F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Herstel: toch wel idd. Ongelooflijk, 2 km van start/finish hemelsbreed waar het zeiknat is. In Spa gebeurt dat en is logisch wegens uitgestrektheid en de hoogteverschillen en sowieso zijn de Hoge Venen beroemd om het microklimaat, maar hier in Singapore, wat effectief gewoon een stad is.

JMD

Well-known member
Haha, de McLarens beuken elkaar eraf in de laatste ronde...
Dat was natuurlijk ook wel een keer iets wat zou gebeuren, had alleen verwacht dat het vorig seizoen al zou gebeuren toen ze om de wereldtitel streden, nu gaat het niet om die titel.

Verstappen wint de sprintrace, zijn eerste overwinning (oke, in de sprintrace) ooit op Singapore

JMD

Well-known member
Netjes maar bizar hoe RB zich heeft verbeterd dit seizoen
Inderdaad... In 2024 ontwikkelde McLaren zich gedurende het seizoen ook op zo'n manier wat zich doorzette in een heel fraai 2025. Ben benieuwd of RB dit ook kan meenemen in 2027, met dit type auto waar nog heel veel aan te ontwikkelen is.

Verstappen vandaag een 'walk in the park', kwam maar heel even echt in de problemen. Nog 4 rondes te gaan voor de eerste zege ooit van Verstappen in Singapore.

JMD

Well-known member
De laatste 4 races wint Verstappen dus 2x en 2x 2e... (en 1 van die 2e plekken was dus op 0,01 van Russell)

Antonelli 3e, Russell 9e, gat wordt dus nog groter, 102 punten voor als ik even snel kijk.

Met nog 6 races te gaan is de kans vrij groot dat Antonelli in de volgende tripleheader (USA/Mexico/Brazilië) al kampioen wordt.

Eef de Kip

Well-known member
Ben benieuwd wat de wk stand na de zomerbreak is.
Je zou denken dat gezien de verschillende lay-outs van de afgelopen 3 circuits nog wel een paar overwinningen komen

• Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Zege nummer 73 overigens, en met het verlengen van het contract van Verstappen bij RB kan hij toch echt richting de 91 van Schumacher. De 106 van Hamilton is dan nog wel een eind weg (temeer de Brit nog rijdt (alhoewel diens laatste zege volgens mij uit 2021 is))

Eef de Kip

Well-known member
Ligt er maar net aan hoe lang Verstappen nog door wil gaan. Als hij net als Hamilton nog 10 jaar door gaat dan zal het wel lukken maar ik denk dat hij niet zo lang meer door zal gaan.

JMD

Well-known member
Ligt er maar net aan hoe lang Verstappen nog door wil gaan. Als hij net als Hamilton nog 10 jaar door gaat dan zal het wel lukken maar ik denk dat hij niet zo lang meer door zal gaan.
Contract is iig verlengd tm ik meen 2030... Ik zie hem idd ook niet net als Alonso/Hamilton tot zijn 40e doorgaan...

Bovenaan