F1, IndyCar, Nascar Topic

Ska P 187

Well-known member
mwah ja ik vind het eigenlijk niet bij F1 passen, net zoals dat gelul van RB dat het meer om de coureurs zou moeten gaan. Het gaat om de auto?s in eerste instantie, dan pas de coureurs en als ik leuke races wil zien dan ga ik wel MotoGP kijken.
 

Tobcoach

New member
Succesgewicht invoeren. Zoiets had je bijvoorbeeld ook in het WTCC, weet niet of ze dat in de nieuwe klasse ook nog hebben. Is natuurlijk lastig omdat dat gewicht de balans van de F1-auto's enorm be?nvloedt, maar toch.

Dat gewicht wordt dan bepaald aan de hand van bijvoorbeeld de resultaten uit de laatste 5 races. Wie in die 5 races de meeste punten heeft behaald, krijgt het meeste gewicht mee.
 

Janssen

Well-known member
FORMULE 1 GRAND PRIX VAN BAHREIN 2018

6 apr 2018
13:00-14:30 Eerste vrije training
17:00-18:30 Tweede vrije training

7 apr 2018
14:00-15:00 Derde vrije training
17:00-18:00 Kwalificatie

8 apr 2018
17:10 Race

Kans op regen spreekt voor zich en is volkomen logisch.
 

Hankie

Well-known member
FORMULE 1 GRAND PRIX VAN BAHREIN 2018

6 apr 2018
13:00-14:30 Eerste vrije training
17:00-18:30 Tweede vrije training

7 apr 2018
14:00-15:00 Derde vrije training
17:00-18:00 Kwalificatie

8 apr 2018
17:10 Race

Kans op regen spreekt voor zich en is volkomen logisch.

Uiteraard heb je weer gelijk

Knipsel.jpg
 

Hankie

Well-known member
F1 presenteert toekomstplannen: Meer geluid, meer inhaalacties en een beperkt budget
De Formule 1 heeft vandaag de plannen gepresenteerd voor de toekomst van de Formule 1. Vanaf 2021 moeten de motoren goedkoper, eenvoudiger en luider worden en moet de raceklasse een stuk spectaculairder worden.


Daarnaast wordt er een gelimiteerd budget ingevoerd. Hoewel de Formule 1 de hoogte niet bekend maakt, gaan de geruchten dat deze rond de 150 miljoen dollar per jaar komt te liggen. Ruim onder de budgetten van de grootmachten Mercedes en Ferrari, die daar logischerwijs fel op tegen zijn.

Om de kosten te drukken moet de motor eenvoudiger worden. Ook moeten de nieuwe regels ervoor zorgen dat nieuwe leveranciers, zoals Aston Martin en Cosworth, in de koningsklasse van de autosport willen stappen.


Libery Media, de eigenaar van de Formule 1, wil ook dat het prijzengeld eerlijker verdeeld wordt. Force India werd de afgelopen twee jaar vierde in het constructeurskampioenschap, maar krijgt een laag geldbedrag. Dat moet veranderen zo vindt de Amerikaanse eigenaar.

Liberty wil dat de races spectaculairder worden, met meer inhaalacties en gevechten op de baan. Dat moet echter zonder dat het dna van de Formule 1 wordt aangetast. Er blijft dus een verschil in de aerodynamica, motor en andere technische zaken tussen de auto's, maar gebieden 'die niet relevant zijn voor de fans', moeten worden gestandaardiseerd.

Het is nu wachten op de reactie van Ferrari, want vooral de budgetcap zal een doorn in het oog van de Italiaanse formatie zijn. Sergio Marchionne, president van Ferrari, kondigde eerder al aan uit de Formule 1 te stappen als de plannen hem niet zouden bevallen. Een dreigement dat serieus genomen dient te worden volgens onder andere Bernie Ecclestone en Toto Wolff.
 

Bestaat niet meer

Well-known member
Het nut van de halo op de formule 1 auto is zojuist bewezen door Max.

Auto valt stil na 5 minuten in FP1 en met behulp van marshalls duwt Max via de halo de auto de pitstraat in.
 

Ska P 187

Well-known member
F1 presenteert toekomstplannen: Meer geluid, meer inhaalacties en een beperkt budget
De Formule 1 heeft vandaag de plannen gepresenteerd voor de toekomst van de Formule 1. Vanaf 2021 moeten de motoren goedkoper, eenvoudiger en luider worden en moet de raceklasse een stuk spectaculairder worden.


Daarnaast wordt er een gelimiteerd budget ingevoerd. Hoewel de Formule 1 de hoogte niet bekend maakt, gaan de geruchten dat deze rond de 150 miljoen dollar per jaar komt te liggen. Ruim onder de budgetten van de grootmachten Mercedes en Ferrari, die daar logischerwijs fel op tegen zijn.

Om de kosten te drukken moet de motor eenvoudiger worden. Ook moeten de nieuwe regels ervoor zorgen dat nieuwe leveranciers, zoals Aston Martin en Cosworth, in de koningsklasse van de autosport willen stappen.


Libery Media, de eigenaar van de Formule 1, wil ook dat het prijzengeld eerlijker verdeeld wordt. Force India werd de afgelopen twee jaar vierde in het constructeurskampioenschap, maar krijgt een laag geldbedrag. Dat moet veranderen zo vindt de Amerikaanse eigenaar.

Liberty wil dat de races spectaculairder worden, met meer inhaalacties en gevechten op de baan. Dat moet echter zonder dat het dna van de Formule 1 wordt aangetast. Er blijft dus een verschil in de aerodynamica, motor en andere technische zaken tussen de auto's, maar gebieden 'die niet relevant zijn voor de fans', moeten worden gestandaardiseerd.

Het is nu wachten op de reactie van Ferrari, want vooral de budgetcap zal een doorn in het oog van de Italiaanse formatie zijn. Sergio Marchionne, president van Ferrari, kondigde eerder al aan uit de Formule 1 te stappen als de plannen hem niet zouden bevallen. Een dreigement dat serieus genomen dient te worden volgens onder andere Bernie Ecclestone en Toto Wolff.

Jij zit er behoorlijk diep in. Journalist toevallig?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Betrouwbare bronnen zeggen dat Ricciardo Raikkonen gaat vervangen. Volgend seizoen dan.
 

JMD

Well-known member
F1 presenteert toekomstplannen: Meer geluid, meer inhaalacties en een beperkt budget
De Formule 1 heeft vandaag de plannen gepresenteerd voor de toekomst van de Formule 1. Vanaf 2021 moeten de motoren goedkoper, eenvoudiger en luider worden en moet de raceklasse een stuk spectaculairder worden.


Daarnaast wordt er een gelimiteerd budget ingevoerd. Hoewel de Formule 1 de hoogte niet bekend maakt, gaan de geruchten dat deze rond de 150 miljoen dollar per jaar komt te liggen. Ruim onder de budgetten van de grootmachten Mercedes en Ferrari, die daar logischerwijs fel op tegen zijn.

Om de kosten te drukken moet de motor eenvoudiger worden. Ook moeten de nieuwe regels ervoor zorgen dat nieuwe leveranciers, zoals Aston Martin en Cosworth, in de koningsklasse van de autosport willen stappen.


Libery Media, de eigenaar van de Formule 1, wil ook dat het prijzengeld eerlijker verdeeld wordt. Force India werd de afgelopen twee jaar vierde in het constructeurskampioenschap, maar krijgt een laag geldbedrag. Dat moet veranderen zo vindt de Amerikaanse eigenaar.

Liberty wil dat de races spectaculairder worden, met meer inhaalacties en gevechten op de baan. Dat moet echter zonder dat het dna van de Formule 1 wordt aangetast. Er blijft dus een verschil in de aerodynamica, motor en andere technische zaken tussen de auto's, maar gebieden 'die niet relevant zijn voor de fans', moeten worden gestandaardiseerd.

Het is nu wachten op de reactie van Ferrari, want vooral de budgetcap zal een doorn in het oog van de Italiaanse formatie zijn. Sergio Marchionne, president van Ferrari, kondigde eerder al aan uit de Formule 1 te stappen als de plannen hem niet zouden bevallen. Een dreigement dat serieus genomen dient te worden volgens onder andere Bernie Ecclestone en Toto Wolff.

Dit probeert men eens in de zoveel tijd (bij zo ongeveer elk Concorde Agreement onder Ecclestone), maar dan stemt Ferrari (en nu n.a.w. ook Mercedes) tegen en dan trekt men de keutel toch weer in...
 

gevegt

Well-known member
Dit probeert men eens in de zoveel tijd (bij zo ongeveer elk Concorde Agreement onder Ecclestone), maar dan stemt Ferrari (en nu n.a.w. ook Mercedes) tegen en dan trekt men de keutel toch weer in...

Die Amerikanen gaan er werk van maken. Op zeker.

Of het goed voor de F1 is, is een ander verhaal.
 

JMD

Well-known member
Die Amerikanen gaan er werk van maken. Op zeker.

Of het goed voor de F1 is, is een ander verhaal.
Dat eerste denk ik ook ja, maar dat betekent dan een eind aan de deelname van Ferrari en Mercedes. De vraag die dan gaat ontstaan is wat er gaat gebeuren. Grote kans dat Ferrari en Mercedes een eigen klasse gaan opzetten, en dan heb je kans dat er 2 'Formule1''s gaan ontstaan, een beetje zoals met Indycarracen in de jaren '90...

De vraag is dan wat de fans gaat trekken: de Formule1 (zonder o.a. Ferrari en Mercedes) of de Ferrari/Mercedesklasse.. En dan zijn w ebij je 2e punt, want ik denk dat dat niet goed is voor de F1. Die Ecclestone was natuurlijk ook niet gek, en trok niet voor niks elke keer die keutel in. F1 zonder Ferrari gaat niet werken.
 
Bovenaan