F1, IndyCar, Nascar Topic

Pascallovic

Well-known member
Snap nooit waarom men op de rode band naar buiten gaat, als ze op de gele band al 1.8 seconden hebben gepakt op de gevarenzone, om vervolgens op die rode band na een half rondje de voet van het gaspedaal te halen..
 

Pascallovic

Well-known member
Ik snap niet hoe dat kan. Max zat voor die Renaults.
Ik zag meteen dat er teams in de problemen zouden komen. Hamilton ging als eerste de streep over met nog 20 seconden te gaan. Wetende dat men gaten zoekt was het onmogelijk dat alle 10 auto's op tijd zouden zijn.

Ferrari trouwens flink langzamer dan vorig jaar, toen ze 1.31,095 wisten te klokken.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom het altijd in de laatste paar seconden moet. Je knalt zo'n rondje toch al zo snel mogelijk. Alsof het dan nog wat uit maakt dat je weet wat de rest gedaan heeft.
 

JMD

Well-known member
Ik begrijp ook nooit zo goed waarom het altijd in de laatste paar seconden moet. Je knalt zo'n rondje toch al zo snel mogelijk. Alsof het dan nog wat uit maakt dat je weet wat de rest gedaan heeft.

Precies. Zou het nou een opdrogende baan zijn dan is het wat anders.

Had ook het idee dat het hele treintje (met de Mercs voorop) n?g langzamer reden dan ze normaal doen in een outlap. Maar dat kan ook zo lijken omdat zo ongeveer het hele rondje van Hamilton/Bottas gevolgd werd
 

Pascallovic

Well-known member
Had ook het idee dat het hele treintje (met de Mercs voorop) n?g langzamer reden dan ze normaal doen in een outlap. Maar dat kan ook zo lijken omdat zo ongeveer het hele rondje van Hamilton/Bottas gevolgd werd
Of ze daadwerkelijk langzamer reden weet ik niet. Wel was duidelijk dat degene achter Verstappen door hadden dat ze het niet zouden redden als ze er achter zouden blijven. Het is namelijk niet zo dat Max door het inhalen zoveel tijd verloor dat hij het anders samen met de rest makkelijk zou hebben gehaald. Vettel en Renaults hadden door dat ze qua tijd een probleem hadden en hebben daar naar gehandeld. Geloof er niks van dat Max als ie in het schuitje van Vettel of de Renaults had gezeten de kans op een rondje had laten lopen door een ongeschreven regel.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Snap nooit waarom men op de rode band naar buiten gaat, als ze op de gele band al 1.8 seconden hebben gepakt op de gevarenzone, om vervolgens op die rode band na een half rondje de voet van het gaspedaal te halen..

Tactiek. Als ineens iedereen toch sneller was op rood, dan had Max daar ook nog voor kunnen kiezen. Speeltje spielerei is het. Tactisch spel.
 

JMD

Well-known member
Morgen de 1000e race. Het is pas de 2e keer in die 1000 races dat de top 10 bestaat uit 5 rijen van 1 team. (in dit geval dus eerst 2 Mercs, dan 2 Ferrari's enz.)
De vorige keer was Singapore 2011.
 
Bovenaan