EURO2024: Groep B

JMD

Well-known member
Het derde duel in twee dagen dat in blessuretijd de stand verandert.

Voor Kroatië wordt het nu heel lastig, al drie nummers drie (Hongarije, uit poule d en e) hebben meer punten dan de kroaten
 

Bestaat niet meer

Well-known member
Kroatie kan 99% zeker naar huis. de nr.3 in groep C heeft ook al 2 punten, morgen kan het daar ook op minimaal 3 komen. Verder alleen de nr.3 in groep F nog maar 1 punt.
 

JMD

Well-known member
En doordat Albanië niet wint zijn Frankrijk, Nederland en Engeland zeker van de volgende ronde
 

Batigoal

Well-known member
Kroatië heeft ook echt zeer zwak gespeeld dit toernooi. Eigenlijk alleen vandaag de tweede helft wel goed. Tegen Albanië hadden ze ook gewoon kunnen verliezen.

Wat dat betreft komen ze wel in de problemen gezien de leeftijden. Nog steeds terend op Modric, Perisic, Brozovic enz. en er zitten echt weinig jonge talenten in deze groep. Stanisic en die Sucic van RB Salzburg zijn eigenlijk de enigen.
 

Raul

Well-known member
Ik las net een artikel op Marca over Spanje over het vergelijken van het huidige team met het team van 2008: https://www.marca.com/futbol/seleccion/2024/06/26/667a8761e2704eca658b4585.html.

Ik herinner me nog goed hoe ik zonder verwachtingen naar Spanje in de Euro 2008 keek. Als iemand die opgegroeid is met een team dat vaak vroeg strandde, had ik nooit gedacht dat ze zouden winnen. Die overwinning bracht een ongekende golf van hoop en vreugde. Nu, in 2024, zie ik vergelijkbare kwaliteiten in het huidige Spaanse team, zoals de eenheid en de sterke teamgeest. Ze hebben de groepsfase perfect doorlopen en staan sterk in de volgende ronde. In het artikel van Marca ziet Fernando Torres ook overeenkomsten en benadrukt de groei van spelers door succes, net zoals in 2008. Toch heb ik mijn twijfels. Ondanks de positieve aspecten lijkt er iets te ontbreken in de aanval. Met Morata voorin vraag ik me af of dat genoeg is. Het team heeft potentieel, maar of ze dat kunnen omzetten in succes, blijft een vraag.
 
Bovenaan