F1, IndyCar, Nascar Topic

JMD

Well-known member
Vettel wint. Ik zou me als Mercedes zorgen gaan maken, Ferrari klopt hen nu op een hogesnelheidscircuit gewoon op 'merit'.
Eerste Ferrarizege op Spa sinds 2009.

Volgende week Monza.

Pascallovic

Well-known member
Vettel wint. Ik zou me als Mercedes zorgen gaan maken, Ferrari klopt hen nu op een hogesnelheidscircuit gewoon op 'merit'.
Eerste Ferrarizege op Spa sinds 2009.

Volgende week Monza.

Ik vind Ferrari al het hele seizoen qua snelheid een betere indruk maken. Wat dat betreft een klein wondertje dat Hamilton nog op kop staat in het WK.

JMD

Well-known member
Hulkenberg heeft 10 plaatsen gridstraf gekregen voor de GP Itali? vanwege het veroorzaken van de startcrash van vandaag.

Ska P 187

Well-known member
Hulkenberg heeft 10 plaatsen gridstraf gekregen voor de GP Itali? vanwege het veroorzaken van de startcrash van vandaag.

Ik heb het niet helemaal kunnen zien vandaag, maar wat Botas bij de start deed had voor niemand gevolgen behalve voor hem zelf dan?

Satyr

Administrator
Forumleiding
Diverse deskundigen hebben berekend dat de HALO gisteren waarschijnlijk het leven van Leclerc heeft gered.

Janssen

Well-known member
Diverse deskundigen hebben berekend dat de HALO gisteren waarschijnlijk het leven van Leclerc heeft gered.

Alles voor de headlines zullen we maar zeggen. Behoorlijk speculatief allemaal. Er is ook nog zoiets als een rollbar die lan tegenhouden.

Ja er zaten bandensporen op de halo maar dat ding steekt ook behoorlijk uit. Wil absoluut niet zeggen dat anders de helm geraakt was.

JMD

Well-known member
Zie net de herhaling vanaf de wagen van Hartley, en idd zonder HALO was het wiel van Alonso tegen de helm van Leclerc aangeknald en had Leclerc het waarschijnlijk niet kunnen navertellen (en hadden we misschien wel een live-onthoofding gezien). (iets waar we al dichtbij waren bij een GP van Abu Dhabi een paar jaar terug toen Schumacher bijna onthoofd werd, maar de auto van (weet niet meer wie) kwam gelukkig vlak naast hem)
Alle criticasters van de HALO zijn nu ook voor. Goede zet van de FIA dus om de HALO verplicht te stellen. Het ziet er nog steeds niet uit, maar het redt levens.

Overigens: Bottas kreeg een 5 seconde penalty voor een crash met Sirotkin. Dat was heel toevallig precies genoeg om plaats 4 vast te houden. Met 10 seconde straf was hij 5e geworden.
Geef dan geen straf.

JMD

Well-known member
Ja er zaten bandensporen op de halo maar dat ding steekt ook behoorlijk uit. Wil absoluut niet zeggen dat anders de helm geraakt was.
Kijk op de site van de F1 even de replay terug met Hartley, dan zie je dat dus wel degelijk de helm geraakt was.
Ik had dezelfde twijfels als jou, maar sinds die replay niet meer.

gevegt

Well-known member

Satyr

Administrator
Forumleiding
Alles voor de headlines zullen we maar zeggen. Behoorlijk speculatief allemaal. Er is ook nog zoiets als een rollbar die lan tegenhouden.

Bandensporen? Het was de bodemplaat van Alonso.

e73bd0cc51050efe904c302e4417d764

gevegt

Well-known member
Zie net de herhaling vanaf de wagen van Hartley, en idd zonder HALO was het wiel van Alonso tegen de helm van Leclerc aangeknald en had Leclerc het waarschijnlijk niet kunnen navertellen (en hadden we misschien wel een live-onthoofding gezien). (iets waar we al dichtbij waren bij een GP van Abu Dhabi een paar jaar terug toen Schumacher bijna onthoofd werd, maar de auto van (weet niet meer wie) kwam gelukkig vlak naast hem)
Alle criticasters van de HALO zijn nu ook voor. Goede zet van de FIA dus om de HALO verplicht te stellen. Het ziet er nog steeds niet uit, maar het redt levens.
Doe eens een beetje normaal.

gevegt

Well-known member
De band kwam inderdaad tegen de Halo aan, maar dat wil nog niet zeggen dat de helm van Leclerc de eventuele inslag niet zou hebben opgevangen.

Janssen

Well-known member
Zonder halo was hij zeker weten onthoofd en had zijn rondvliegende hoofd dat met zes miljoen kilometer per uur richting het publiek ging en daar waarschijnlijk ontploft was mogelijk nog tientallen andere slachtoffers gemaakt!

Bovenaan