F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Als Verstappen de 3e plaats houdt is dat heel knap.
Verliest direct plek 3 omdat zijn auto mega-overstuur heeft bij oprijden rechte stuk...

Ongelooflijk slechte call van RedBull... En hoe oud waren die banden van Verstappen nou bij de SC-fase? Hij had misschien wel beter buiten kunnen blijven, want die banden waren er gloednieuw opgezet volgens mij, en dan had Verstappen 1e gelegen na de SC-fase, en dan had hij flink kunnen verdedigen maar iig 6 rondes gehad om het podium te verdedigen.

JMD

Well-known member
Verstappen is nu helemaal pissed, moet de plek aan Russell geven, maar als Rissell dat doet geeft Verstappen hem een beuk, dit gaat Verstappen flink plaatsen kosten wegens allerlei straffen.

JMD

Well-known member
Verstappen 5e geëindigd, maar doordat alles dicht bij elkaar zit gaat de straf die Verstappen krijgt hem buiten de top 10 gooien...

10 seconde straf dus, Verstappen naar plek 10

JMD

Well-known member
Zou mij niks verbazen als Verstappen dit seizoen nu al als verloren beschouwt en dan expres iets veroorzaakt de komende races zodat hij weer 'op 0' kan beginnen. (zoals Real ooit expres spelers 2x geel liet oplopen tegen Ajax zodat ze het 6e groepsduel geschorst waren en 'blank' aan de ko begon)

JMD

Well-known member
Beetje vroeg om seizoen als verloren te beschouwen niet?
Mwah, dan had het dit weekend qua snelheid echt wel een stuk beter moeten gaan. Vorig jaar zag je in dit weekend de McLaren in de buurt komen van de RB wat ook een goede graadmeter bleek van de rest van het seizoen.

Verstappen nu een punt of 50 achter met nog steeds een veel snellere McLaren, zeker in racepace....

Ska P 187

Well-known member
We zijn nog niet eens op de helft van het seizoen en zo betrouwbaar is die Mercedes moter niet... (🙏🏽)

1 van mijn favourite podcasters betreffende F1 legt het hele gebeuren hier mooi uit vind ik.
Kom er maar in Petertje...

Ska P 187

Well-known member
Na gisteren heb ik eigenlijk alleen maar meer respect voor Max haha.
Hij heeft vaak wel in zijn meest brute vorm gelijk met zijn acties al is het maar in zijn meest symbolische vorm.
Gisteren is hij genaaid door zijn eigen team. Zij die achter hem zouden moeten staan "hasta la muerte" hebben hem verraden.
Dat doet pijn en als je Max pijn doet dan gaat hij slaan (zeker als het die flikker van een Russel is) tsja haha.
Vind het wel mooi.

JMD

Well-known member
Tuurlijk, het seizoen is lang en dergelijke clichés. Helemaal mee eens.
Alleen zit je nu al op 9 GP's en is de McLaren nog steeds sneller in racepace, ook na de grote updates van Imola en Barcelona en de reglementwijziging qua vleugels...

Mocht RB nog sneller worden dan McLaren dan zal dat schat ik in pas eind augustus zijn, want het is nu Canada over 2 weken en daarna in korte tijd (4 in 5 weken volgens mij) nog meer GP's. Dan zit je dus al over de helft van het aantal GP's met een nog grotere achterstand.
Als de RB vanaf Zandvoort dan idd sneller is kan McLaren ook tactisch gaan rijden (wat Verstappen vorig jaar op een gegeven moment ging doen), hebben dan een grote voorsprong. En itt McLaren vorig jaar met Piastri als toenmalig 2e rijder hoef je van Tsunoda niks te verwachten.

Plus dat 2026 een totaal nieuw reglement heeft, dus komt op een gegeven moment ook dat de focus daar vol op gaat. Bij de vorige grote reglementswiziging (2014) had Mercedes een voorsprong die het een jaar of 6 volhield. Als je nu niet scherp bent tov die wijziging van 2026 dan kan het je dat zomaar een aantal jaar kosten

Bovenaan