F1, IndyCar, Nascar Topic

PES5

Administrator
Forumleiding

Satyr

Administrator
Forumleiding
Behalve als je hier voordeel van zou hebben bij bijvoorbeeld een inhaalactie.

Normaal gesproken heb je geen voordeel bij het wijd gaan in die bocht, dus daarom zou Masi niet gaan straffen.
Waarom is er dan wel een tracklimit in de kwalificatie en training? Het is toch vrij logisch dat iets wijd gaan in bocht 4 sneller is dan afremmen om binnen de lijntjes te kleuren?
 

JMD

Well-known member

Eef de Kip

Well-known member
Maar er is dus een verschil tussen het overschrijden van die track limit tijdens de race en het overschrijden tijdens een inhaalactie.
 

gevegt

Well-known member
Maar er is dus een verschil tussen het overschrijden van die track limit tijdens de race en het overschrijden tijdens een inhaalactie.
Nee. Tijdens de race mocht het, als je het maar niet te vaak deed en daardoor zichtbaar voordeel had.
Nadat RB geklaagd had, heeft de wedstrijdleiding ingegrepen.
De regel was mijns inzien te vaag, maar heeft geen invloed gehad op de uitslag.
 

gevegt

Well-known member
Dus is er wel degelijk een verschil want tijdens de inhaalactie mocht het niet.
Mede omdat RB geklaagd had. Toen heeft de wedstrijdleiding ingegrepen.
Komt bij dat je geen voordeel mag hebben bij het verlaten van de baan. Dat had Max duidelijk wel.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
De wijde lijn levert tot 0,2 seconde winst op, per keer. Dat mag dus wel.

De reden dat Verstappen de plek terug gaf, was omdat hij inhaalde door buiten de baan te gaan en dat mag niet. USA 2017 was ook zo'n voorbeeld.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Yup, was eigenlijk gisteren, maar uiteraard viel er een stortbui. 22:00 op Ziggo (ik denk) Racing
 

Eef de Kip

Well-known member
Horner: "We konden zien dat zodra Mercedes gas begon te geven, ze gewoon gebruik maakten van dat deel van de baan en we vroegen ons af we dat ook niet moesten doen?”

Dus blijft het vreemd waarom ze dat zelf ook niet eerder zijn gaan doen.
 
Bovenaan