Eredivisie speelronde 33

Eredivisie speelronde 33

• Totaal aantal stemmers
    16

erka

Well-known member
Iedereen van harte met de degradatie van FC Twente.
Geniet ervan!!!

Van RTV Oost

Sinds jaar en dag is hij een vaste waarde bij FC Twente en hij kent de club dan ook als geen ander: materiaalman Jacob Malki. De degradatie naar de Jupiler League slaat ook bij de immer vrolijke Malki in als een bom.

"Het komt echt heel hard aan. Dit jaar zat alles tegen. Ik heb alles meegemaakt bij deze club, dit doet echt pijn. Hier heb ik geen woorden voor", reageert Malki buiten het stadion. Buiten de regio wordt er gelachen om het leed van Twente. "Ik weet niet waar al die haat vandaan komt. Wij zijn gewoon Tukkers. Iedereen haat ons, de KNVB zal wel blij zijn."

"We komen terug"

FC Twente bleek de afgelopen maanden een heus trainerskerkhof. "Drie trainers in ??n seizoen: dat is een hele moeilijke situatie", luidt zijn vervolg. "Ze zijn blij dat ze van FC Twente af zijn, het is net alsof we criminelen zijn", aldus Malki, die zijn hoofd omhoog houdt. "We komen terug, dat komt goed", besluit hij.

Tja......

Friesland

Well-known member
* Het is voor het eerst sinds 1990 dat een club degradeert na een positie in het linkerrijtje een jaar eerder. In 1989 eindigt BVV Den Bosch, tegenwoordig bekend als FC Den Bosch, net als FC Twente vorig seizoen op plaats 7.
* Niet eerder eindigde een club 18e in de Eredivisie na een plaats bij de eerste negen een seizoen eerder.
* In de seizoen 1965/66 (NAC, 6e in 1965) en 1966/67 (Heracles, 9e in 1966) eindigde een ploeg laatste na een plek bij de eerste negen een seizoen eerder, maar toen speelden er slechts 16 ploegen in de Eredivisie.
* Het is de zesde keer dat een club degradeerd na een plaats in de top-7 in het voorgaande seizoen:
1. VVV in 1962, na een 3e plaats (!!!) in 1961.
2. NAC in 1966, na een 6e plaats in 1965.
3. FC Volendam in 1979, na een 7e plaats in 1978.
4. VVV in 1989 na een 5e plaats (!) in 1988.
5. BVV Den Bosch in 1990, na een 7e plaats in 1989.
6. FC Twente in 2018, na een 7e plaats in 2017.

Bovenaan