Europa League 2015/2016

JMD

Well-known member
Huh ?

Ajax dan ?

En Real natuurlijk maar dat is wel iets langer geleden ( 5x zelfs)

Je bent van harte welkom in mijn wiskundelessen... ;)

Hoorde vanochtend dat Liverpool de laatste club was die 3x op rij een EC won. 1976-1977-1978, alleen was de eerste de UC... Die was ik even vergeten.
Anyway, lang geleden dus. Zeer knap van Sevilla. Nog knapper is dat ze hem al 5x in 11 edities gewonnen hebben. In 2006 was ik er bij toen ze voor het eerst de UC-finale speelden, in Eindhoven. Heb tussen een uitgelaten menigte Spanjolen gestaan toen de bus aankwam bij het stadion. Wat een atmosfeer. Sindsdien volg ik de club met meer interesse dan gemiddeld... ;) Hoorde gisteravond ee spreekkoor dat me zeer deed denken aan toen. Mooi.
 

Batigoal

Well-known member
Razend knap van Sevilla. En gewoon ieder jaar hun sterren verliezen, maar telkens weer met de juiste nieuwe spelers een team vormen. Dat hun technische hart en scouting niet al lang is weggekaapt mag een wonder heten.

Er zijn slechts een paar clubs die een serieuze rol spelen in de Champions League en een flink aantal clubs die jaarlijks in de achtste of kwartfinale worden uitgeschakeld; dan zou ik liever zoals Sevilla hebben. Een podium lager, maar wel jaarlijks succes. Net als FC Porto een aantal jaar geleden had. Spreekt toch meer aan.
 

JMD

Well-known member
Er zijn slechts een paar clubs die een serieuze rol spelen in de Champions League en een flink aantal clubs die jaarlijks in de achtste of kwartfinale worden uitgeschakeld; dan zou ik liever zoals Sevilla hebben. Een podium lager, maar wel jaarlijks succes. Net als FC Porto een aantal jaar geleden had. Spreekt toch meer aan.

Ik ook. En dat is waar NL clubs de mist in gaan. Ze nemen die EL niet serieus genoeg. Je kan met een beetje mazzel toch best een eind komen. Ik zeg niet dat het zou zijn gebeurd, maar als PSV 3e was geworden in de CL-poule en EL hadden gespeeld en met dezelfde instelling hadden gespeeld als in die CL-duels had PSV zomaar ver kunnen komen.
 
Bovenaan