F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Red Bull in 2019 en 2020 met Honda motoren:

https://www.ad.nl/formule-1/red-bull-kiest-voor-honda-motoren-in-2019-en-2020~a4c41ad6/

Ik vraag me serieus af of we Max daarmee de komende 2 jaren echt vooraan het veld zullen zien. Ik kan er niks aan doen het gevoel te hebben dat het een stapje achteruit is.

De enige reden dat TR met Honda ging rijden is om bij RB te kunnen kijken of dat een verbetering was. Men zal genoeg data hebben gekregen van TR om er van uit te gaan dat dit een verbetering is.
Vorig jaar zei men al dat dit ging gebeuren...

Janssen

Well-known member
Het enige dat ze missen is PK's. Is Honda dan zoveel beter?

Betrouwbaarheid van Renault lijkt nu wel oke.

JMD

Well-known member
En daar is de hoosbui al. Meest nutteloze boardradio kwam zojuist van de engineer van Vettel: 'be careful: heavy rain'... Op dat moment reed Vettel in een hoosbui...

JMD

Well-known member
Bui gaat langer duren dan verwacht, sommige teams zeggen nu dat het de hele training gaat duren.
Opvallende bui, ineens ontstaan zoals dat kan in warme gebieden.

Laat zo'n bui morgen ook maar komen.

H?t kenmerkende punt van dit circuit is een lang recht stuk van meer dan 1,5 km. Voor de huidige GP zit daar middenin een chicane, er gaan nu stemmen op om voor volgend jaar die chicane weg te doen en dus 1,5 km lang volgas te gaan. Daarna een snelle bocht naar rechts. Dat wordt gaaf, maar vraag is hoe gevaarlijk dat is... Ik denk te gevaarlijk.

JMD

Well-known member
Lekkere start...
Vettel en Bottas komen elkaar tegen, Ocon al gecrasht.

Gasly ook al eruit.

JMD

Well-known member
Vettel verremt zich in de 1e bocht.

Ocon duwt gewoon Gasly van de baan.

Edit: nee, dus niet, Gasly begint te spinnen en ramt Ocon er vanaf die voor hem rijdt.

JMD

Well-known member
Vettel en Bottas dus nu under investigation, de Duitser gaat nog wel een duw krijgen.

Bovenaan