie alleen de polesitter voorspelt, en dan daarna de racevoorspelling.
 

gevegt

Well-known member
Het seizoen is over, wat moet er veranderd worden, of kan het zo blijven.

Er lag een idee (weet even zo snel niet van wie) om de deadline op het begin van de zaterdag vrije training te zetten. Is men daar voor of tegen?

Ik heb dit jaar vrij drastisch de regel gehandhaafd dat je bij te laat inleveren (dus na start kwalificatie, maar voor race) geen punten kan krijgen. Dit omdat i.m.o. je dan voordeel put uit de uitslag van de kwalificatie (en je in de race immers 15 van de 17 punten kunt halen). Is dat te drastisch? Zijn we voor losmaken? Maar dat zou betekenen dat je dus ook voor de kwalificatie alleen de polesitter voorspelt, en dan daarna de racevoorspelling.

Eerst: gefeliciteerd met de meer dan terechte overwinning FC Zwolle Ole!!!!

In de F1 draait alles om tactiek, dus ben ik voor handhaving van de regels die je hebt samengesteld. Ook de puntenverdeling lijkt me prima. Dat heb je heel goed gedaan.

Misschien zou een leuke toevoeging zijn wie het eerste uitvalt.

Edit: nog leuker misschien, wie als eerste banden wisselt.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Misschien zou een leuke toevoeging zijn wie het eerste uitvalt.
Edit: nog leuker misschien, wie als eerste banden wisselt.
Leuk idee, alhoewel dat 'als eerste uitvallen' nog wel eens problemen kan geven als er 2 tegelijk uitvallen.
Idem met banden wisselen. En wat nou als een coureur alleen een vleugel wisselt?
De F1-site geeft een overzicht van alle pitstops, dus we zouden kunnen toevoegen: wie maakt de eerste stop. Aan de andere kant is dat ook een 'gok' voorspelling (net als die 10e plaats).
 

gevegt

Well-known member
Leuk idee, alhoewel dat 'als eerste uitvallen' nog wel eens problemen kan geven als er 2 tegelijk uitvallen.
Idem met banden wisselen. En wat nou als een coureur alleen een vleugel wisselt?
De F1-site geeft een overzicht van alle pitstops, dus we zouden kunnen toevoegen: wie maakt de eerste stop. Aan de andere kant is dat ook een 'gok' voorspelling (net als die 10e plaats).

Wat dat eerste betreft heb je gelijk. Dat wordt heel lastig als er een ongeluk gebeurt. Geen goed idee dus van mij.

Wat het tweede betreft, ik heb het alleen over banden. Wat er meer gewisseld wordt doet niet ter zake. Juist omdat de teams nog al eens gokken in Q3 lijkt me dat een leuke toevoeging. Of je kiest voor wie als laatste de eerste bandenwissel doet. Dat kan ook.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dank JMD voor de organisatie en FC Zwolle ol? van harte.

Stom van mezelf om de laatste te vergeten.

Ik pleit voor dezelfde regels als dit seizoen.

Verder zou ik de toevoeging van de eerste uitvaller wel zien zitten.

Daarnaast zou ik het leuk vinden als gevegt met 11 minpunten aan het volgende seizoen begint.
 

Eef de Kip

Well-known member
Er lag een idee (weet even zo snel niet van wie) om de deadline op het begin van de zaterdag vrije training te zetten. Is men daar voor of tegen?

Ja daar kwam ik mee, als er iemand in de 3e vrije training zijn auto total loss rijdt (Max in Monaco) en je hebt daarvoor al je voorspelling gedaan dan heeft degene die daarna zijn voorspelling inlevert daar voordeel van aangezien niet iedereen vlak voor de kwali nog online kan zijn maar goed, dan moet je de deadline op vrijdag zetten of voor de 3e vrije training.
Verder kun je de regel best zo hanteren hoor, geldt gewoon voor iedereen (dus ook voor mij :oops:)

Verder eens met PES5 hoewel je gevegt van mij ook bij voorbaat mag diskwalificeren. Kan me niet voorstellen dat iemand daar problemen mee heeft.
 

FC Zwolle Ole

Well-known member
Zo waar toch de overwinning gepakt dank voor de felicitaties. :duim:

JMD bedankt voor de organisatie.:duim::duim::duim:

We hebben nog even de tijd voor het nieuwe seizoen begint dus zullen even kijken met ons allen wat we er bij kunnen doen met het voorspellen.
 
Bovenaan