Eredivisie speelronde 7

Eredivisie speelronde 7

• Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .

Janssen

Well-known member
Men moet gewoon kappen met die "regel" die voorschrijft dat je naderhand niks meer kan doen aan bepaalde beslissingen. Kaart gemist, alsnog geven na de wedstrijd of het nou geel is of rood. Kaart ten onrechte gegeven, gewoon seponeren. Dan haal je meteen ook de willekeur van de scheidsrechter die niet tegen het volle stadion kan weg want die kaart wordt toch wel gegeven. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

De Wolf

Well-known member
Men moet gewoon kappen met die "regel" die voorschrijft dat je naderhand niks meer kan doen aan bepaalde beslissingen. Kaart gemist, alsnog geven na de wedstrijd of het nou geel is of rood. Kaart ten onrechte gegeven, gewoon seponeren. Dan haal je meteen ook de willekeur van de scheidsrechter die niet tegen het volle stadion kan weg want die kaart wordt toch wel gegeven. Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Akkaynak kreeg al na 18 minuten rood dankzij de VAR. Die had dan de hele wedstrijd mogen spelen?

delmaestro

Well-known member
Die overtreding is een gele kaart waard en ook al was die eerste onterecht, hij wist ook dat hij al geel op zak had.

Jup. Als centrale verdediger. Dus kun je de rest van de wedstrijd je zijn tellen passen, en niet meer aan de noodrem trekken. Dat mag toch gerust frustratie opleveren?

Batigoal

Well-known member

Mee eens. Het is bespottelijk dat je een zware overtreding wanneer er 'per ongeluk' geel is gegeven niet alsnog met rood kunt bestraffen achteraf.

Deathprod

Well-known member

Ik denk dat er meer bevoegdheden moeten komen voor de VAR, want bij Feyenoord-Vitesse kreeg gewoon de verkeerde speler een gele kaart, zelfs de commentator had het gelijk door. Zoiets kan toch niet meer gebeuren met zo'n duur systeem.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat er meer bevoegdheden moeten komen voor de VAR, want bij Feyenoord-Vitesse kreeg gewoon de verkeerde speler een gele kaart, zelfs de commentator had het gelijk door. Zoiets kan toch niet meer gebeuren met zo'n duur systeem.

Op het WK had de VAR bevoegdheden in te grijpen bij strafschoppen, rode kaarten, doelpunten en verwisseling van identiteit. Onder dat laatste valt de verkeerde speler geel geven. Nu weet ik niet of ze dezelfde bevoegdheden in de eredivisie hebben, maar als dat zo is dan heeft de VAR dit geval dus gewoon gemist...

De Wolf

Well-known member
Bij persoonsverwisselingen mag ook ingegrepen worden. Het vervalt volgens mij wel wanneer het spel weer hervat is. Lijkt mij ook logisch omdat de speler die eigenlijk geel had moet hebben krijgen niet het veld uitgestuurd kan worden wanneer hij over 5 minuten toch nog geel pakt. Een eerdere gele kaart of onbestrafte overtreding kan nog wel gedurende hele wedstrijd omgezet kunnen worden naar direct rood.

Bovenaan