Feyenoord - FC Utrecht

Jozsef

New member
media_xll_3213032.jpg
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jaaaaaaaa!!!!!

Wat een opluchting zeg. Ik zit nu in de tram eindelijk een beetje rustig te worden. Straks wel effe wat uitgebreider terugblikken. Eerst even nagenieten.
 

fr-keff

Active member
Ok? zonder dollen, het moet nog veel beter maar 3 punten zijn wel lekker. Na vorige week had ik daar geen vertrouwen in.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord - FC Utrecht

Na de 1-1 eindelijk een beetje voetbal gezien. Al met al niet best, maar als je zo de overwinning over de streep trekt, dan kan je alleen maar euforisch zijn.

Nelom kan verder echt niet meer, Vermeer mag zich zorgen gaan maken en in het laatste bedrijf toch wel weer de klasse van Bilal gezien.

Ik schakel net Fox in, maar die laatste pingel. Kost ons mooi de eerste plaats, de droeftoeter...
 
Laatst bewerkt:

Cees

New member
Het voetbal was nog niet al te best, maar de overtuiging na de 1-1 was dan wel weer mooi.
Ik denk niet dat Van Bronckhorst Vermeer snel zal passeren, maar Vermeer moet wel uit gaan kijken. Ook een duidelijk signaal naar Wilkshire dat hij niet in mocht vallen na het rood voor Karsdorp.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wilkshire zat volgens mij niet op de bank, dus dat is wel een duidelijk signaal. In de playoffs tegen SC Heerenveen was Bilal na al een hele wedstrijd te hebben gespeeld overigens ook een betere rechtsback dan Wilkshire. Wel weer een puzzeltje voor de volgende wedstrijd.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zo, ik ben weer een beetje bij. Ook al was het vooral niet om aan te gluren, dit zijn de wedstrijden waarvoor je naar het stadion gaat. Wat een spanning, wat een strijd en wat ontlading!

Eerste helft vooral een angstig Feyenoord gezien. Alsof ze geen risico's durfden te nemen. Utrecht stond goed georganiseerd, maar had weinig aanvallende intenties. Daardoor amper kansen, aan beide kanten niet. Gelukkig valt dan die 1-0 en daar zie je gelijk de toegevoegde waarde van Vejinovic. Eindelijk komen de ballen eens goed voor met dit soort situaties. Daarna zag je wel wat druk van de schouders van de Feyenoorders vallen en was er weinig meer aan de hand. Al dient gezegd dat we twee keer behoorlijk goed weg kwamen, met ballen van de lijn. Met name de redding van Toornstra, die de bal uit de kruising weg kopte, was indrukwekkend. Dus al met al leek het lange tijd op een kleine, degelijke Rotterdamse overwinning af te koersen. Tot de grote Blom show begon.

Ik heb nog niks teruggezien, maar mijn gevoel zegt dat de rode kaart zwaar overdreven was. Karsdorp was te laat en wellicht raakte hij die Utrechter. Maar aan alles zag je enkel en alleen de intentie om de bal te spelen. Absoluut geen gemene overtreding en ook geen opzet in het spel. Maar goed, een dik half uur met 10 man dus. Dan weet je dat je het zwaar krijgt, als ploeg met een broos vertrouwen. Gebeurde dus ook, Feyenoord werd steeds verder terug gedrukt. Het was dus wachten tot de bal een keer goed zou vallen voor Utrecht. Viel die uiteindelijk ook, al mag gezegd dat de zeer zwak keepende Vermeer daar schuldig aan was. Dan word je overmand door gelatenheid. Het wedstrijdbeeld was op dat moment dusdanig dat Utrecht er eerder nog eentje zou maken dan dat wij alsnog een overwinning uit het vuur slepen. Gegarandeerd puntverlies in elk geval. Althans, dat is wat je denkt.

En dan is daar ineens wel de overtuiging. Allemaal net even een stapje harder. Symbolisch was El Ahmadi, die tot dat moment vooral een onzichtbare, kleurloze wedstrijd speelde. Ineens was daar wel die loopactie en de wilskracht, waarmee hij de bal nog net voor kreeg. Bam, 2-1! Zelden zo gruwelijk uit m'n dak gegaan als bij dat moment. H??rlijk! En niet veel later krijg je een belachelijke strafschop mee van die idioot van een Blom. En weet je dat de buit binnen is. Helaas vond Blom het nodig om eerst vijf minuten bij te tellen (waar ging dat in godsnaam over? Het spel heeft amper stil gelegen) en vervolgens in de laatste minuut wederom een zwaar bestrafte penalty te geven. Anders stonden we nog een dagje bovenaan ook.

Maar goed, ondanks dat er echt nog het nodige te doen is, geeft dit wel vertrouwen. Ik denk dat het dit team ontzettend goed doet dat ze op zo'n manier de drie punten binnen slepen. Hopelijk pakken we in elk geval tot aan PSV-uit nog een paar overwinningen. Het kan vanaf nu namelijk alleen nog maar beter.

Leve Feyenoord 1!!!
 

inhethoekje

Active member
Vermeer had die bal klem moeten hebben, daarentegen pakt hij op 2-1 een bal uit de hoek dus dat kan je tegen elkaar wegstrepen.

Bilal is bij mij door het ijs gezakt, leuke jongen, doet zijn stinkende best maar het is huis tuin en keuken voetbal voor op een schoolplein.
Hij ziet het spel niet.
 

inhethoekje

Active member
Jamel, hoe kan je Vermeer zeer zwak keepen vinden, jij en nog meer mensen baseren zich op die goal, kijk eens verder, hij behoedt Feyenoord van een zekert 2-2.
Maar ja, dan lult iedereen weer dat hij daar voor wordt betaald.
 

inhethoekje

Active member
Utreg moet snel die lange in de spits verkopen en zich een nieuw tenue aanmeten van dat geld, dit sloeg nergens op, afschuwelijk.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jamel, hoe kan je Vermeer zeer zwak keepen vinden, jij en nog meer mensen baseren zich op die goal, kijk eens verder, hij behoedt Feyenoord van een zekert 2-2.
Maar ja, dan lult iedereen weer dat hij daar voor wordt betaald.

Voor de 1-1 duikt hij twee keer onder de bal door, waardoor het toen al bijna 1-1 werd. Dat zijn drie cruciale momenten, waarbij hij de ploeg in problemen brengt. Die redding bij 2-1 was inderdaad prima.
 

inhethoekje

Active member
Voor de 1-1 duikt hij twee keer onder de bal door, waardoor het toen al bijna 1-1 werd. Dat zijn drie cruciale momenten, waarbij hij de ploeg in problemen brengt. Die redding bij 2-1 was inderdaad prima.

Keepers duiken soms bewust over een bal, daar moet je voor gekeept hebben om dat te weten.
Een keeper heeft zijn goal achter zich in zijn hoofd geprint, die weet exact waar hij staat, jij denkt dat hij een domme duik maakt maar een keeper duikt puur voor de zekerheid naar de bal toe terwijl hij al weet dat er niks aan de hand is.
 

Jozsef

New member
De linkerkant van Feyenoord baart mij ook wel zorgen. Vandaag echt niet om aan te gluren.
Elke coach van de tegenstander (zie ook vanavond) geeft opdracht om die kant te bestrijken.
 
Bovenaan