Schaakliefhebber
Well-known member
Ho ho, je mag je tegenstander nooit onderschatten.Genk tegen een club uit Luxemburg, Gibraltar of Kosovo. Dat zou nu toch moeten lukken. :rumcolaa:
Ho ho, je mag je tegenstander nooit onderschatten.Genk tegen een club uit Luxemburg, Gibraltar of Kosovo. Dat zou nu toch moeten lukken. :rumcolaa:
Hallo zeg, Alma-Ata. :cab:
Lijkt me overigens wel een fantastische stad om te bezoeken.
Vitolul, daar heeft Vitesse toch al eens verloren dat daarna hier verteld werd door Vitessenaren dat ze makkelijk hier kampioen zouden worden.
Was zo ongeveer mijn eerste gedachte gisteren: volgens mij heeft AZ al vaker daar gespeeld. Dat bleek te kloppen...Dit wordt al de 3e keer dat AZ naar Kazachstan moet, terwijl geen enkele andere Nederlandse club daar ooit gespeeld heeft. Hoe is het mogelijk zou je zeggen.
Novosibirsk ligt wel oostelijker dan Alma-Ata, dus PSV houdt het record van het 'meest Oostelijk gespeelde' Europacupduel van een NL ploeg.Wordt volgens mij ook een Europacup record qua afstand voor Nederlandse clubs. 5250 km hemelsbreed. Dat is meer dan PSV moest reizen naar Novosibirsk (4910 km).
Volgens mij was dat de broer van Vito, namelijk Petrolul.
Was zo ongeveer mijn eerste gedachte gisteren: volgens mij heeft AZ al vaker daar gespeeld. Dat bleek te kloppen...
Dat dat in de laatste 8 jaar gebeurde is logisch, Kazachstan doet pas ene jaar of 10 mee aan de CL/EL volgens mij.En beide ook nog in de laatste 8 jaar. In 2010 tegen Aktobe (4e voorronde) en 2013 tegen Shakhter Karagandy (groepsfase).
Dat dat in de laatste 8 jaar gebeurde is logisch, Kazachstan doet pas ene jaar of 10 mee aan de CL/EL volgens mij.
Gezien het geluk van AZ met Europese lotingen qua afstand weet je gewoon dat als Luch Vladivostok een keer Europees voetbal haalt, ze direct AZ loten.
Die (Luch) zouden dan eigenlijk tegen KR Reykjavik oid moeten.
Luch Energia komt uit Vladivostok. Toen ze op het hoogste niveau speelde moest Kubin Krasnodar hemelsbreed 7000 kilometer vliegen.
Op dit moment spelen ze op het 2e niveau waardoor ze tegen FC Baltika uit Kaliningrad moeten spelen. Dat is 7400 kilometer.
Het zal inderdaad vooral voor Europese tegenstanders van Luch wennen zijn. Zelf moeten ze inderdaad bijna iedere 2 weken enorme afstanden afleggen.Aangezien ze dat gewend zijn, zou die 11460 km naar Tenerife ook nog wel kunnen.