F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Jep. Eens. Maar (dooddoener 1) het blijft wel Monaco, een fout is zo gemaakt, dooddoener 2: het is pas vrijdag en feit 1 (hoorde ik van de ORF-commentator): het is in 2021 en 2022 nog niet voorgekomen dat de man die na FP1 bovenaan stond de race won...

Overigens is in Monaco 0,5 sec niet veel :p, Senna reed in 1988 1,2 sec sneller dan teamgenoot Prost in dezelfde auto, Berger in een Ferrari op 2,5 sec en de rest op meer dan 3...
 

gevegt

Well-known member
Ricciardo zet hem in de muur en het eerste wat het team vraagt is of de auto oke is.
Dat is dus klaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat een sessie zeg in FP3. Spierballenwerk tussen Ferrari en Red Bull. Steeds gaan ze harder en harder en verbeteren ze elkaars snelste tijd. Met name Perez maakt grote indruk op me.
 

JMD

Well-known member
De regen zou onderweg zijn naar het prinsdom... Ben benieuwd of dat er daadwerkelijk gaat komen. De geografie van Monaco e.o. kan ervoor zorgen dat een bui er nooit komt of dat die juist nooit weggaat...

Aha, de eerste paraplu's
 

Eef de Kip

Well-known member
Precies, ga gewoon rijden. Je hebt verdorie te maken met de beste coureurs ter wereld, laat ze zelf kijken wat er wel en niet kan
 

JMD

Well-known member
Precies, ga gewoon rijden. Je hebt verdorie te maken met de beste coureurs ter wereld, laat ze zelf kijken wat er wel en niet kan
Normaal ben ik het echt met je eens in deze. Maar niet in dit geval. Het is echt flink nat, de baan is spekglad (omdat het al dagen droog is), en al jaren is er in Monaco niet in de regen gereden... We hebben er ook niks aan als er net als in 1996 binnen 2 rondes 6-8 auto's uitgevallen zijn.

Bij elke andere GP (of als het het hele weekend al gerend had) had ik je gelijk gegeven.
 

JMD

Well-known member
Op de ORF wordt gemeld dat naast Qatar en Las Vegas volgend jaar ook Zuid Afrika terug gaat komen, dat brengt het aantal op 25 races, en de F1 wil er 'maar' 24, en dan zou Frankrijk verdwijnen. Ook België zou op de toch staan, de enige reden dat die nog niet geschrapt is, is vanwege het feit dat het een echt 'rijderscircuit' is (naast Suzuka).
 
Bovenaan