F1, IndyCar, Nascar Topic

PES5

Administrator
Forumleiding
Grote problemen voor morgen voor hen, want inhalen is heel lastig hier. En als ze dan eenmaal vooraan komen is Hamilton al heeeel ver weg.

Inhalen lastig? Welnee joh. Zowel einde rechte stuk als voor parabolica prima in te halen.

Geduld werd wel op de proef gesteld zeg vandaag. Wel Grosjean vlak voor mijn neus eraf zien schuiven. Dat was wel vet. Max natuurlijk heel goed, alleen ik zat steeds met die straf in mijn hoofd, dan is het minder spannend. De tifosi hier snappen niet waarom de Ferrari het niet deed.

Wel weer heel gaaf om tussen al die verschillende nationaliteiten te zitten. Leuke gesprekken levert dat op tijdens de vele uren wachten.
 

JMD

Well-known member
Inhalen lastig? Welnee joh. Zowel einde rechte stuk als voor parabolica prima in te halen.
D'n Lewis is het niet met je eens...
http://www.racexpress.nl/formule-1/...monza-inhalen-lastig-door-turbulentie/n/76224

Mol vertelde vandaag tijdens de regenpauze dat 13 van de 17 GP's van Itali? sinds 2000 gewonnen zijn door de pole-sitter. Dat percentage ligt hoger dan Monaco. Kan me nog wel races herinneren waarin zelden ingehaald werd op Monza. (1997 volgens mij was er maar 1 inhaalactie op de baan in de hele race toen) Gelukkig is er nu wel DRS, maar met die Force India die zo retehard loopt wordt dat inhalen dus heel lastig, want je hebt hierpower nodig om in te halen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Vorig jaar werd er anders behoorlijk ingehaald en dat verwacht ik morgen ook wel. Hup Max!
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Hij ging met een camera op z'n nek even bij Mercedes naar binnen. Zelden zoveel boeren met kiespijn gezien, hahahaha
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Heb je de startopstelling gezien JMD? Voortaan even beter begrijpend lezen. ;-)
 

JMD

Well-known member
Heb je de startopstelling gezien JMD? Voortaan even beter begrijpend lezen. ;-)
Op de F1-site (in dat bericht dat ik citeerde) stond toch echt dat Verstappen zijn straf als laatste uitgedeeld zou krijgen van die 4 en dat zou dus betekenen dat hij als laatste teruggezet zou worden, en dus helemaal achteraan zou staan. Maar goed, daarna zijn er dus nog weer een aantal bijgekomen, en ook Ricciardo heeft nog een extra straf gekregen wegens een versnellingsbakwissel. Het wordt er allemaal niet overzichtelijker op zo.
 

JMD

Well-known member
Max dus vanaf P12, Vandoorne en Perez hebben een straf gekregen
Grosjean ook nog.
Dus 9 coureurs met een straf (van de 20). Gaat lekker...

De hele lijst:
2. Max Verstappen, Red Bull – 20 places (additional power unit elements)
3. Daniel Ricciardo, Red Bull – 25 places (additional power unit elements, gearbox change)
10. Stoffel Vandoorne, McLaren – 25 places (additional power unit elements)
11. Sergio Perez, Force India – 5 places (gearbox change)
12. Nico Hulkenberg, Renault – 10 places (additional power unit elements)
13. Fernando Alonso, McLaren – 35 places (additional power unit elements)
15. Carlos Sainz, Toro Rosso – 10 places (additional power unit elements)
17. Jolyon Palmer, Renault – 15 places (additional power unit elements)
NC. Romain Grosjean, Haas – 5 places (gearbox change)
 
Bovenaan