Geen flauw idee, maar met een omgekeerde startvolgorde gaat natuurlijk niemand zijn best doen in de kwalificatie. Dan moet je het via de WK-stand doen.Deden ze ook niet zoiets met DTM?
Het nut van de halo op de formule 1 auto is zojuist bewezen door Max.
Auto valt stil na 5 minuten in FP1 en met behulp van marshalls duwt Max via de halo de auto de pitstraat in.
F1 presenteert toekomstplannen: Meer geluid, meer inhaalacties en een beperkt budget
De Formule 1 heeft vandaag de plannen gepresenteerd voor de toekomst van de Formule 1. Vanaf 2021 moeten de motoren goedkoper, eenvoudiger en luider worden en moet de raceklasse een stuk spectaculairder worden.
Daarnaast wordt er een gelimiteerd budget ingevoerd. Hoewel de Formule 1 de hoogte niet bekend maakt, gaan de geruchten dat deze rond de 150 miljoen dollar per jaar komt te liggen. Ruim onder de budgetten van de grootmachten Mercedes en Ferrari, die daar logischerwijs fel op tegen zijn.
Om de kosten te drukken moet de motor eenvoudiger worden. Ook moeten de nieuwe regels ervoor zorgen dat nieuwe leveranciers, zoals Aston Martin en Cosworth, in de koningsklasse van de autosport willen stappen.
Libery Media, de eigenaar van de Formule 1, wil ook dat het prijzengeld eerlijker verdeeld wordt. Force India werd de afgelopen twee jaar vierde in het constructeurskampioenschap, maar krijgt een laag geldbedrag. Dat moet veranderen zo vindt de Amerikaanse eigenaar.
Liberty wil dat de races spectaculairder worden, met meer inhaalacties en gevechten op de baan. Dat moet echter zonder dat het dna van de Formule 1 wordt aangetast. Er blijft dus een verschil in de aerodynamica, motor en andere technische zaken tussen de auto's, maar gebieden 'die niet relevant zijn voor de fans', moeten worden gestandaardiseerd.
Het is nu wachten op de reactie van Ferrari, want vooral de budgetcap zal een doorn in het oog van de Italiaanse formatie zijn. Sergio Marchionne, president van Ferrari, kondigde eerder al aan uit de Formule 1 te stappen als de plannen hem niet zouden bevallen. Een dreigement dat serieus genomen dient te worden volgens onder andere Bernie Ecclestone en Toto Wolff.
F1 presenteert toekomstplannen: Meer geluid, meer inhaalacties en een beperkt budget
De Formule 1 heeft vandaag de plannen gepresenteerd voor de toekomst van de Formule 1. Vanaf 2021 moeten de motoren goedkoper, eenvoudiger en luider worden en moet de raceklasse een stuk spectaculairder worden.
Daarnaast wordt er een gelimiteerd budget ingevoerd. Hoewel de Formule 1 de hoogte niet bekend maakt, gaan de geruchten dat deze rond de 150 miljoen dollar per jaar komt te liggen. Ruim onder de budgetten van de grootmachten Mercedes en Ferrari, die daar logischerwijs fel op tegen zijn.
Om de kosten te drukken moet de motor eenvoudiger worden. Ook moeten de nieuwe regels ervoor zorgen dat nieuwe leveranciers, zoals Aston Martin en Cosworth, in de koningsklasse van de autosport willen stappen.
Libery Media, de eigenaar van de Formule 1, wil ook dat het prijzengeld eerlijker verdeeld wordt. Force India werd de afgelopen twee jaar vierde in het constructeurskampioenschap, maar krijgt een laag geldbedrag. Dat moet veranderen zo vindt de Amerikaanse eigenaar.
Liberty wil dat de races spectaculairder worden, met meer inhaalacties en gevechten op de baan. Dat moet echter zonder dat het dna van de Formule 1 wordt aangetast. Er blijft dus een verschil in de aerodynamica, motor en andere technische zaken tussen de auto's, maar gebieden 'die niet relevant zijn voor de fans', moeten worden gestandaardiseerd.
Het is nu wachten op de reactie van Ferrari, want vooral de budgetcap zal een doorn in het oog van de Italiaanse formatie zijn. Sergio Marchionne, president van Ferrari, kondigde eerder al aan uit de Formule 1 te stappen als de plannen hem niet zouden bevallen. Een dreigement dat serieus genomen dient te worden volgens onder andere Bernie Ecclestone en Toto Wolff.
Dit probeert men eens in de zoveel tijd (bij zo ongeveer elk Concorde Agreement onder Ecclestone), maar dan stemt Ferrari (en nu n.a.w. ook Mercedes) tegen en dan trekt men de keutel toch weer in...
Dat eerste denk ik ook ja, maar dat betekent dan een eind aan de deelname van Ferrari en Mercedes. De vraag die dan gaat ontstaan is wat er gaat gebeuren. Grote kans dat Ferrari en Mercedes een eigen klasse gaan opzetten, en dan heb je kans dat er 2 'Formule1''s gaan ontstaan, een beetje zoals met Indycarracen in de jaren '90...Die Amerikanen gaan er werk van maken. Op zeker.
Of het goed voor de F1 is, is een ander verhaal.
Heel simpel: zonder Ferrari geen F1.