Ajax schrijft Max Verstappen hartverwarmende brief: ‘Tweede plaats is ook mooi’
De teleurstelling van het mislopen van de overwinning in Brazili? zal bij Max Verstappen nog wel even overheersen. Toch zal het de coureur goed doen dat hij steun krijgt uit alle hoeken van de Nederlandse sport. Voetbalclub Ajax schreef hem zelfs een brief.
Een brief
Dat vertelde de altijd zo beheerste Limburger maandagavond in het programma Peptalk. Op de vraag van presentator Jack van Gelder of Verstappen veel reacties kreeg, haalde hij een A4’tje uit zijn binnenzak. ,,Ik heb zelfs een brief van de Ajax-directie. Zal ik hem voorlezen?” Na een moment van aarzeling gaf Van Gelder toestemming en begon Verstappen aan zijn voordracht.
Max Verstappen aan tafel. Beeld: Ziggo Sport
Achterblijver passeren
,,Beste Max, we snappen het dat je teleurgesteld bent. Toch willen we zeggen dat we trots op je zijn. Weet je: een tweede plaats is ook mooi, al wil je als sportman natuurlijk altijd voor de hoofdprijs gaan. Wij weten hoe je je voelt. Nog maar 2,5 jaar geleden koersten wij op de eindzege af, maar toen lukte het ons niet om een achterblijver uit Doetinchem te passeren. Dat heeft ons de titel gekost. Gelukkig heeft niemand het daar meer over”, citeerde de racer uit de hartverwarmende brief.
De schrijver sluit af met een advies: ,,Natuurlijk is het frustrerend als een achterblijver de leider dwarsboomt, maar zo gaan die dingen nu eenmaal. Probeer deze teleurstelling om te zetten in iets positiefs, zodat je de volgende keer w?l op de eerste plaats eindigt. Dat proberen wij ook, nog steeds. Sportieve groeten, Marc Overmars.”
Ontroering
De warme woorden uit Amsterdam zorgden voor ontroering aan tafel. Ook bij presentator Jack van Gelder. ,,Het is algemeen bekend dat ik anti-Ajax ben, maar hier krijg ik toch wel een brok van in mijn keel.”