Europa League 2017-2018

JMD

Well-known member
Gelukkig hebben we toch nog 1 wereldtopper in het voetbal.

Vind KUipers de laatste jaren beduidend minder dan rond 2014, maar als ik dan die Spanjaard van gisteren bij de Clasico zie realiseer ik me dat we het in NL nog niet zo slecht hebben qua arbiters...
 

Batigoal

Well-known member
DdUnIbJWAAESLl-.jpg:small

Lyon is vandaag de stad van Marseille! De stad kleurt lichtblauw voor #TeamOM!
 

JMD

Well-known member
Wat een onzin reden , als je het niet op eigen kracht kan doen. Dan verdien je het niet.
Dat is wat anders. En NL heeft het zeker aan zichzelf te danken dat we zover afgezakt zijn.

Maar dan zou het des te mooier zijn als Feyenoord direct de GS haalt, des te meer kans om punten te halen.

Overigens is dit de 5e Europese finale van l'OM: 3 gingen er verloren (1991 tegen Rode Ster, 1999 tegen Parma en 2004 tegen Valencia), alleen van Milan werd in 1993 gewonnen. Maar vanwege het omkoopschandaal kon men daar niet lang van genieten.

Sowieso hebben slechts 2 Franse ploegen een Europacup gewonnen, Marseille in 1993 en Paris SG de EC2 in 1996. Ze verloren wel 5 EC1-finales, 2 EC2-finales en 4 UEFACupfinales. De oprichting van de Europacup1 kwam nota bene van een Franse krant en werd bij de UEFA enthousiast binnengehaald door een Fransman...
 

Batigoal

Well-known member
Allez OM!

Yohann Pele mocht het hele seizoen in de Europa League aan de bak, maar vandaag staat veteraan Mandanda onder de lat.
 
Bovenaan