Europa League 2017-2018

Batigoal

Well-known member
Hateboer en De Roon blijven goed overeind tegen Everton.

edit, dat zeg ik, 1-0 Atalanta.

Goeie ploeg is dat hoor.

Dat merk je nu pas? Vorig jaar de leukste club in de Serie A.

Het blijft traditie dat die Engelse ploegen over de grens niks presteren. En dat terwijl er vaak toch weinig Engelsen spelen.

JMD

Well-known member
Arsenal 1 uur uitgesteld. Supporters van K?ln hebben de poorten van het stadion bestormd. (aldus FOX)

erka

Well-known member
Dat merk je nu pas? Vorig jaar de leukste club in de Serie A.

Ik heb ze zelden een hele wedstrijd gezien, maar alles klopt in dat team. Zeer goed ingespeeld zonder grote sterren. Die Alejandro Gomez is trouwens wel een klassespits.

Ga ze dit jaar wat beter volgen. Spelen net zo leuk als RB Leipzig of Hoffenheim vorig jaar.

Janssen

Well-known member
Ga ze dit jaar wat beter volgen. Spelen net zo leuk als RB Leipzig of Hoffenheim vorig jaar.

Met als verschil dat Atalanta het al wat langer volhoudt. Hun beste speler van vorig seizoen is helaas vertrokken naar Milan.

gevegt

Well-known member
Hateboer als rechter middenvelder/back, links doet Castagne hetzelfde en drie man centraal achterin. Dat lijkt nu de standaard te zijn.

Dat doen er al een paar in Europa. Bayern bijvoorbeeld speelt al een tijdje zo.

Maar ja, dat is geen Hollandsche school, dus wij doen dat internationaal niet.

erka

Well-known member
Je moet ook wel zo kunnen spelen. Veel clubs denken een paar backs neer te zetten en dan dit ook te kunnen. Maar je moet er wel het juiste type backs voor hebben.

Janssen

Well-known member
Dat doen er al een paar in Europa. Bayern bijvoorbeeld speelt al een tijdje zo.

Maar ja, dat is geen Hollandsche school, dus wij doen dat internationaal niet.

Ik kan me eind jaren '90 herinneren dat Parma en AS Roma dit perfectioneerden. De backs zijn wel cruciaal inderdaad.

In theorie wil je dit systeem bestrijden met een platte 4-4-2 maar daar waagt tegenwoordig niemand zich nog aan.

Batigoal

Well-known member
Hahaha! Apollon maakt in blessuretijd gelijk tegen Lyon. Mooi dat arrogante en laffe spel van Lyon afgestraft.

gevegt

Well-known member
Je moet ook wel zo kunnen spelen. Veel clubs denken een paar backs neer te zetten en dan dit ook te kunnen. Maar je moet er wel het juiste type backs voor hebben.
Klopt. Maar belangrijker is hoe het middenveld er mee om gaat bij balverlies. Als een middenvelder langzamer terugloopt dan naar voren en niet 'kantelt' redt je het niet. Komt natuurlijk bij dat je compact moet kunnen spelen met voldoende snelheid achterin.

gevegt

Well-known member
Ik kan me eind jaren '90 herinneren dat Parma en AS Roma dit perfectioneerden. De backs zijn wel cruciaal inderdaad.

In theorie wil je dit systeem bestrijden met een platte 4-4-2 maar daar waagt tegenwoordig niemand zich nog aan.

Het afjagen en kantelen van je team zonder balbezit redt je niet meer met een platte 4-4-2.

Batigoal

Well-known member
Jammer dat Milinkovic-Savic niet speelt. Fantastische speler. En dan te bedenken dat hij 3 jaar geleden nog voor een miljoen was op te halen.

Bovenaan