Feyenoord - Go Ahead Eagles

fr-keff

Active member
Ok?... 4de plek sowieso play-offs. Met de stand van nu erbij zullen we dus tegen PEC spelen. Kan raar worden, 3 keer tegen PEC in 7 dagen... Laten we hopen dat de spelers rustig blijven en tegen Groningen en Vitesse wel winnen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Normaal gesproken doen we thuis dat wel. Voor de zekerheid zie ik Feyenoord toch graag de punten halen in Groningen.
 

delmaestro

Well-known member
Twee wedstrijden geleden Vejinovic geschorst
Afgelopen wedstrijd Pr?pper geschorst
Aankomende wedstrijd Traor? geschorst

Ze zijn bij ons in ieder geval zo slim om alle belangrijke spelers ??n voor ??n hun schorsing te laten pakken, zodat ze er tegen Feyenoord allemaal gewoon weer bij zijn.

Als wij vrijdag gewoon ADO verslaan, en Groningen snoept punten van Feyenoord af, wordt Feyenoord - Vitesse een geweldige pot!
 

Fabian

Active member
Twee wedstrijden geleden Vejinovic geschorst
Afgelopen wedstrijd Pr?pper geschorst
Aankomende wedstrijd Traor? geschorst

Ze zijn bij ons in ieder geval zo slim om alle belangrijke spelers ??n voor ??n hun schorsing te laten pakken, zodat ze er tegen Feyenoord allemaal gewoon weer bij zijn.

Als wij vrijdag gewoon ADO verslaan, en Groningen snoept punten van Feyenoord af, wordt Feyenoord - Vitesse een geweldige pot!

Die winnen we gewoon. We vinden het heerlijk tegen ploegen die willen voetballen. Dat is een speeltuin voor Feyenoord.
 

Cees

New member
Na de winst tegen AZ sta je vast op de derde plaats met een groot gat naar de nummer 4. Twee weken en twee zaadpotten later is het gat nog maar 4 punten en is alles ineens weer spannend.

Geen scherpte en alles op halve kracht omdat we de derde plaats toch wel veiligstellen.
En het ergste is dat je dit gewoon ziet aankomen.
 

Keyser S?ze

New member
Na de winst tegen AZ sta je vast op de derde plaats met een groot gat naar de nummer 4. Twee weken en twee zaadpotten later is het gat nog maar 4 punten en is alles ineens weer spannend.

Geen scherpte en alles op halve kracht omdat we de derde plaats toch wel veiligstellen.
En het ergste is dat je dit gewoon ziet aankomen.

Het is ook oliedom. Ze hadden nu de 3e plaats min of meer zeker kunnen hebben. Dan had je over 3 weken op vakantie kunnen gaan in de zekerheid Europees voetbal te hebben en een ordentelijke voorbereiding op het nieuwe seizoen kunnen hebben.

In plaats daarvan kun je de vakantie uitstellen, ga je een onzekere loterij van play offs in waardoor je maar moet afwachten of je Europees voetbal haalt en doordat je laat klaar bent kun je de voorbereiding van volgend seizoen ook aan gaan passen.

Als bestuur zou je hier gek van kunnen worden. Als Feyenoord de 3e plaats alsnog verspeelt zou een zeer flinke boete voor de heertjes wel op zijn plaats zijn.
 

Fabian

Active member
Dat het oliedom en ongelooflijk hooghartig is wat ze hebben laten zien, lijkt me bij iedereen wel duidelijk.

Het past wel bij Feyenoord. Die spanning willen ze er in houden blijkbaar.

Ik ga er overigens vanuit dat tegen Groningen er een ander Feyenoord staat. Dat zijn ze wel verplicht naar de supporters en de club zelf in ieder geval.
 

Cees

New member
Het is frustrerend. En ik verwacht dat er tegen Groningen wel een betere wedstrijd gevoetbald gaat worden, omdat het dan wel ineens kan.

Ik vraag me af of Kuijt ervoor kan zorgen dat zulke wedstrijden minder vaak voorkomen en dat hij dan juist van toegevoegde waarde kan zijn. Hopelijk iemand die de ervaring brengt en waar spelers ontzag voor zullen hebben.
Kuijt gaat zich nog wel eens achter zijn oren gaat krabben wanneer ie volgend jaar in de Eredivisie voetbalt. Er is toch wel wat veranderd in de afgelopen jaren.
 

fr-keff

Active member
Het is frustrerend. En ik verwacht dat er tegen Groningen wel een betere wedstrijd gevoetbald gaat worden, omdat het dan wel ineens kan.

Ik vraag me af of Kuijt ervoor kan zorgen dat zulke wedstrijden minder vaak voorkomen en dat hij dan juist van toegevoegde waarde kan zijn. Hopelijk iemand die de ervaring brengt en waar spelers ontzag voor zullen hebben.
Kuijt gaat zich nog wel eens achter zijn oren gaat krabben wanneer ie volgend jaar in de Eredivisie voetbalt. Er is toch wel wat veranderd in de afgelopen jaren.

In de tijd dat Kuyt in de kuip speelde wonnen we zulke wedstrijden nog eens met 6-0, 7-0... En toen had je soms toch echt mindere selecties dan nu.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het erge nog is dat je aan een gelijkspel tegen FC Groningen en een overwinning tegen Vitesse gewoon voldoende hebt om zowel Vitesse als AZ onder je te houden. Dat zie ik ons dan wel weer flikken. Op drie mooie Europese thuisoverwinningen na tegen Sevilla, Riijka en Standard is het gewoon best wel een kut seizoen geweest.
 

fr-keff

Active member
Het erge nog is dat je aan een gelijkspel tegen FC Groningen en een overwinning tegen Vitesse gewoon voldoende hebt om zowel Vitesse als AZ onder je te houden. Dat zie ik ons dan wel weer flikken. Op drie mooie Europese thuisoverwinningen na tegen Sevilla, Riijka en Standard is het gewoon best wel een kut seizoen geweest.

Het seizoen had meer glans kunnen hebben met een dubbele overwinning op Ajax, geen puntverlies bij PSV, Winst uit bij Twente. Was allemaal verdiend maar toch net niet gelukt. Kortom een slecht seizoen waarin we toch die derde plek maar moeten pakken. Volgend seizoen weer geen Europees zou erg zonde zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het seizoen had meer glans kunnen hebben met een dubbele overwinning op Ajax, geen puntverlies bij PSV, Winst uit bij Twente. Was allemaal verdiend maar toch net niet gelukt. Kortom een slecht seizoen waarin we toch die derde plek maar moeten pakken. Volgend seizoen weer geen Europees zou erg zonde zijn.

Die derde plek is inderdaad essentieel. De goede Europese prestaties moeten volgend seizoen een gevolg krijgen. Volgend seizoen moeten we ook weer baas in eigen huis worden. Alleen tegen Ajax, PSV, FC Twente en AZ hebben we thuis wel goed gespeeld. Daar pak je vrij ongelukkig maar zeven punten. Tegen de kleinere clubs hebben we vrij matig gespeeld en ook nog eens een hoop punten verloren.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik zag net de samenvatting nog even, maar die grensrechter die Vriends afvlagde mag weleens naar de oogarts.
Geluk, voor de Eagles dat het ze niet opbreekt, anders was het behoorlijk zuur geweest.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wie weet had het Feyenoord wel wakker geschut. Je weet het nooit. Of was die goal na de 0-1?
 
Bovenaan