Feyenoord seizoen 2021 - 2022

Max

Administrator
Forumleiding
Eerste oefenduel net op YouTube bekeken tegen Gent. Je zag duidelijk dat Feyenoord anders speelde. Een hoop druk op de tegenstander zetten. Het resulteerde nog niet heel veel kansen en uiteindelijk eindigde het duel in een gelijkspel (1-1). De eerste helft met de basis en de tweede helft met vrijwel alleen maar jeugdspelers. Al met al wel dik tevreden wat ik heb gezien. Noemenswaardig is nog dat de 16-jarige Milambo nog even kort mocht invallen.

Nog even de opstellingen voor de liefhebber:

Feyenoord eerste helft: Bijlow; Hall (31. Owusu), Fer, Senesi, Malacia; Toornstra, Burger, Til; Antonucci, Linssen, Sinisterra
Feyenoord tweede helft: Remie; Skogen, Valk, Hendriks, Haps; Diemers, El Bouchataoui, Hartjes; Azarkan, Bannis, Vente (77. Milambo)
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Ik hoop vooral dat Kokcu verkocht wordt. Goeie speler hoor, daar gaat het niet om. Zie hem graag spelen. Maar de afgelopen jaren hebben we te vaak mooie deals laten lopen omdat we spelers niet kwijt wilden. Mede daarom hebben we nu geen geld om door te selecteren en zijn we afhankelijk van allerlei goedkope gokjes zoals Diemers, Teixeira en Spajic. Denk dat er na het EK best wel clubs zijn die 15 miljoen voor hem neer willen tellen. We zijn ook zonder hem goed bezet op het middenveld en er komt ook jeugd aan, zoals Milambo en Kleijn. Bovendien moeten AEB en Wehrmann ook de kans gaan krijgen. En dan kunnen we het geld van Kokcu weer deels herinvesteren in een goede centrale verdediger en een rechtsbuiten.

Senesi vind ik een iets ander verhaal. Zijn marktwaarde wordt nu geschat op 19 miljoen. Dus stel dat er een club komt die 25 miljoen biedt, altijd laten gaan. Maar centraal achterin zijn we zo dun bezet dat ik het ook wel tricky vind om hem nu te verkopen voor minder dan 20 miljoen. Tenzij er op de schaduwlijstjes een aantal goede, betaalbare centrale verdedigers staan die gelijk ingepast kunnen worden. Maar de namen die ik tot nu toe gelezen heb, zijn jongens die toch even tijd nodig zullen hebben. Bijvoorbeeld omdat ze vanuit de KKD komen, of vanuit Zuid-Amerika. Senesi zelf had ook een half jaar nodig. En er staat er nu niet eentje naast die het kan compenseren. Als Geertruida daar een jaar gespeeld heeft, is het een andere situatie en kun je het vertrek van Senesi makkelijker opvangen.

Het vertrek van Berghuis lijkt me onvermijdelijk, evenals die van Jorgensen. Dat zorgt voor dik drie miljoen aan salarisbesparing. Dus er gaat sowieso nog wel wat gebeuren.
Wehrmann is in ieder geval definitief vertrokken naar Luzern.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wehrmann is in ieder geval definitief vertrokken naar Luzern.

Ja, gemengde reacties onder supporters. Ik zag er ook nog wel brood in. Maar op zich hebben we best wat jeugdige middenvelders onder contract staan die de komende jaren moeten doorstromen.

Een Diemers die was zelfs in het jeugdige team van de tweede helft matig. Hopelijk dat we die nog kunnen slijten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Anderhalve wedstrijd ver in de voorbereiding kan ik nu alvast verklappen dat het dit seizoen voor iedereen aangenaam wordt om naar Feyenoord te kijken. We spelen vol op de aanval, met heel veel druk diep op de helft van de tegenstander en veel beweging zonder bal. We worden uiteraard weleens weggecounterd en gaan op zeker geen enkele rol in het kampioenschap spelen. Maar het wordt wel spektakel!
 

Max

Administrator
Forumleiding
Nou ja met 3-1 voorstaan tegen AEK is daarnaast ook geen onaangename tussenstand. Maar inderdaad fijn om Feyenoord te zien voetballen. Gaan heen kampioen worden, maar een evenaring van vorig seizoen zie ik toch wel minimaal gebeuren. Met een jongere goedkopere selectie met beter voetbal zou dat al een enorme verbetering zijn.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zaterdag voor het eerst sinds jaren weer naar de Kuip. Wil toch het vernieuwde Feyenoord eens goed bekijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Voor mij ook alweer bijna een jaar geleden. Vorig seizoen alleen naar Feyenoord - ADO geweest. Al die oefenduels kan ik niet en eerlijk gezegd ben ik ook niet bereid om mij ervoor te laten testen. Met de eerste thuiswedstrijd voor de competitie ben ik gelukkig al lang en breed gevaccineerd.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen.

Voor mij ook alweer bijna een jaar geleden. Vorig seizoen alleen naar Feyenoord - ADO geweest. Al die oefenduels kan ik niet en eerlijk gezegd ben ik ook niet bereid om mij ervoor te laten testen. Met de eerste thuiswedstrijd voor de competitie ben ik gelukkig al lang en breed gevaccineerd.
Ja als ik niet gevaccineerd was dan zou ik ook wel twijfelen. Toch wel een gedoe om eerst die test te doen. Nu is het wel makkelijk met die app en zo naar binnen.
 

Maasveld

Well-known member
Ja als ik niet gevaccineerd was dan zou ik ook wel twijfelen. Toch wel een gedoe om eerst die test te doen. Nu is het wel makkelijk met die app en zo naar binnen.
Nu weet ik niet hoe het in Rotterdam geregeld is, maar hier was dat TVT perfect geregeld.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vandaag twee wedstrijdjes van Feyenoord gezien. Eentje op Youtube en eentje in de Kuip.

De eerste wedstrijd waren de reserves van Feyenoord en Werder Bremen tegen elkaar op Varkenoord. Bij Feyenoord vielen een aantal dingen op. De ploeg begon zeer sterk, overrompelde Werder en stond na 8 minuten al op 2-0. Dat eerste kwartier was heel leuk om te zien, met als uitblinkers Hartjes, Milambo en Conteh. Verdedigend was het echter slecht, wat ook wel logisch is zonder echte centrale verdedigers. En wat misschien nog wel het meeste opviel was dat Diemers ook in dit elftal uit de toon viel. Hij acteerde de spelverdeler, maar heeft bijna elke bal ingeleverd. Hij nam alle spelhervattingen, maar die waren stuk voor stuk van een dramatisch niveau. Het zegt ook wel iets dat de 16-jarige Milambo en de 18-jarige Hartjes hem in de pikorde voorbij lijken te zijn. Zou voor iedereen het beste zijn als hij de komende weken een andere club vindt. Verder viel er in de tweede helft een proefspeler uit Togo in. Dermane, heet 'ie. Middenvelder. Klein van stuk, maar hij maakte een hele goede indruk. Hele goede basistechniek en behoorlijk wat bravoure. Die zal dus wel snel gecontracteerd worden.

En om 16u was het tijd voor het hoofdprogramma. Eindelijk weer eens naar de Kuip. Plekje gezocht rond de middenlijn. Voor beter overzicht, maar ook om ver weg te zitten van de te verwachten Berghuis spreekkoren. Het eerste uur best een behoorlijke pot voetbal gezien. Werder begint volgende week al aan de competitie, dus voor hun was het de laatste test. Dat was ook wel te zien. Het tempo lag voor een oefenpotje behoorlijk hoog en de teams waren aan elkaar gewaagd. Feyenoord had wel licht het overwicht, maar Werder kwam er een aantal keer goed doorheen. Feyenoord was met name in de laatste fase slordig, dus 1-1 was geen heel onlogische ruststand. Na rust begon Werder beter aan de wedstrijd, maar door een tactische omzetting van Slot kreeg Feyenoord weer de overhand. Dit resulteerde in de 2-1. Op een gegeven moment ging het tempo wel uit de wedstrijd door vermoeidheid, veel wissels, een aantal blessures en een pietluttig fluitende Higler. Dus een beetje een nachtkaars op het einde. Hoewel de invalbeurt van Milambo toch wel weer noemenswaardig was.

Het belangrijkste wat me vandaag opviel was de rol van Kokcu. Die speelt onder Slot als spelverdeler voor de defensie en deed dat heel erg goed. Hij draait heel makkelijk open en heeft een prima pass in de benen. Daar gaan we dit seizoen heel veel kansen door creëren!

Al met al gematigd positief. Goeie dingen gezien, maar ook dingen die wat zorgelijk zijn. Zoals het feit dat de meeste Feyenoorders moeite hadden om 90 minuten lang te blijven gaan. De basisconditie moet dus omhoog. Daarnaast is Bozenik wel een enorme stoorfactor. Die jongen houdt geen bal vast en mist het overzicht. Jammer, maar helaas. Ik verwacht dat Linssen in de spits gaat spelen als Jahanbakhsh wedstrijdfit is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Feyenoord speelt z'n traditionele openingswedstrijd op 8 augustus in de Kuip tegen Atletico Madrid. Mooie tegenstander!
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Over het algemeen schoppen al die Spaanse oefenpartners op alles wat beweegt tijdens die openingswedstrijden.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Feyenoord speelt z'n traditionele openingswedstrijd op 8 augustus in de Kuip tegen Atletico Madrid. Mooie tegenstander!
Mooi! Ga je heen?

Ik hoop dat Atleti op 7 augustus eerst nog even tegen ons wil oefenen.
 
Bovenaan