F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Het is dat je het niet had kunnen voorzien dat het regent in Spa, anders had je een ander weekend kunnen uitkiezen voor een sprintrace.
Tsja, eens. Maar de F1-organisatie ziet dit als de toekomst. Over 5 jaar heeft elk weekend zo'n sprintrace als het aan hen ligt.

PES5

Administrator
Forumleiding
Verstappen 5 plaatsen gridstraf voor de race van zondag, 5e versnellingsbak. Dat vind ik toch wel opvallend snel, we zijn net halverwege het seizoen.
Gewoon tactisch + in Jeddah had ie er eentje afgeschreven. Nu heeft ie net als iedereen weer 4 in z'n pool.

JMD

Well-known member
Mocht de kwalificatie niet verreden kunnen worden dan zal de startgrid van de race van zondag bepaald worden door de WK-stand.

JMD

Well-known member
En nu is het dus zo dat als er vanmiddag niet gekwalificeerd kan worden dat dan morgen de sprintrace misschien niet doorgaat en we dan gaan kwalificeren. De FIA weet het dus zelf ook niet

JMD

Well-known member
Zo, dat was net aan voor Verstappen, P10... Slechte ronde op het moment dat het moest, de baan werd steeds sneller...

JMD

Well-known member
Mooi laatste stuk van de kwalificatie, iedereen ging steeds sneller. Verstappen P1, wordt dus P6 zondag.

JMD

Well-known member
Ik vond het bijna jammer dat hij het redde.
Ik had hetzelfde gevoel.

HAd dat gevoel overigens ook bij Stroll. Hij durfde de gok in SQ2 te nemen om op slicks te gaan, betaalde helaas niet uit. Maar als je niks gokt wordt het ook niks, zeker met die Aston Martin die in niks meer lijkt op de auto van begin seizoen.

JMD

Well-known member
Start iets uitgesteld omdat het ineens flink gaat regenen. Formatieronde start om 1712, maar dat gaat zo echt niet gebeuren…

Bovenaan