F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Het maximum staat volgens mij op 22. En dat is maar beter ook. Ja, begin jaren 90 was er zelfs een prekwalificatie om zich te kwalificeren voro d ekwalificatie, deden dan wel bijna 40 auto's mee. Maar was het kwaliteit? Nee. Auto's die 7 sec per ronde verloren heb je helemaal niks aan.

Dus ik vind 22 wel een mooi aantal.

Jef400

Well-known member
Het maximum staat volgens mij op 22. En dat is maar beter ook. Ja, begin jaren 90 was er zelfs een prekwalificatie om zich te kwalificeren voro d ekwalificatie, deden dan wel bijna 40 auto's mee. Maar was het kwaliteit? Nee. Auto's die 7 sec per ronde verloren heb je helemaal niks aan.

Dus ik vind 22 wel een mooi aantal.
Als dat echt het criterium is kun je beter iedereen dezelfde auto geven. De poule racers wat niet 7 seconden per ronde op de rest zou verliezen is echt wel een mannetje of 100 denk ik.

JMD

Well-known member
Verstappen gisteren 8e in sprint race na een dramatische start en mega-overstuur moment in ronde 1.

In kwalificatie daarna echter pole, maar verliest 1 plek omdat hij Russell heeft opgehouden. Het is echter maar 1 plek straf omdat Russell niet in een fast lap zat.

JMD

Well-known member
Piastri ontzettend dom zeg, bij het naar de grid rijden wilde hij terug de pit in (mag, doen er meer) maar deed dat idioot snel, haalde twee coureurs in en ging over de witte lijn. Kan zomaar een straf opleveren...

Handig als je druk bezig bent met behalen constructeurstitel

JMD

Well-known member
Wat een zootje bij de start, mooie start Verstappen en Norris dat wel, maar in het achterveld gebeurt veel.

Safetycar, Ocon en Colapinto er al uit, Hulkenberg lekke band

JMD

Well-known member
Fout Hulkenberg dus, gaat te snel bocht 1 in op de harde band, valt naar buiten en neemt Colapinto en Ocon mee.

Albon en STroll hebben elkaar ook geraakt...

JMD

Well-known member
Stroll 10 seconden en gaat uitvallen. Maar maakt eerst een pitstop en rijdt dan nog een ronde zodat hij de straf niet meeneemt naar Abu Dhabi

JMD

Well-known member
Als de wedstrijd saai is gaan we gewoon rotzoo op de baan laten liggen... Hamilton en Sainz lekke banden...

JMD

Well-known member
En dan nu wel de safetycar. Gaat Ferrari de titel kosten (althans: anders ze hem tot volgende week kunnen rekken) die lekke band.

JMD

Well-known member
En nu Norris under investigation voor niet langzaam genoeg rijden onder geel..
Ze doen er bij McLaren alles aan om geen constructeurskampioen te worden

JMD

Well-known member
10 seconde stop/go straf voor Norris. Onder druk blijft die toch fouten maken. Gaat terugvallen naar helemaal achterin zo vlak na de SC

JMD

Well-known member
En nu Hamilton weer under investigation voor te snel rijden in de pits. Eerder startte hij ook al vals.

Er worden echt ongelooflijke fouten gemaakt vandaag.

JMD

Well-known member
Hamilton 10 sec straf en hij wil nu direct de auto terugtrekken. Hamilton is toch altijd een soort van jankbaby geweest als hij niet de snelste auto had. Echt zonde, want dat hij goed kan rijden is meer dan duidelijk.

JMD

Well-known member
Piastri ontzettend dom zeg, bij het naar de grid rijden wilde hij terug de pit in (mag, doen er meer) maar deed dat idioot snel, haalde twee coureurs in en ging over de witte lijn. Kan zomaar een straf opleveren...
Deze straf wordt na de race pas bepaald. ZOu wat zijn als ook Piastri ook nog terugvalt door een straf.

JMD

Well-known member
En Russell nu een safetycar infringement... Alle Mercedescoureurs en McLarencoureurs hebben hele slordige fouten gemaakt...

Bovenaan