F1, IndyCar, Nascar Topic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mercedes gaat een protest indienen. Ze kunnen beter bij zichzelf te rade gaan waarom ze niet een pitstop hebben gemaakt tijdens de VSC of de SC. Ze hebben zelf de race verloren.
 

JMD

Well-known member
Mercedes gaat een protest indienen. Ze kunnen beter bij zichzelf te rade gaan waarom ze niet een pitstop hebben gemaakt tijdens de VSC of de SC. Ze hebben zelf de race verloren.
Punt is dat als Lewis naar binnen was gegaan Verstappen buiten was gebleven. Als nummer 2 heb je daar niks te verliezen, als nummer 1 alles.

Mercedes heeft er zelfs 2 ingediend, 1 vanwege het feit dat Verstappen kort even voor Hamilton reed bij het eind van de safetycarfase. De andere gaat eigenlijk tegen de wedstrijdleiding, zij vinden dat de race niet herstart had mogen worden.

Overigens wel opvallend dat er eerst gezegd werd dat er niet ingehaald mocht worden door de lapped cars. Dat mocht altijd wel, dus waarom nu niet
 

JMD

Well-known member
Van een BBC-reporter op hun live stream:
The teams went into a meeting with the race director.

I can tell you that Mercedes took a barrister with them.

The head honchos from both race teams appeared before the stewards.

They then came out, Christian Horner looked at me, winked, broke into a little smile and carried on walking.

Then I heard they have just adjourned the meeting and will reconvene in eight minutes.

I can say it's highly unusual for Mercedes to have brought a barrister to the race track but it was for exactly this kind of scenario.
 

JMD

Well-known member
Ik ben overigens niet zo bang voor dat appèl van Mercedes tegen de beslissingen van de wedstrijdleiding, dat gaan ze echt niet winnen. De wedstrijdleiding beslist over hoe de wedstrijd verloopt, dat kan je niet na afloop nog veranderen. Wel ben ik bang voor dat appèl over het inhalen van Hamilton onder de safetycar (toen 'safety car ending' was aangegeven), als Verstappen daar Hamilton inhaalde (en daar leek imo wel op) dan is dat 5 seconde straf.
 

Bernardo

Well-known member
Als de wedstrijd leiding een fout maakt vind ik niet dat ze daar Redbull/max voor kunnen straffen. Gebeurd bij andere sporten ook zo vaak dat een scheidsrechter fout zit. Man man. Wat een gedoe altijd na die race.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
 

JMD

Well-known member
One Mercedes protest rejected - the one about overtaking before the restart.

"Although (VER) did, for a very short period of time, move slightly in front of (HAM), when both were accelerating and braking, moved back behind and not in front when safety car period ended"


Dit is gunstig, want hier zag ik dus het meest tegenop.
 
Bovenaan