gevegt
Well-known member
Gaat lekker met Koetje.
Die neemt de EL nog steeds niet serieus.
Gaat lekker met Koetje.
Hateboer en De Roon blijven goed overeind tegen Everton.
edit, dat zeg ik, 1-0 Atalanta.
Goeie ploeg is dat hoor.
Na Napoli.Dat merk je nu pas? Vorig jaar de leukste club in de Serie A.
Dat merk je nu pas? Vorig jaar de leukste club in de Serie A.
Ga ze dit jaar wat beter volgen. Spelen net zo leuk als RB Leipzig of Hoffenheim vorig jaar.
De Roon in Oranje!
Verrassend.Arsenal 1 uur uitgesteld. Supporters van K?ln hebben de poorten van het stadion bestormd. (aldus FOX)
De Roon speelt nu gewoon op het middenveld. Mooi hoor.
Arsenal 1 uur uitgesteld. Supporters van K?ln hebben de poorten van het stadion bestormd. (aldus FOX)
Hateboer als rechter middenvelder/back, links doet Castagne hetzelfde en drie man centraal achterin. Dat lijkt nu de standaard te zijn.
Dat doen er al een paar in Europa. Bayern bijvoorbeeld speelt al een tijdje zo.
Maar ja, dat is geen Hollandsche school, dus wij doen dat internationaal niet.
Klopt. Maar belangrijker is hoe het middenveld er mee om gaat bij balverlies. Als een middenvelder langzamer terugloopt dan naar voren en niet 'kantelt' redt je het niet. Komt natuurlijk bij dat je compact moet kunnen spelen met voldoende snelheid achterin.Je moet ook wel zo kunnen spelen. Veel clubs denken een paar backs neer te zetten en dan dit ook te kunnen. Maar je moet er wel het juiste type backs voor hebben.
Ik kan me eind jaren '90 herinneren dat Parma en AS Roma dit perfectioneerden. De backs zijn wel cruciaal inderdaad.
In theorie wil je dit systeem bestrijden met een platte 4-4-2 maar daar waagt tegenwoordig niemand zich nog aan.