Eredivisie: Speelronde 6

Batigoal

Well-known member
Werkelijk iedere keer dat Ouazane erin komt doet hij bijzondere dingen. Wat een briljant hakballetje. En net ook al 2 schitterende acties. Ik weet dat hij nog maar 17 is, maar die moet eigenlijk gewoon altijd spelen. Voor je het weet is hij weer vertrokken.

Reinoud

Well-known member
Je moet iig meedoen tot het eind met dit team, Ajax heeft in 1 zomer het gat zo goed als gedicht met PSV. En AZ doet ook goed mee. Wordt een mooie titelstrijd.
AZ haakt snel genoeg af.

Kan wel eens een titelstrijd worden met relatief weinig puntverlies.

Batigoal

Well-known member
Baas scoorde nog de 1-5.

Eigenlijk alleen het kwartier na rust minder, maar verder goed gespeeld. Je ziet in tegenstelling tot voorheen dat er kwaliteit op het veld staat. Kehrer man of the match, volwassen verdedigd en een goal en een assist.

JMD

Well-known member
Toch opvallend hoe eenvoudig Fortuna verliest van Ajax en AZ en dat wij er alle moeite mee hadden. Fortuna speelde toen heel goed compact en daar blijkt PSV dus moeite mee te hebben, zie ook afgelopen donderdag.

Kan wel eens een titelstrijd worden met relatief weinig puntverlies.
Jep. Ik weet overigens niet of AZ zo snel afhaakt, die vond ik de laatste weken goed spelen. En dat ze punten verspelen tegen Willem II, Ajax en PSV verspeelden thuis ook al onnodig punten tegen resp. Heerenveen en Fortuna, dat kan gewoon gebeuren.

Reinoud

Well-known member
(...) Ik weet overigens niet of AZ zo snel afhaakt, die vond ik de laatste weken goed spelen. En dat ze punten verspelen tegen Willem II, Ajax en PSV verspeelden thuis ook al onnodig punten tegen resp. Heerenveen en Fortuna, dat kan gewoon gebeuren.
Toch al regelmatig meegemaakt dat AZ heel sterk aan het seizoen begint en het niet volhoudt. Of als er meer druk bij komt ofwel als ze qua spel meer moeten brengen en toch over het algemeen smallere selectie.

JMD

Well-known member
Cambuur - NEC 3-0.... Wow...

Toch al regelmatig meegemaakt dat AZ heel sterk aan het seizoen begint en het niet volhoudt.
Eens, maar ze lijken dit jaar echt sterker. En in 2008/09 dachten we ook allemaal dat ze zouden instorten en hielden ze het toch vrij lang vol...

Batigoal

Well-known member
Interessant wat er gebeurt bij NEC. Zou het bij 1 goed seizoen blijven?
Hebben iets te veel belangrijke spelers verkocht en op een gegeven moment gaan die oudere spelers ook wat minder worden natuurlijk. Wat ik tot nu toe van Tadic heb gezien is hij (helaas) flink over the hill nu.

Maar Schreuder was bij Castellon volgens mij toch ook ontslagen omdat het na een eerste topseizoen daar in het 2e seizoen niet meer liep?

Bovenaan