Europa League 2018-2019

Jamel

Administrator
Forumleiding
AS Trencin definitief tegenstander van Feyenoord. Atalanta Bergamo wint met 0-8 bij Serajevo nadat het thuis nog 2-2 werd. Burnley-Aberdeen staat 1-1.

En de naderende uitschakeling van AZ, betekent voor Feyenoord juist goed nieuws. Bij winst op Trencin heeft Feyenoord in Q4 nu een geplaatste status. Daarvoor moesten twee hoger geplaatste teams uitgeschakeld worden. Dat zijn Sparta Praag en (mogelijk) dus AZ geworden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat een slechte commentator op RTL 7

Eens. Ik verbaas me daar steeds vaker over wat voor figuren ze voor de microfoon slepen. Hebben die omroepen geen sollicitatieprocedure, waarbij ook even op het stemgeluid wordt gelet?
 

SanMark.

Well-known member
Eens. Ik verbaas me daar steeds vaker over wat voor figuren ze voor de microfoon slepen. Hebben die omroepen geen sollicitatieprocedure, waarbij ook even op het stemgeluid wordt gelet?

Maar ook 'alles' wat hij zegt slaat nergens op.
 

Pascallovic

Well-known member
Eens. Ik verbaas me daar steeds vaker over wat voor figuren ze voor de microfoon slepen. Hebben die omroepen geen sollicitatieprocedure, waarbij ook even op het stemgeluid wordt gelet?
Schijnbaar loopt er weinig talent rond. Bart Nolles als vervanger van Genee. Vast een aardige man hoor, maar qua presentatiestijl is het vlees nog vis en straalt het weinig flexibiliteit uit.
 

Maasveld

Well-known member
Schijnbaar loopt er weinig talent rond. Bart Nolles als vervanger van Genee. Vast een aardige man hoor, maar qua presentatiestijl is het vlees nog vis en straalt het weinig flexibiliteit uit.
Als hij verstand van voetbal heeft is het wel een vooruitgang.
 

JMD

Well-known member
Ook Portugal is al een ploeg kwijt, Rio Ave ging er uit tegen Jagiellonia Bialystok, na 1-0 verlies in Polen werd het 4-4 in Portugal.

Luxemburg heeft 2 ploegen door: dat Dudelange Drita uitschakelde was te verwachten, maar dat Progres Niederkorn Honved Budapest versloeg met 2-0 (en daarmee een 1-0 verlies goed maakte) is toch wel verrassend.
 

JMD

Well-known member
En de naderende uitschakeling van AZ, betekent voor Feyenoord juist goed nieuws. Bij winst op Trencin heeft Feyenoord in Q4 nu een geplaatste status. Daarvoor moesten twee hoger geplaatste teams uitgeschakeld worden. Dat zijn Sparta Praag en (mogelijk) dus AZ geworden.

Is aan de ene kant gunstig, maar nu kan je als Feyenoord zijnde Atalanta, Leipzig, Bordeaux of Burnley treffen...
Denk dat Feyenoord tegen die ploegen weinig kans heeft (Burnley misschien), je moet gewoon een beetje geluk hebben met de loting,
 

Forza AZ

Well-known member
Plaatsingslijst loting 4e voorronde:

geplaatste status
winnaar Sevilla (Spa)/Zalgiris Vilnius (Lit)
winnaar Zenit (Rus)/Dinamo Minsk (WRu)
winnaar Basel (Zwi)/Vitesse
winnaar Besiktas (Tur)/LASK Linz (Oos)
winnaar Olympiakos (Gri)/Luzern (Zwi)
winnaar K?benhavn (Den)/CSKA Sofia (Bul)
winnaar Braga (Por)/Zorya Luhansk (Oek)
winnaar FCSB (Roe)/Hajduk Split (Kro)
winnaar AA Gent (Bel)/Jagiellonia Bialystok (Pol)
winnaar RC Genk (Bel)/Lech Poznan (Pol)
winnaar Maribor (Slv)/Rangers (Sch)
winnaar Maccabi Tel Aviv (Isr)/Pyunik (Arm)
winnaar Feyenoord/Trencin (Slw)

ongeplaatste status
winnaar Rapid Wien (Oos)/Slovan Bratislava (Slw)
winnaar RB Leipzig (Dui)/Craiova (Roe)
winnaar Partizan (Ser)/Nordsjaelland (Den)
winnaar Burnley (Eng)/Basaksehir (Tur)
winnaar Rijeka (Kro)/Sarpsborg (Noo)
winnaar Atalanta (Ita)/Hapoel Haifa (Isr)
winnaar Molde (Noo)/Hibernian (Sch)
winnaar Bordeaux (Fra)/Mariupol (Oek)
winnaar Ufa (Rus)/Progres Niederkorn (Lux)
winnaar Apollon Limassol (Cyp)/Dinamo Brest (WRu)
winnaar Sturm Graz (Oos)/AEK Larnaca (Cyp)
winnaar Sigma Olomouc (Tsj)/Kairat Almaty (Kaz)
winnaar Br?ndby (Den)/Spartak Subotica (Ser)

PS: Feyenoord kan niet loten tegen Rapid Wien/Slovan Bratislava omdat dan een onderling Slowaaks duel mogelijk zou zijn.
 

JMD

Well-known member
Mijn idee:
ongeplaatste status
winnaar RB Leipzig (Dui)/Craiova (Roe)
winnaar Partizan (Ser)/Nordsjaelland (Den)*
winnaar Burnley (Eng)/Basaksehir (Tur)
winnaar Rijeka (Kro)/Sarpsborg (Noo)*
winnaar Atalanta (Ita)/Hapoel Haifa (Isr)
winnaar Molde (Noo)/Hibernian (Sch)*
winnaar Bordeaux (Fra)/Mariupol (Oek)
winnaar Ufa (Rus)/Progres Niederkorn (Lux)*
winnaar Apollon Limassol (Cyp)/Dinamo Brest (WRu)*
winnaar Sturm Graz (Oos)/AEK Larnaca (Cyp)*
winnaar Sigma Olomouc (Tsj)/Kairat Almaty (Kaz)*
winnaar Br?ndby (Den)/Spartak Subotica (Ser)*

Je moet als Feyenoord zijnde hopen op de winnaars 'met een sterretje', daar heb je het meeste kans tegen. Idem voor Vitesse natuurlijk, die zijn ook geplaatst, maar de kans dat die doorkomen is toch kleiner.
 

Pascallovic

Well-known member
Moet zeggen dat ik die ongeplaatste clubs op enkele uitzonderingen na ook best wel sterk vind voor een 3e voorronde EL. Zo'n Partizan wil je ook niet hebben, ondanks dat die wellicht geen wereldploeg hebben. Doe maar Sturm Graz. Leuk voor de fans en goed te doen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Deels wordt dat natuurlijk veroorzaakt door het feit dat ze nog steeds in koppels loten.
 

zwammy

Well-known member
Er zijn maar 3 clubs waar je het zwaar tegen gaat hebben. De rest moet je gewoon pakken.
 

Batigoal

Well-known member
Schijnbaar loopt er weinig talent rond. Bart Nolles als vervanger van Genee. Vast een aardige man hoor, maar qua presentatiestijl is het vlees nog vis en straalt het weinig flexibiliteit uit.

Bart Nolles ken ik nog van vroeger. Leuke gast was het. Hij heeft snel zijn carri?re opgebouwd de voorbije jaren.

Ook Portugal is al een ploeg kwijt, Rio Ave ging er uit tegen Jagiellonia Bialystok, na 1-0 verlies in Polen werd het 4-4 in Portugal.

Luxemburg heeft 2 ploegen door: dat Dudelange Drita uitschakelde was te verwachten, maar dat Progres Niederkorn Honved Budapest versloeg met 2-0 (en daarmee een 1-0 verlies goed maakte) is toch wel verrassend.

Dat krijg je er van als je cultheld Mark de Vries ontslaat!
 

Forza AZ

Well-known member
Moet zeggen dat ik die ongeplaatste clubs op enkele uitzonderingen na ook best wel sterk vind voor een 3e voorronde EL. Zo'n Partizan wil je ook niet hebben, ondanks dat die wellicht geen wereldploeg hebben. Doe maar Sturm Graz. Leuk voor de fans en goed te doen.
Het is de 4e voorronde.

En dat er bij de ongeplaatste clubs veel sterke clubs zitten komt mede doordat de UEFA de kampioenen een eigen voorronde heeft gegeven.
 

Atreides

Well-known member
Jammer dat AZ niet door is, dom beleid door nog geen vervangers te hebben terwijl ze genoeg geld hebben. Wel lullig van die strafschop.
 

de waan

Well-known member
Onbegrijpelijk inderdaad dat als je Europees speelt de selectie nog niet op orde hebt half juli. Dan wek je toch de indruk dat het je als club allemaal niet zo veel boeit, dat Europees voetbal.
 
Bovenaan