Eredivisie: Speelronde XI

Welke elf


  • Totaal aantal stemmers
    7

Abubakari

Well-known member
De 3-1 van Brobbey afgekeurd vanwege duwen. Daar gebeurt toch vrij weinig? Maar goed, dat streept het af tegenover de 1-0.
Wat was er met de 1-0? Was toch gewoon geen buitenspel volgens het lijntje van de var? Gewoon een terecht goedgekeurde goal.
Vond bij die Brobbey 3-1 ook niet veel aan de hand maar Brobbey heeft de schijn wel vaker tegen, krijgt bij de lijf aan lijf duels vaak de vrije trap tegen. Anyway, zelfs nu nog de jaarlijkse minstens 4 tegen Heerenveen gehaald, Akpom had eigenlijk ook nog een hattrick moeten maken.
 

Jacco

Well-known member
Jammer dat Twente niet van Utrecht won.
Het had allemaal nog slechter gekund.
In de laatste tien minuten had Utrecht een tweede kunnen maken.
In plaats van 1 rode kaart had Twente er ook twee kunnen krijgen.
Maar zolang men tevreden is met een punt bij Utrecht uit hoor je in deze competitie niet bij de echte top.
 

Batigoal

Well-known member
Wat was er met de 1-0? Was toch gewoon geen buitenspel volgens het lijntje van de var? Gewoon een terecht goedgekeurde goal.
Vond bij die Brobbey 3-1 ook niet veel aan de hand maar Brobbey heeft de schijn wel vaker tegen, krijgt bij de lijf aan lijf duels vaak de vrije trap tegen. Anyway, zelfs nu nog de jaarlijkse minstens 4 tegen Heerenveen gehaald, Akpom had eigenlijk ook nog een hattrick moeten maken.
Het was vooral dat er tijdens de wedstrijd veel gezeurd werd over de 1-0, ook hier, terwijl het niet zo duidelijk te zien was of het buitenspel was of niet. Wat mij betreft net zo twijfelachtig als het afkeuren van de 3-1 van Brobbey.

Vraag aan jou: Akpom in de basis nu en zo ja, op de plek van Brobbey of niet?
 

Abubakari

Well-known member
Ja, als je in het woordenboek bij betweters kijkt zie je het logo van de voetbalkantine. Als de VAR zegt geen buitenspel dan is het geen buitenspel, lijkt mij geen discussie nodig. In tegenstelling tot de 3-1 van Brobbey, daar werd Ajax gewoon genaaid.

Tsja, ik ben op zich wel fan van Brobbey, vooral van zijn interviews want er is geen speler die grappiger is. Als spits, nou ja gister maakt ie er ook twee en Akpom komt als de ruimtes wat groter worden, maar als Akpom zo doorgaat met scoren dan zal hij vast de kans eens krijgen. Brobbey had het zichzelf makkelijk gemaakt als ie er gewoon drie had gemaakt tegen PSV. Ik hoorde trouwens dat Akpom ook achter Brobbey op 10 kan.

Wat ik wel echt ongelooflijk vind is dat Ajax nieuwe buitenlandse spelers waar ze heel veel voor betalen nog steeds laten verpieteren en vereenzamen op hotelkamers. Het moet toch voor een club als Ajax mogelijk zijn een clubje mensen te hebben van verschillende nationaliteiten die buitenlandse jongens een luisterend oor bieden, begeleiden en voorkomen dat ze zich ongelukkig en eenzaam voelen waardoor ze minder presteren. Dat Akpom helemaal blij wordt van wat aandacht van John van ‘t Schip en dat dat blijkbaar de eerste keer in twee maanden was dat iemand binnen Ajax daar aandacht aan besteed heeft is toch te gek voor woorden en pure kapitaalvernietiging? En dat was al zo in de tijd van Zlatan. Echt ongelooflijk.
En dan te bedenken dat je een stuk of 12 van zulke gevallen binnen hebt gehaald waarbij het bij de één wat meer zal spelen dan bij de ander, maar toch.
 
Bovenaan